Edytujesz „Demoman”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>tf2</ikony>
 
<ikony>tf2</ikony>
{{TF Wiki|Demoman/pl}}
+
{{Stub|
 +
*Przede wszystkim dodać informacje o unlockach}}
 
{{Klasa infobox
 
{{Klasa infobox
 
|grafika=Demoman.jpg
 
|grafika=Demoman.jpg
Linia 15: Linia 16:
 
|meet=[[Meet the Demoman]]
 
|meet=[[Meet the Demoman]]
 
}}
 
}}
'''Demoman''' - (Tavish DeGroot) jedna z postaci z gry [[Team Fortress 2]]. Swój debiut miał w grze [[Team Fortress|Team Fortress]]. Cechuje się w szybkiej demolce, odbijając swoje granaty od ścian, bądź przyklejając je i czekając na odpalenie w dogodnym momencie pozostając bezpiecznie poza ich zasięgiem. Jego bomby klejące doskonale sprawują się w obronie terenu, wózków, bądź teczek.
+
'''Demoman''' - jedna z postaci z gry [[Team Fortress 2]]. Swój debiut miał w grze [[Team Fortress|Team Fortress]].
 
+
----
+
 
+
=Uzbrojenie=
+
 
+
----
+
  
 +
==Historia==
 +
==Uzbrojenie==
 
===Standardowe===
 
===Standardowe===
{| class="wikitable"
+
*[[Granatnik]]
|-
+
**ilość naboi: 16
! Wygląd i nazwa broni
+
**ilość naboi w magazynku: 4
! Dane techniczne
+
**obrażenia: 64-132 (280-300 crit)
! Opis
+
***samookaleczenie: 25-64 (zależy od odległości od miejsca wybuchu)
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Grenade IMG.png|100px]]<br />'''Granatnik'''<br />''Granade Lancher''
+
|
+
*Slot pierwszy
+
*Magazynek: 4(6 konsole)
+
*Noszone: 16(30 w wersji konsolowej)
+
*obrażenia
+
* Podstawowe: 120
+
  
* Bezpośrednie trafienie:
+
*[[Wyrzutnia bomb klejących]] (Sticky bomb launcher)
**Jakikolwiek dystans: 81-111
+
**ilość naboi: 24
***Obrażenia krytyczne: 280-300
+
**ilość naboi w magazynku: 8
**Obrażenia na samym sobie: 42-73 (tylko przy zerowej odległości)
+
**obrażenia: 74-153 (353 crit)
***Obrażenia krytyczne: Takie same jak przy zwykłym granacie (42-73)  
+
***samookaleczenie: 45-114 (zależy jak daleko znajdujesz się do miejsca wybuchu)
  
* Po odbiciu się granatu:
+
*[[Butelka]]
**Jakikolwiek dystans: 22-64
+
**ilość naboi: brak
*** Obrażenia krytyczne: 190 (0,9 metra od centrum wybuchu: 100 pkt. obrażeń)
+
**obrażenia: 43-87 (195 crit)
**Obrażenia na samym sobie: 25-64 (zależy jak daleko jest się od centrum wybuchu)
+
***Obrażenia krytyczne: Takie same jak przy zwykłym granacie(25-64)
+
| jest podstawową bronią dla [[Demoman]]a. Po wystrzeleniu, granaty podążają po krzywej z prędkością około 1065 jednostek, czyli 72.4 kilometrów na godzinę. Odległość strzału zależy od kąta pod którym dany pocisk został wystrzelony. Na dalsze dystanse lepiej podskoczyć i strzelić, niż celować pod kątem większym niż 45 stopni.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Sticky.png|100px]]<br />'''Wyrzutnia Bomb Klejących'''<br />''Stickybomb Launcher''
+
|
+
*Podstawowe: 120
+
*Mini-Krytyczne: 162
+
*Obrażeni obszarowe: 9 stóp (144 jednostek w programie [[Hammer]])
+
*6 stóp od eksplozji: 47-90
+
** Krytycznie: 180
+
*3 stóp od eksplozji: 60-124
+
**Krytycznie: 261
+
*Dokładnie nad: 103-171
+
**Krytycznie: 353
+
*Obrażenia dla siebie: 45-114 (zależnie od odległości od wybuchu)
+
**Krytycznie: Zabiera tyle samo co nie krytyczne (45-114)
+
**Krytyczne: 18 na sztukę śrutu
+
| Podstawowa broń klasy Demoman, jest bardzo przydatna przy zastawianiu pułapek na przeciwników, obrony strategicznego miejsca, czy teczki z tajnymi dokumentam
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Bottle.PNG|100px]]<br />'''Butelka'''<br />''Bottle''
+
|
+
*Obrażenia:
+
**Podstawowo: 65
+
**Mini-Kryt: 88
+
**Krytyczne: 195
+
| broń podstawowa używana przez demomana. Widnieje na niej napis "1808" co sugeruje że wtedy została wyprodukowana. Butelkę można rozbić lecz jest to tylko zabieg kosmetyczny, utrzymuje się on do końca życia.
+
|}
+
===Odblokowywane===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! Wygląd i nazwa broni
+
! Dane techniczne
+
! Opis
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Scottt.png|100px]]<br />'''Szkocki opór''' <br /> ''Scottish Resistance''
+
|
+
*Slot pierwszy
+
*Magazynek: 2
+
*Noszone: 16
+
*Obrażenia
+
**Podstawowe: 120
+
**Mini-Krytyczne: 162
+
**Obrażeni obszarowe: 9 stóp (144 jednostek w programie [[Hammer]])
+
**6 stóp od eksplozji: 47-90
+
*** Krytycznie: 180
+
**3 stóp od eksplozji: 60-124
+
***Krytycznie: 261
+
**Dokładnie nad: 103-171
+
***Krytycznie: 353
+
**Obrażenia dla siebie: 45-114 (zależnie od odległości od wybuchu)
+
***Krytycznie: Zabiera tyle samo co nie krytyczne (45-114)
+
**+25% obrażeń zadanych sobie
+
**Wystrzelone bomby rozbijają się na powierzchniach
+
| jest bronią odblokowywaną klasy Demoman, wyglądem bardzo przypomina wyrzutnie bomb klejących, lecz został wyposażony w celownik laserowy pozwalający detonować tylko te ładunki bomb klejących w których kierunku spojrzymy.
+
*Zmiany
+
**Zwiększenie liczby noszonych bomb klejących o 50%,
+
**25% szybsze wystrzeliwanie  bomb,
+
**można mieć o 6 więcej wyrzuconych bomb na mapie,
+
**niszczenie tylko bomb w okolicach celownika<ref>Jeżeli nie mamy tego  wyłączonego w opcjach, powinna pojawić się obwódka w kolorze drużyny na bombach które możemy teraz zdetonować,</ref>,
+
**możliwość niszczenia wrogich bomb klejących<ref>jeżeli wybuch twojej bomby będzie spowodowany przez wyrzucenie zbyt dużej liczby bomb, wrogie nie zostaną zniszczone.</ref>,
+
**bomby uzbrajają się 0,8sek wolniej.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Cha.png|100px]]<br />'''Tarcza szarży'''<br />''Chargin' Targe''
+
|
+
*Obrażenia od szarży: 50 (jeśli trafisz przeciwnika pod koniec szarży) + 10 od głów (maksymalnie 5 głów).
+
**Obrażenia od tarczy zależą od broni, liczba obrażeń nie jest stała.
+
*Odporność na ogień: 50%
+
*Odporność na wybuchy: 40%
+
*Prędkość szarży: 750 JH<ref>Jednostki używane w programie [[Hammer]]</ref>/sec. (Około 2.5 razy szybciej niż normalnie)
+
*Prędkość szarży: 638 JH/sec. z [[Czerepołamacz Szkota | Czerepołamaczem Szkota]]. (Około 2.1 razy szybciej niż normalnie).
+
| pozwala wykonać szarże w wybranym kierunku z możliwością lekkiej korekty toru poruszania się. Gdy podczas szarży zakatujemy mniej więcej w połowie nasz atak będzie mini-krytyczny, zaś przy ataku pod koniec szarży atak będzie w pełni krytyczny.
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Eyelander.PNG|100px]]<br />'''Wyszczerbiec''' <br /> ''Eyelander''
+
|
+
'''Obrażenia'''
+
* Podstawowe  = 65
+
* Wahania = 59-72
+
* Minikrytczne = 88
+
* Krytyczne = 195
+
'''Odstępy'''
+
* pomiędzy atakami = 0.8 s
+
'''Dodatki'''
+
*zbieranie głów
+
**Każda głowa to 15 punktów życia więcej, oraz zwiększenie prędkości postaci,
+
*25 punktów zdrowia mniej na start życia
+
*Brak losowych trafień krytycznych
+
| broń odblokowywana, używana przez demomana. Jest to bardzo długi miecz z widocznymi śladami licznych pojedynków. Pozwala na "zbieranie" głów zabitych przeciwników co zwiększa możliwości twojej postaci.
+
|
+
|}
+
  
==Wytwarzane==
+
===Do odblokowania===
{| class="wikitable"
+
*[[Szkocki Opór]]
|-
+
**ilość naboi: 36
! Wygląd i nazwa broni
+
**ilość naboi w magazynku:8
! Dane techniczne
+
**obrażenia: 100-168 (353 crit)
! Opis
+
***samookaleczenie: 45-114 (zależy jak daleko znajdujesz się od miejsca wybuchu)  
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Loch.png|100px]]<br />'''Loch-n-Load'''
+
|
+
*Slot pierwszy
+
*Magazynek: 2
+
*Noszone: 16
+
*Obrażenia
+
** Bezpośrednie trafienie: 112
+
*** Krytyczne: 336
+
*** Własne obrażenia: 53-93 obrażeń (tylko z krótkiego zasięgu)
+
**** Krytyczne: Zadaje takie same własne obrażenia jak zwykły granat (53-93)
+
*Bonusy
+
**-60% rozmiaru magazynka
+
**+10% do zadanych obrażeń
+
**+25% do prędkości pocisku
+
**+25% obrażeń zadanych sobie
+
**Wystrzelone bomby rozbijają się na powierzchniach
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Skull.PNG|100px]]<br />'''Czerepołamacz Szkota''' <br /> ''Scotsman's Skullcutter''
+
|
+
'''Obrażenia'''
+
*Bazowe: 78 (71-87)
+
*Mini-krytyczne: 105
+
*Obrażenia krytyczne: 234
+
'''Dodatki'''
+
*+20% do zadanych obrażeń
+
*15% wolniejsza prędkość poruszania się noszącego
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Head.PNG|100px]]<br />'''Ścinacz Głów Bezgłowego Bezkonnego Jeźdźca''' <br /> ''Horseless Headless Horsemann's Headtaker''
+
|
+
'''Obrażenia'''
+
* Podstawowe  = 65
+
* Wahania = 59-72
+
* Minikrytczne = 88
+
* Krytyczne = 195
+
'''Odstępy'''
+
* pomiędzy atakami = 0.8 s
+
'''Dodatki'''
+
*zbieranie głów
+
**Każda głowa to 15 punktów życia więcej, oraz zwiększenie prędkości postaci,
+
*25 punktów zdrowia mniej na start życia
+
*Brak losowych trafień krytycznych
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Caber.png|100px]]<br />'''Ullapoolski Pal''' <br /> ''Ullapool Caber''
+
|
+
''Obrażenia:''
+
*Walka wręcz
+
** Bazowe: 35 (31 do 39 obrażeń)
+
** [Mini-krytyczne: 43
+
** Krytyczne: 105
+
  
*Eksplozja
+
*[[Tarcza Szarży]]
** Bazowe: ~149
+
**ilość naboi: brak
** Mini-krytyczne: ~220
+
**obrażenia: 30-40 na maksymalnej odległości
** Krytyczne: ~305
+
** Własne obrażenia od wybuchu: 100
+
  
*Całkowite obrażenia od uderzenia oraz eksplozji
+
*[[Wyszczerbiec]]
** Bazowe: 185 (181 do 189)
+
**ilość naboi: brak
** Mini-krytyczne: ~263
+
**obrażenia: 60-70 (195 crit)
** Krytyczne: ~410
+
|Granat wybucha w ręku przy pierwszym uderzeniu o coś twardego.
+
Zadaje obrażenia nam oraz innym w pobliżu wybuchu.
+
Można wykonać na nim "rocket jump-a".
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Paintrain.png|100px]]<br />'''Pociąg do bólu'''<br />''Pain Train''
+
|
+
*Obrażenia:
+
**Podstawowo: 65
+
**Mini-Kryt: 88
+
**Krytyczne: 195
+
|Jest odblokowywaną bronią bezpośrednią Żołnierza i Demomana. Dzięki tej broni przejmuje się punkty oraz pcha wózek dwa razy szybciej, lecz każdy trafiony w ciebie pocisk z broni lufowej zadaje 10% większe obrażenia.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Miecz.png|100px]]<br />'''Claidheamh Mòr'''
+
|
+
*Obrażenia:
+
**Podstawowo: 65
+
**Mini-Kryt: 88
+
**Krytyczne: 195
+
|
+
|}
+
  
===Unikatowe===
+
*[[Czerpołamacz Szkota]]
{| class="wikitable"
+
**ilość naboi: brak
|-
+
**obrażenia: 78 (234 crit)
! Wygląd i nazwa broni
+
! Dane techniczne
+
! Opis
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Half-za.png|100px]]<br />'''Prawie-Zatoichi'''<br />''Half-Zatoichi''
+
|
+
*Slot Trzeci
+
*Obrażenia bezpośrednie
+
**Bazowe obrażenia 65
+
**Krótki zasięg 59-72
+
**Trafienie krytyczne 195
+
**Mini-krytyczne 88
+
*Lecznie
+
**Za zabójstwo regeneracja do 100%
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Sticky.png|100px]]<br />'''Bombowy skoczek'''<br />''Sticky Jumper''
+
|
+
*+200% do maks. ilości dodatkowej amunicji u noszącego
+
*Brak zadanych sobie obrażeń od wybuchu
+
*-100% zadanych obrażeń
+
*100% podatności na obrażenia od ognia u noszącego
+
*100% podatności na obrażenia od wybuchów u noszącego
+
*100% podatności na obrażenia od pocisków u noszącego
+
|Specjalna wyrzutnia bomb samoprzylepnych niezadająca obrażeń, służąca do nauki bombowych skoków.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Pan.PNG|100px]]<br />'''Patelnia'''<br />''Frying Pan''
+
|
+
*Obrażenia:
+
**Podstawowo: 65
+
**Mini-Kryt: 88
+
**Krytyczne: 195
+
|
+
|}
+
  
===Drwina===
+
==='''Drwina'''===
Zabójczą kpinę Demomana można wykonać po odblokowaniu Wyszczerbca bądź Prawie-Zatoichi
+
Zabójczą kpinę Demomana można wykonać po odblokowanym [[Wyszczerbiec|Wyszczerbcu]]
*Dekapitacja (ang. ''Decapitation'')
+
*[[Dekampitacja]](poprawić nazwę)
 
**obrażenia: 500 (natychmiastowa śmierć)
 
**obrażenia: 500 (natychmiastowa śmierć)
 
**czas użycia: 5 sekund
 
**czas użycia: 5 sekund
**wymagana broń: Wyszczerbiec, Prawie-Zatoichi
+
**wymagana broń: [[Wyszczerbiec]]
 
+
== Czapki ==
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! Wygląd i nazwa czapki
+
! Opis
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Demohat.PNG|100px]]<br /> <br />'''Afro Demomana'''<br />''Demoman's Fro''
+
|Niektórzy twierdzą, że Afro Demomana jest zaliczane do kategorii "łysiny", lecz tak nie jest ponieważ posiada opaskę w odpowiednich barwach drużyny, więc nadal jest to czapka.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Bonnie.png|100px]]<br /> <br />'''Furażerka z Glengarry'''<br />''Glengarry bonnet''
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Dapper.png|100px]]<br /> <br />'''Cylinder Szkota'''<br />''Scotsman's Stove Pipe''
+
|Ta czapka jest podobna do [[upiorny cylinder|upiornego cylindra]] (tylko, że ten jest podarty), ponadto została użyta w [[zacna miara kapeluszy|zacnej mierze kapeluszy]] i [[niebotyczny słup kapeluszy|niebotycznym słupie kapeluszy]]
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" |  [[Plik:Hustler.png|100px]]<br /> <br />'''Wizytówka Sutenera'''<br />''Hustler's Hallmark''
+
|Jest jedną w kilku czapek, które posiadają "gibkość".
+
 
+
Należy do pierwszych przedmiotów powstałych w ramach [[Kontrybucja|Kontrybucji]] - została stworzona przez [http://steamcommunity.com/id/crazy-g/ crazy-g]  i wprowadzona do gry przez Valve.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Tricorne.png|100px]] <br />'''Trikorn Pijaka'''<br />''Tippler's Tricorne''
+
|''"Trzy ostre rogi to cecha charakterystyczna tego ostrego kapelusza.Tylko nie wykłuj sobie oka !"''
+
 
+
Należy do drugich przedmiotów powstałych w ramach [[Kontrybucja|Kontrybucji]] - została stworzona przez [http://steamcommunity.com/id/brainsample/ Brainsample]  i wprowadzona do gry przez Valve.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" |[[Plik:Sober.png|100px]] <br />'''Trzeźwy Kaskader'''<br />''Sober Stuntman''
+
|''"Najlepszy przyjaciel skoczka na bombie samoprzylepnej"''
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Capotain.png|100px]] <br />'''Kapota Hulaki'''<br />''Carouser's Capotain''
+
|''"Śmierć działkom strażniczym !"''
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Pie.png|100px]] <br />'''Piracki Pieróg'''<br />''Rimmed Raincatcher''
+
|''"Because there's no alliteration like alliteration with an ARR!"''
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Bonnet.png|100px]] <br />'''Szkocki Kask'''<br />''Scotch Bonnet''
+
|''"Nie pozwól tym ciamajdom zabrać twoje dobre oko!"''
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Crown.png|100px]] <br />'''Korona Księcia Tavisha'''<br />''Prince Tavish's Crown''
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Samurai.png|100px]] <br />'''Samur-Eye'''
+
|''"Jednooki szkocki pijak Założył swój hełm na bitwę Mdleje, przegapia wojnę"''
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:DDemo.png|100px]] <br />'''Okulary Ryzykanta'''<br />''Dangeresque, Too?''
+
|''"Podbij pulę wszystkim, co masz."''
+
|}
+
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*Gary Schwartz podkłada głos zarówno Demomanowi jak i [[Gruby|Grubemu]]
 
*Gary Schwartz podkłada głos zarówno Demomanowi jak i [[Gruby|Grubemu]]
  
*Demoman żyje ze swoją ślepą matką w rezydencji, która znajduje się na [[Badlands]] w Nowym Meksyku
+
*Demoman żyje ze swoją ślepą matką w rezydencji, która znajduje się na [[Bandlands]] w Nowym Meksyku
  
 
==Meet the Demoman==
 
==Meet the Demoman==
Linia 333: Linia 75:
 
*[http://www.teamfortress.com/demomanupdate/ Demoman Update]
 
*[http://www.teamfortress.com/demomanupdate/ Demoman Update]
 
*[http://www.teamfortress.com/war/demo/ Komiks o Demomanie]
 
*[http://www.teamfortress.com/war/demo/ Komiks o Demomanie]
 +
{{TF2bronie}}
  
 
[[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress 2]]
 
[[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress 2]]
  
 
[[tf2wiki:Demoman]]
 
[[tf2wiki:Demoman]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)