Edytujesz „AK-47 (CS)”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | + | {{BronCS infobox | |
− | {{ | + | |grafika=Ak47cziconbuy.png |
− | + | |altname= | |
− | | grafika | + | |cena=<p></p> |
− | | altname | + | |
− | | cena | + | |
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
*$2700 (CS:GO) | *$2700 (CS:GO) | ||
− | | kraj | + | |kraj=ZSRR |
− | | odrzut | + | |odrzut=duży |
− | | obrazenia | + | |obrazenia=duże |
− | | magazynek | + | |magazynek=30 |
− | | ogien | + | |ogien=Automatyczny |
− | | amun | + | |amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x39mm]] |
− | | szybkosc | + | |szybkosc=600 strz./min. |
− | | masa | + | |masa=4.79 kg |
− | | masapocisk | + | |masapocisk=7.9 gramów |
− | | predwylot | + | |predwylot=2329 stóp/sek. |
− | | energia | + | |energia=1992 dżuli |
− | | uzycie | + | |uzycie=[[Terroryści]] |
− | | przeladowanie = 2 | + | |przeladowanie=2.5 sekundy |
}} | }} | ||
− | + | '''AK-47''', w większości gier nazywany '''CV-47''' - karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. | |
− | + | ||
− | + | ==Ogólnie== | |
− | + | AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike. | |
− | AK-47 | + | |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 43: | Linia 39: | ||
<td>Głowa</td> | <td>Głowa</td> | ||
<td><span style="color: red;">143</span></td> | <td><span style="color: red;">143</span></td> | ||
− | <td><span style="color: red;"> | + | <td><span style="color: red;">111</span></td> |
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
Linia 67: | Linia 63: | ||
</table> | </table> | ||
− | + | AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. W ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' szybkość poruszania się zmniejszono do 215 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
|zalety= | |zalety= | ||
* Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | * Duże obrażenia (może zabić jednym strzałem przeciwnika ubranego w kask) | ||
Linia 96: | Linia 73: | ||
* Niezła szybkostrzelność | * Niezła szybkostrzelność | ||
* Duża celność pierwszego strzału | * Duża celność pierwszego strzału | ||
− | * Atrakcyjna cena | + | * Atrakcyjna cena |
− | + | ||
− | + | ||
|wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | |wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | ||
* Duży odrzut | * Duży odrzut | ||
− | + | * Szybkostrzelność mniejsza niż u [[M4A1]] | |
− | * Szybkostrzelność | + | |
− | + | ||
}} | }} | ||
==Taktyki== | ==Taktyki== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. | + | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, gdyż broń ma duży odrzut. |
− | * Początkujący gracze | + | * Początkujący gracze często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wyczerpania amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami i próbując zachować mały odrzut. |
− | * Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. | + | * Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. |
* Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | * Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | ||
− | * Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni | + | * Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni jest zawsze bardzo dokładny, co pozwala na zdejmowanie przeciwników nawet na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper. |
− | * Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie | + | * Strzelając pełną parą, celuj w brzuch (dla gry w trybie offline) lub w nogi (dla gry w trybie online). |
− | * Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok | + | * Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie. |
− | * Na średnim dystansie, jeśli masz | + | * Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą. |
− | + | * Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę. | |
* Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność. | * Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność. | ||
− | |||
==Antytaktyki== | ==Antytaktyki== | ||
* Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni. | * Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni. | ||
− | * Unikaj | + | * Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie. |
* Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się. | * Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się. | ||
− | |||
* Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem. | * Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem. | ||
* Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna. | * Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna. | ||
* Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię. | * Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię. | ||
− | |||
==Osiągnięcia== | ==Osiągnięcia== | ||
Linia 158: | Linia 128: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * | + | *AK-47 występujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy. |
− | * Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest | + | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''Global Offensive'' gracz napina zamek po wymianie magazynków. |
− | * Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje | + | *Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. |
− | * Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | + | *Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie. |
− | * Terroryści | + | *Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. |
− | + | *Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba. | |
− | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji | + | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. |
− | + | *AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. | |
− | * AK-47 używane przez postacie niezależne | + | *AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. |
− | + | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | |
− | + | *W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. | |
− | * AK-47 jest jedną z kilku powracających | + | |
− | * Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | * W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania | + | |
− | + | ||
− | + | ||
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ||
[[Grafika:M4a1hud.png|right|link=M4A1]] | [[Grafika:M4a1hud.png|right|link=M4A1]] | ||
[[Grafika:M4a1hud_cz.png|right|link=M4A1]] | [[Grafika:M4a1hud_cz.png|right|link=M4A1]] | ||
+ | ===Podobieństwa=== | ||
+ | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi) | ||
− | === | + | ===Różnice=== |
*Większe obrażenia (o 2 punkty) | *Większe obrażenia (o 2 punkty) | ||
+ | *Lepsza celność (o 5%) | ||
*Niższa cena (o 600$) | *Niższa cena (o 600$) | ||
*Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | *Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
*Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.) | *Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.) | ||
*Większy odrzut (o 12%) | *Większy odrzut (o 12%) | ||
Linia 197: | Linia 156: | ||
*Wyższa cena amunicji (o 20$) | *Wyższa cena amunicji (o 20$) | ||
*Brak możliwości montażu tłumika | *Brak możliwości montażu tłumika | ||
− | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 244: | Linia 202: | ||
Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47 | Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47 | ||
Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | ||
− | |||
Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę | Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę | ||
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Linki zewnętrzne== | ==Linki zewnętrzne== | ||
Linia 272: | Linia 210: | ||
*[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | *[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | ||
− | {{CS | + | {{CS}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |