Team Fortress
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Team Fortress | |
Producent | Team Fortress Software |
Dystrybucja | darmowa |
Data wydania | 24 Sierpnia 1996 |
Nośniki | Internet |
Gatunek | First person shooter |
Tryb gry | Multiplayer |
Platforma | Microsoft Windows, Linux, Mac, DOS |
Silnik | Quake engine |
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick |
Designer | Robin Walker, John Cook, Ian Caughley |
Gra po grze | |
Nast. gra | Team Fortress Classic |
Team Fortress (zwane także QTF) to modyfikacja multiplayer dla gry Quake, stworzona przez: Robina Walkera, Johna Cooka i Iana Caughley'a. Wydana 24 Sierpnia 1996 roku i rozwijana do 1997 roku do wersji 2.5. W wyniku ogromnej popularności, fani stworzyli wiele jej modyfikacji oraz portów na inne silniki gier. Autorzy modyfikacji zostali później zatrudnieni przez Valve do stworzenia portu swojej modyfikacji na silnik GoldSrc - Team Fortress Classic.
Rozgrywka
Gracze są podzielenie na dwie przeciwne drużyny Red i Blue (czasem nawet 4 drużyny, także zieloni i żółci). W obrębie każdej z nich wydzielone są specjalne klasy, w sumie jest 9 klas: Scout, Sniper, Soldier, Demolitions Man, Combat Medic, Heavy Weapons Guy oraz Spy i Engineer (od wersji 2.5). Rozgrywka jest mocno nastawiona na kooperację graczy w obrębie drużyny i współpracę różnych klas. Najważniejsze tryby gry to Capture the Flag i zdobywanie punktów kontrolnych.