Edytujesz „AUG”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{Broń CS
+
{{BronCS infobox
| grafika       = AUG - CS GO.png
+
|grafika=aughud cz.png
| altname       = Bullpup
+
|altname=AUG
| cena         = $3300 (CS:GO)<br />$3500 (pozostałe)
+
|cena=$3500
| kraj         = Austria
+
|kraj=Austria
| odrzut       = duży
+
|odrzut=duży
| obrazenia     = średnie
+
|obrazenia=średnie
| magazynek     = 30
+
|magazynek=30
| ogien         = Automatyczny
+
|ogien=Automatyczny
| amun         =<p></p>
+
|amun=<p></p>
* [[File:5.56 caliber.png|35px|5.56mm NATO]]
+
*5.56mm NATO
* [[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm]] (CSS)
+
*7.62mm (CSS)
| szybkosc     = <p></p>
+
|szybkosc=727 strz./min.
* 600 strz./min. (CS:GO)
+
|masa=4.09 kg
* 666 strz./min. (reszta gier)
+
|masapocisk=4 gramy
* 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S)
+
|predwylot=2900 stóp/sek.
| masa         = 4.09 kg
+
|energia=1570 dżuli
| masapocisk   = 4 gramy
+
|uzycie=[[Antyterroryści]]
| predwylot     = 2900 stóp/sek.
+
|przeladowanie=4 sekundy
| energia       = 1570 dżuli
+
| uzycie       = [[Antyterroryści]]
+
| przeladowanie = <p></p>
+
* 3,3 sekundy (CS, CS:CZ)
+
* 3,8 sekundy (CS:S, CS:GO)
+
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.|Opis z ekwipunku}}
+
'''Steyr AUG''' (właściwie '''Bullpup''') to jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
'''AUG''' – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. W częściach poprzedzających [[Counter-Strike: Global Offensive]] występowała pod nazwą '''Bullpup'''.
+
==Ogólnie==
 +
'''AUG''' to mocny karabin automatyczny dostępny tylko u [[Antyterroryści|Antyterrorystów]]. Mimo że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]], i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
  
AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie [[Antyterroryści]]. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić [[Terroryści]], jest [[SG 553]] w ''Global Offensive'' i [[Krieg 552]] w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]] i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
+
==Właściwości==
 
+
<table class="wikitable">
== Właściwości ==
+
<tr>
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
{{Broń CS właściwości
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
| głowa bez  = 127
+
</tr>
| głowa z    = 89
+
<tr>
| klatka bez = 31
+
<th>Bez pancerza</th>
| klatka z  = 22
+
<th>Z pancerzem</th>
| brzuch bez = 39
+
</tr>
| brzuch z  = 27
+
<tr>
| noga bez  = 23
+
<td>Głowa</td>
| noga z    = 23
+
<td><span style="color: red;">127</span></td>
}}
+
<td>89</td>
 
+
</tr>
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
+
<tr>
{{Broń CS właściwości
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
| głowa bez  = 112
+
<td>31</td>
| głowa z    = 100
+
<td>22</td>
| klatka bez = 28
+
</tr>
| klatka z  = 25
+
<tr>
| brzuch bez = 35
+
<td>Brzuch</td>
| brzuch z  = 31
+
<td>39</td>
| noga bez  = 21
+
<td>27</td>
| noga z    = 21
+
</tr>
| nagroda    = <p></p>
+
<tr>
* $300 (tryb turniejowy)
+
<td>Noga</td>
* $150 (tryb uproszczony)
+
<td>23</td>
| obrażenia  = 28
+
<td>23</td>
| odrzut    = 19/26 (73%)
+
</tr>
| zasięg    = 35 m (bez celownika)
+
<tr>
| p pancerza = 90%
+
<th colspan="3">
| penetracja = 200
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
}}
+
</th>
 
+
</tr>
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w ''Global Offensive'', gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
</table>
  
 +
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
 
|zalety=*Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
 
|zalety=*Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Duża szybkostrzelność
 
*Duża szybkostrzelność
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego (nie dotyczy wersji PC CS:GO)
+
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
*Wysoka cena
+
*Drogi
 
}}
 
}}
  
== Taktyki ==
+
==Taktyki==
{{Porady}}
+
*Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
* Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
+
*Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
* Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
+
*Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
** W ''Global Offensive'' korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
+
==Antytaktyki==
* Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
+
*Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
* W ''Global Offensive'' AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
+
*Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
* AUG w ''Source'' i ''Global Offensive'' bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.
+
*Użyj broni z dużymi obrażeniami
 +
*Kiedy wróg celuje z lunety zabij go z noża lub zestrzel szybko ze strzelby.
  
== Antytaktyki ==
+
==Osiągnięcia==
* Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
+
{| class="wikitable"
* Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
+
|-
* Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
+
! style="text-align:center"|Obrazek
* Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem [[noż]]a lub zabić salwą ze strzelby.
+
! style="text-align:center"|Nazwa obecna
 +
! style="text-align:center"|Opis
 +
|-
 +
| style="text-align:center"|[[Plik:bullpupexpert.jpg]]
 +
| style="text-align:center"|'''''Bullpup Expert'''''
 +
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''Bullpup'''
 +
|}
 +
==Ciekawostki==
 +
*W plikach nazwa tej broni to ''aug'' co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
 +
*W Counter-Strike: Source, rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
 +
*W [[Counter-Strike: Source]] HUD pokazuje że broń używa amunicji 7.62x51mm a tak naprawdę jest to  5.56x45mm.
 +
*W [[Counter-Strike: Global Offensive]] Steyr Aug A1 jest podmieniony przez Steyr Aug A3 ale jest to zmiana czysto kosmetyczna.
 +
*Dla zbalansowania broni szybkostrzelność jest obniżona do 360 strz./min.
 +
*Celownik 1.5x używany w AUGach jest również znany pod nazwą "luneta Swarovski".
 +
*Początkowo rolę AUGa odgrywał M4A1 z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
  
== Osiągnięcia ==
+
==Galeria==
=== Counter-Strike: Source ===
+
===Counter-Strike 1.6===
{{Osiągnięcie CSS|bullpupexpert.jpg|Ekspert Bullpup|Zabij 500 wrogów z '''Bullpup'''}}
+
 
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
+
{{Osiągnięcie CSS|AUG Expert csgo.png|Ekspert AUG|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''AUG'''}}
+
 
+
== Ciekawostki ==
+
* W plikach nazwa tej broni to ''aug'', co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
+
* Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą ''luneta Swarovski''.
+
* Początkowo rolę AUG-a odgrywał [[M4A1]] z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
+
* We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to [[P90]] i [[FAMAS]] również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
+
* W ''[[Counter-Strike: Source]]'' rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
+
** Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
+
* W ''Counter-Strike: Source'' HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
+
* W ''Global Offensive'' Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
+
** Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
+
* Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
+
* Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.
+
* W starszych wersjach gry ''Counter-Strike: Global Offensive'', przed aktualizacją z 18 czerwca 2019 roku, AUG miał szybkostrzelność w trybie bez celownika równą 666 strz./min. - taką samą, jak w starszych grach.
+
 
+
== Galeria ==
+
=== Counter-Strike 1.6 ===
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
+
Grafika:aug hud off.png|Ikonka HUD
Plik:AUG - CS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
+
Grafika:Aughud.png|Ikonka z menu kupowania broni
Plik:AUG - CS - HUD.png|Ikonka HUD
+
Grafika:Aug_killhud.png|Ikonka zabójstwa
Plik:AUG - CS - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
+
Grafika:w aug.png|Model AUG
Plik:AUG - CS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
+
Grafika:aug 16.png|AUG trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
===Counter-Strike: Condition Zero===
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS CZ.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
+
Grafika:Aughud cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
Plik:AUG - CS CZ - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
+
Grafika:w aug cz.png|Model AUG
Plik:AUG - CS CZ - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
+
Grafika:aug cz.png|AUG trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
===Condition Zero: Deleted Scenes===
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS CZ DS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
+
Grafika:w aug ds.png|Model AUG
Plik:AUG - CS CZ DS - w ręce.png|Bullpup trzymany przez gracza
+
Grafika:v aug cz.png|AUG trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
===Counter-Strike: Source===
=== Counter-Strike: Source ===
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CSS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
+
Grafika:aug hud source.png|Ikonka HUD
Plik:AUG - CSS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
+
Grafika:Aug_killhud_source.png|Ikonka zabójstwa
Plik:AUG - CSS - HUD.png|Ikonka HUD
+
Grafika:w aug source.png|Model AUG
Plik:AUG - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
+
Grafika:aug s.png|AUG trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
+
<gallery>
+
Plik:AUG ikonka HUD.png|Ikonka HUD
+
Plik:AUG ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
+
Plik:AUG model.png|Model trzecioosobowy AUGa
+
Plik:AUG magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
+
Plik:AUG w rece.png|AUG w rękach gracza
+
Plik:AUG przyblizenie.png|Przybliżenie (wersja po aktualizacji z 12 lutego 2014)
+
Plik:AUG ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka
+
Plik:AUG klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
+
</gallery>
+
 
+
==== Skórki ====
+
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG Akceptacja Akihabary.png|{{Opis skórki |tajny |Akceptacja Akihabary |Akihabara Accept}}
+
Grafika:Aug_viewmodel_csgo.png|AUG trzymany przez gracza (alfa)
Plik:AUG Anodyzowany granatowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Anodyzowany granatowy |Anodized Navy}}
+
Grafika:Bullpupupupupuppupuupuppu.png|AUG trzymany przez gracza (beta)
Plik:AUG Arystokrata.png|{{Opis skórki |zakazany |Arystokrata |Aristocrat}} *
+
Plik:AUG Bursztynowy cien.png|{{Opis skórki |wojskowa |Bursztynowy cień |Amber Slipstream}} *
+
Plik:AUG Burza.png|{{Opis skórki |konsumencka |Burza |Storm}}
+
Plik:AUG Dedal.png|{{Opis skórki |konsumencka |Dedal |Daedalus}}
+
Plik:AUG Dostep swobodny.png|{{Opis skórki |zakazany |Dostęp swobodny |Random Access}}
+
Plik:AUG Hot rod.png|{{Opis skórki |wojskowa |Hot rod |Hot Rod}}
+
Plik:AUG Kameleon.png|{{Opis skórki |tajny |Kameleon |Chameleon}} *
+
Plik:AUG Klucz ptakow.png|{{Opis skórki |poufny |Klucz ptaków |Fleet Flock}} *
+
Plik:AUG Kolonia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kolonia |Colony}}
+
Plik:AUG Kontrahent.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kontrahent |Contractor}}
+
Plik:AUG Miedzioglowiec.png|{{Opis skórki |wojskowa |Miedziogłowiec |Copperhead}}
+
Plik:AUG Moment sily.png|{{Opis skórki |zakazany |Moment siły |Torque}} *
+
Plik:AUG Ped.png|{{Opis skórki |poufny |Pęd |Momentum}} *
+
Plik:AUG Rykoszet.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rykoszet |Ricochet}} *
+
Plik:AUG Ryzyko napromieniowania.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Ryzyko napromieniowania |Radiation Hazard}}
+
Plik:AUG Skazany.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Skazany |Condemned}}
+
Plik:AUG Skrzydla.png|{{Opis skórki |wojskowa |Skrzydła |Wings}} *
+
Plik:AUG Syd Mead.png|{{Opis skórki |poufny |Syd Mead |Syd Mead}} *
+
Plik:AUG Triqua.png|{{Opis skórki |wojskowa |Triqua |Triqua}} *
+
Plik:AUG Tygrys bengalski.png|{{Opis skórki |poufny |Tygrys bengalski |Bengal Tiger}} *
+
Plik:AUG Zamiatacz.png|{{Opis skórki |konsumencka |Zamiatacz |Sweeper}}
+
 
</gallery>
 
</gallery>
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 
  
{{CS bronie}}
+
{{CS}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)