Edytujesz „G3SG1”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{Broń CS
+
{{BronCS infobox
 
|grafika=G3sg1.png
 
|grafika=G3sg1.png
 
|altname=<p></p>
 
|altname=<p></p>
* D3/AU-1
+
* G3/SG-1
 +
* G3SG/1
 +
* G3SG1
 
|cena=$5000
 
|cena=$5000
 
|kraj=Niemcy
 
|kraj=Niemcy
Linia 25: Linia 27:
 
{{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}}
  
'''G3SG1''', znany wcześniej jako '''D3/AU-1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
+
'''D3/AU-1''', znana także jako '''G3/SG-1''', '''G3SG/1''' lub '''G3SG1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
G3SG1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
+
G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWSM|AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
Linia 67: Linia 69:
 
</table>
 
</table>
  
G3SG1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza jest równa 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość jest równa 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
+
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
 
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia
 
* Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
 
* Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
Linia 96: Linia 98:
 
* Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
 
* Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
 
* Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
 
* Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
+
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
+
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
* Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
+
* Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
* Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
+
* Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
* G3SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
+
* G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
  
 
==Antytaktyka==
 
==Antytaktyka==
Linia 107: Linia 109:
 
* Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
 
* Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
 
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
* Użytkownicy G3SG1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
+
* Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
 
* Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego.
 
* Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego.
* Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom G3SG1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
+
* Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
Linia 175: Linia 177:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* G3SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3SG1.
+
* G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut  naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''.
 
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]].
 
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]].
 
* W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
 
* W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
* G3SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
+
* G3/SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
* Tak jak SG 550, G3SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
+
* Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
 
* W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
 
* W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
* W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
+
* W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
* W prawdziwym świecie, G3SG1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3SG1 na dużym dystansie.
+
* W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
* To dość dziwne, że G3SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
+
* To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
+
** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
*** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
+
*** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
 
*** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
 
*** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
* G3SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
+
* G3/SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
 
* W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
 
* W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
  
Linia 218: Linia 220:
 
Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY''
 
Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY''
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG1
+
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1
Grafika:V g3sg1 cs1.0.png|G3SG1 trzymany przez gracza
+
Grafika:V g3sg1 cs1.0.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik
 
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 226: Linia 228:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1.png|Model G3SG1
+
Grafika:W g3sg1.png|Model G3SG/1
Grafika:G3 16.png|G3SG1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 16.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 234: Linia 236:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:W g3sg1 cz.png|Model G3SG1
+
Grafika:W g3sg1 cz.png|Model G3SG/1
Grafika:G3 cz.png|G3SG1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 cz.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 241: Linia 243:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD
Grafika:W g3sg1 ds.png|Model G3SG1
+
Grafika:W g3sg1 ds.png|Model G3SG/1
Grafika:V g3sg1 ds.png|G3SG1 trzymany przez gracza
+
Grafika:V g3sg1 ds.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik
 
Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją
 
Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją
Linia 252: Linia 254:
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD
Grafika:W g3sg1 source.png|Model G3SG1
+
Grafika:W g3sg1 source.png|Model G3SG/1
Grafika:G3 s.png|G3SG1 trzymany przez gracza
+
Grafika:G3 s.png|G3SG/1 trzymany przez gracza
 
Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik
 
Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 261: Linia 263:
 
Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka HUD
 
Grafika:G3sg1_killicon_source.png‎|Ikonka HUD
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG1 (wczesna wersja alfa)
+
Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG/1 (wczesna wersja alfa)
Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG1
+
Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG/1
Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG1 (wersja obecna)
+
Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG/1 (wersja obecna)
Grafika:2014-08-03_00002.png|Terrorysta z G3SG1 (widok trzecioosobowy)
+
Grafika:2014-08-03_00002.jpg|Terrorysta z G3SG/1 (widok trzecioosobowy)
Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG1
+
Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG/1
 
</gallery>
 
</gallery>
====Skórki====
+
====Skiny====
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna]
 
Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna]
Linia 283: Linia 285:
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
{{CS bronie}}
+
{{CS}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)