Szablon:Art tygodnia

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(poprawa linku do całości)
(zmiana)
Linia 1: Linia 1:
'''[[GLaDOS]]''' - Genetic Lifeform and Disk Operating System (System operacyjny i genetyczna forma życia) to główny system zarządzający placówką Aperture Science Enrichment Center, który posiada zaimplementowany moduł sztucznej inteligencji oraz mowy. W grze Portal jest z początku głównym przewodnikiem gracza, jednak później staje się jego wrogiem.
+
[[Grafika:HalfLife2_NovaProspekt.jpg|200px|right]]
 +
'''[[Nova Prospekt]]''' - oryginalnie pod nazwą Gulag lub zwyczajnie Więzienie; ośrodek należący do Kombinatu, pojawiający się w etapach "Nova Prospekt" i "Entanglement" gry Half-Life 2. Przed okupacją Nova Prospekt było więzieniem o zaostrzonym rygorze dla szczególnie niebezpiecznych przestępców. Najeźdźcy przejęli cały kompleks więzienny i przeznaczyli go do przetrzymywania osób, które mogły stanowić zagrożenie. Było ono przeznaczone zarówno dla więźniów politycznych, jak i powstańców czy też zwykłych cywili. Uwięzionych przeważnie zamieniano w stalkery lub żołnierzy nadzoru.
  
[[Plik:GLaDOS.jpg|right|200px]]
+
<div align="right">'''[[Nova Prospekt|Czytaj całość]] | [[Borealis:GlosowanieArt|Weź udział w głosowaniu]]'''</div>
Aperture Science prowadziło badania nad technologią portali przestrzennych od wczesnych lat osiemdziesiątych XX wieku. Gdy w 1986 roku korporacja Black Mesa także rozpoczęła badania nad tą technologią, ludzie z Aperture Science postanowili rozpocząć budowę GLaDOS - systemu zarządzającego z wbudowaną sztuczną inteligencją. Miał to być ich as w rękawie, który zagwarantowałby wygraną w walce z Black Mesą o intratny kontrakt z rządem.
+
 
+
<div align="right">'''[[GLaDOS|Czytaj całość]] | [[Borealis:GlosowanieArt|Weź udział w głosowaniu]]'''</div>
+
 
<br clear=all>
 
<br clear=all>

Wersja z 15:02, 3 paź 2009

HalfLife2 NovaProspekt.jpg

Nova Prospekt - oryginalnie pod nazwą Gulag lub zwyczajnie Więzienie; ośrodek należący do Kombinatu, pojawiający się w etapach "Nova Prospekt" i "Entanglement" gry Half-Life 2. Przed okupacją Nova Prospekt było więzieniem o zaostrzonym rygorze dla szczególnie niebezpiecznych przestępców. Najeźdźcy przejęli cały kompleks więzienny i przeznaczyli go do przetrzymywania osób, które mogły stanowić zagrożenie. Było ono przeznaczone zarówno dla więźniów politycznych, jak i powstańców czy też zwykłych cywili. Uwięzionych przeważnie zamieniano w stalkery lub żołnierzy nadzoru.

Czytaj całość | Weź udział w głosowaniu