Team Fortress 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Dodanie notatek na temat Pyra i Soldiera.) |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
===Ofensywne=== | ===Ofensywne=== | ||
− | Postacie ofensywne, służą do | + | Postacie ofensywne, służą do atakowania Control Pointów, zabierania Teczek, oraz do pchania wózka na mapach Payload. |
====Scout==== | ====Scout==== | ||
''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Scout]]''''' | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Scout]]''''' | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
*Prędkość: 133% | *Prędkość: 133% | ||
*Podstawowe uzbrojenie: [[Obrzyn]], [[Pistolet]], [[Kij bejsbolowy]] | *Podstawowe uzbrojenie: [[Obrzyn]], [[Pistolet]], [[Kij bejsbolowy]] | ||
+ | *Pochodzenie: Boston, USA | ||
Dnia 24 lutego 2009, [[Valve Software|Valve]] wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Scouta oraz nowe bronie. | Dnia 24 lutego 2009, [[Valve Software|Valve]] wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Scouta oraz nowe bronie. | ||
Linia 26: | Linia 27: | ||
*Prędkość: 80% | *Prędkość: 80% | ||
*Podstawowe uzbrojenie: [[Wyrzutnia rakiet]], [[Strzelba]], [[Saperka]]. | *Podstawowe uzbrojenie: [[Wyrzutnia rakiet]], [[Strzelba]], [[Saperka]]. | ||
− | + | *Pochodzenie: USA | |
====Pyro==== | ====Pyro==== | ||
''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Pyro]]''''' | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Pyro]]''''' | ||
Linia 35: | Linia 36: | ||
*Prędkość: 100% | *Prędkość: 100% | ||
*Podstawowe uzbrojenie: [[Miotacz ognia]], [[Strzelba]], [[Toporek strażacki]]. | *Podstawowe uzbrojenie: [[Miotacz ognia]], [[Strzelba]], [[Toporek strażacki]]. | ||
− | + | *Pochodzenie: nieznane. | |
Dnia 19 czerwca 2008 [[Valve Software|Valve]] wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Pyro'a oraz nowe mapy. | Dnia 19 czerwca 2008 [[Valve Software|Valve]] wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Pyro'a oraz nowe mapy. | ||
+ | |||
+ | ===Defensywne=== | ||
+ | Postacie defensywne, przydatne są zwłaszcza do obrony Control Pointów, Teczek, a także do uniemożliwiania przemieszczenia wózka na mapach Payload. | ||
+ | ====Demoman==== | ||
+ | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Demoman]]''''' | ||
+ | |||
+ | Demoman to wszechstronna klasa walcząca, z absurdalną ilością ładunków wybuchowych. Demoman jest świetną klasą do bronienia wąskich korytarzy i przejść. Osoba wprawiona w walce granatnikiem może odbijać granaty od różnych powierzchni i powodować że wybuchną dokładnie tam gdzie spowoduje to najwięcej dobra. Demoman jest na pewno klasą dla każdego kto chce narobić sporo hałasu. | ||
+ | |||
+ | *Numer klasy: 4 | ||
+ | *Ilość życia: 175 ([[Übercharge]]: 250) | ||
+ | *Prędkość: 93% | ||
+ | *Podstawowe uzbrojenie: [[Granatnik]], [[Wyrzutnia samoprzylepnych bomb]], [[Butelka szkockiej]]. | ||
+ | *Pochodzenie: Szkocja | ||
+ | |||
+ | ====Heavy==== | ||
+ | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Heavy]]''''' | ||
+ | |||
+ | Heavy to najwolniejsza ale najpotężniejsza postać. Używa ogromnego miniguna który potrafi zniszczyć całą drużynę przeciwnika. Jest filarem obrony, który poradzi sobie z każdą klasą która przedrze się przez pierwszą linię defensywy. Dodatkowo Heavy nie potrafi być cicho więc o zasadzkach w jego przypadku nie ma mowy. | ||
+ | |||
+ | *Numer klasy: 5 | ||
+ | *Ilość życia: 300 ([[Übercharge]]: 450) | ||
+ | *Prędkość: 77% (Przy rozkręconym [[Minigun|Minigunie]]: 27%) | ||
+ | *Podstawowe uzbrojenie: [[Minigun]], [[Strzelba]], [[Pięści]]. | ||
+ | *Pochodzenie: Rosja | ||
+ | |||
+ | ====Engineer==== | ||
+ | ''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Engineer]]''''' | ||
+ | |||
+ | Engineer potrafi budować Działka Strażnicze, Podajniki amunicji i apteczki oraz Teleportery. Umiejętność dobrego rozlokowania tych konstrukcji jest kluczowe w jego pracy. Najlepiej sprawdza się w zadaniach defensywnych ale umiejętne umieszczenie jego konstrukcji może bardzo wydatnie wesprzeć ofensywę. Jeśli lepiej planujesz i kombinujesz niż walczysz, granie Engineerem sprawi ci przyjemność | ||
+ | |||
+ | *Numer klasy: 6 | ||
+ | *Ilość życia: 125 ([[Übercharge]]: 175) | ||
+ | *Prędkość: 100% | ||
+ | *Podstawowe uzbrojenie: [[Strzelba]], [[Pistolet]], [[Klucz]], [[Inżynierskie PDA]] | ||
+ | **Zawartość PDA: [[Działko]], [[Podajnik]], [[Teleporter]]. | ||
+ | *Pochodzenie: Bee Cave, USA | ||
[[Kategoria:Team Fortress 2]] | [[Kategoria:Team Fortress 2]] |
Wersja z 18:22, 23 cze 2009
Team Fortress 2 - sieciowy FPS wyprodukowany przez Valve Software i wydany 9 kwietnia 2008 roku w Ameryce Północnej i 11 kwietnia w Europie. Po raz pierwszy ukazała się w pakiecie The Orange Boxa później trafiła do sprzedaży jako osobny tytuł. Można nabyć ją w wersji pudełkowej oraz poprzez platformę Steam. Główną cechą tej gry, jest jej kreskówkowy wygląd rodem z kreskówek Looney Tunes. Pozwala to też łatwo odróżnić postacie. Gra obfituje w czarny humor, a od PEGI dostała oznaczenie +15.
Spis treści |
Rozgrywka
Postacie
Postacie w grze dzielą się na 3 typy. Ofensywne (Scout, Soldier, Pyro), defensywne (Demoman, Heavy, Engineer), oraz grupa wsparcia (Medic, Sniper, Spy).
Ofensywne
Postacie ofensywne, służą do atakowania Control Pointów, zabierania Teczek, oraz do pchania wózka na mapach Payload.
Scout
Więcej w osobnym artykule o nazwie Scout
Scout jest najszybszą i najlżejszą klasą w Team Fortress 2. Scout używa swej nadzwyczajnej prędkości by przebić się za linię wroga nim jego obrońcy zdążą zareagować. Słabości jakimi są mała odporność i słabe uzbrojenie nadrabia prędkością i niezwykłą zwinnością poruszania się. Posiada też double-jump.
- Numer klasy: 1
- Ilość życia: 125 (Übercharge: 175)
- Prędkość: 133%
- Podstawowe uzbrojenie: Obrzyn, Pistolet, Kij bejsbolowy
- Pochodzenie: Boston, USA
Dnia 24 lutego 2009, Valve wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Scouta oraz nowe bronie.
Soldier
Więcej w osobnym artykule o nazwie Soldier
Soldier jest dobry w każdej dziedzinie, przez to jednak w żadnej nie jest najlepszy. Doskonale radzi sobie z każdą inną postacią w grze, jednak nie posiada wyjątkowych umiejętności dzięki których mógłby stać się mistrzem. Nadaje się do obrony kluczowych miejsc na mapie, jednak nie radzi sobie z tym aż tak dobrze jak Heavy czy Demoman. Jest najlepszą postacią dla nowych graczy.
- Numer klasy: 2
- Ilość życia: 200 (Übercharge: 300)
- Prędkość: 80%
- Podstawowe uzbrojenie: Wyrzutnia rakiet, Strzelba, Saperka.
- Pochodzenie: USA
Pyro
Więcej w osobnym artykule o nazwie Pyro
Pyro to najgorsza rzecz na którą można natrafić wychodząc zza rogu. Jego Miotacz Ognia jest potężną bronią na krótkich dystansach, co czyni Pyro śmiertelnie niebezpiecznym w bezpośrednich starciach. Dobrym miejscem dla tej postaci jest pierwsza linia obrony, gdzie może zaskakiwać wroga wchodzącego do bazy. W ataku - nieoceniony w sianiu zamętu.
- Numer klasy: 3
- Ilość życia: 175 (Übercharge: 260)
- Prędkość: 100%
- Podstawowe uzbrojenie: Miotacz ognia, Strzelba, Toporek strażacki.
- Pochodzenie: nieznane.
Dnia 19 czerwca 2008 Valve wydało update który wzbogacił grę o nowe bronie i achievmenty dla Pyro'a oraz nowe mapy.
Defensywne
Postacie defensywne, przydatne są zwłaszcza do obrony Control Pointów, Teczek, a także do uniemożliwiania przemieszczenia wózka na mapach Payload.
Demoman
Więcej w osobnym artykule o nazwie Demoman
Demoman to wszechstronna klasa walcząca, z absurdalną ilością ładunków wybuchowych. Demoman jest świetną klasą do bronienia wąskich korytarzy i przejść. Osoba wprawiona w walce granatnikiem może odbijać granaty od różnych powierzchni i powodować że wybuchną dokładnie tam gdzie spowoduje to najwięcej dobra. Demoman jest na pewno klasą dla każdego kto chce narobić sporo hałasu.
- Numer klasy: 4
- Ilość życia: 175 (Übercharge: 250)
- Prędkość: 93%
- Podstawowe uzbrojenie: Granatnik, Wyrzutnia samoprzylepnych bomb, Butelka szkockiej.
- Pochodzenie: Szkocja
Heavy
Więcej w osobnym artykule o nazwie Heavy
Heavy to najwolniejsza ale najpotężniejsza postać. Używa ogromnego miniguna który potrafi zniszczyć całą drużynę przeciwnika. Jest filarem obrony, który poradzi sobie z każdą klasą która przedrze się przez pierwszą linię defensywy. Dodatkowo Heavy nie potrafi być cicho więc o zasadzkach w jego przypadku nie ma mowy.
- Numer klasy: 5
- Ilość życia: 300 (Übercharge: 450)
- Prędkość: 77% (Przy rozkręconym Minigunie: 27%)
- Podstawowe uzbrojenie: Minigun, Strzelba, Pięści.
- Pochodzenie: Rosja
Engineer
Więcej w osobnym artykule o nazwie Engineer
Engineer potrafi budować Działka Strażnicze, Podajniki amunicji i apteczki oraz Teleportery. Umiejętność dobrego rozlokowania tych konstrukcji jest kluczowe w jego pracy. Najlepiej sprawdza się w zadaniach defensywnych ale umiejętne umieszczenie jego konstrukcji może bardzo wydatnie wesprzeć ofensywę. Jeśli lepiej planujesz i kombinujesz niż walczysz, granie Engineerem sprawi ci przyjemność
- Numer klasy: 6
- Ilość życia: 125 (Übercharge: 175)
- Prędkość: 100%
- Podstawowe uzbrojenie: Strzelba, Pistolet, Klucz, Inżynierskie PDA
- Zawartość PDA: Działko, Podajnik, Teleporter.
- Pochodzenie: Bee Cave, USA