Edytujesz „Half-Life 2: Episode One”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve|hl2|medalHL</ikony>
+
{{Medal}}
 +
 
 
{{Gra infobox
 
{{Gra infobox
 
|grafika=HL2E1.jpg
 
|grafika=HL2E1.jpg
Linia 9: Linia 10:
 
|gatunek=First person shooter
 
|gatunek=First person shooter
 
|tryb gry=Singleplayer
 
|tryb gry=Singleplayer
|platforma=Microsoft Windows, Mac OS, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3  
+
|platforma=Microsoft Windows, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3  
 
|silnik=[[Source]]
 
|silnik=[[Source]]
 
|wymagania='''''minimalne:'''''  
 
|wymagania='''''minimalne:'''''  
Linia 23: Linia 24:
 
|nast. gra= [[Half-Life 2: Episode Two]]
 
|nast. gra= [[Half-Life 2: Episode Two]]
 
}}
 
}}
'''Half-Life 2: Episode One''' jest pierwszą częścią z trylogii epizodów, kontynuujących historię z wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]. Został on stworzony przez [[Valve|Valve Corporation]] i wydany 1 czerwca 2006r, niemal dwa lata po premierze głównej gry. Pierwotnie gra miała nosić podtytuł Aftermath, lecz w międzyczasie Valve przyjęło taktykę wydawania swoich produktów w formie kolejnych epizodów, przez co przemianowano produkcję na Episode One. Podobnie jak Half-Life 2, gra działa w oparciu o silnik [[Source]], wzbogacony o nowe oświetlenie HDR, poprawione systemy animacji i sztucznej inteligencji. 26 maja gra została zaaktualizowana o nowszy silnik gry.
+
'''Half-Life 2: Episode One''' jest pierwszą częścią z trylogii epizodów, kontynuujących historię z wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]. Został on stworzony przez [[Valve|Valve Corporation]] i wydany 1 czerwca 2006r, niemal dwa lata po premierze głównej gry. Pierwotnie gra miała nosić podtytuł Aftermath, lecz w międzyczasie Valve przyjęło taktykę wydawania swoich produktów w formie kolejnych epizodów, przez co przemianowano produkcję na Episode One. Podobnie jak Half-Life 2, gra działa w oparciu o silnik [[Source]], wzbogacony o nowe oświetlenie HDR, poprawione systemy animacji i sztucznej inteligencji.
  
 
Akcja Episode One rozpoczyna się dokładnie w momencie zakończenia Half-Life 2. Wszystkie przedstawione wydarzenia mają miejsce w zrujnowanym w skutek długich walk [[City 17]]. Główny bohater- naukowiec [[Gordon Freeman]] oraz jego towarzyszka, młoda i piękna [[Alyx Vance]], starają się opuścić miasto w czas, walcząc z armią [[Kombinat|Kombinatu]] i pokonując wszelkie przeszkody, które stają im na drodze.
 
Akcja Episode One rozpoczyna się dokładnie w momencie zakończenia Half-Life 2. Wszystkie przedstawione wydarzenia mają miejsce w zrujnowanym w skutek długich walk [[City 17]]. Główny bohater- naukowiec [[Gordon Freeman]] oraz jego towarzyszka, młoda i piękna [[Alyx Vance]], starają się opuścić miasto w czas, walcząc z armią [[Kombinat|Kombinatu]] i pokonując wszelkie przeszkody, które stają im na drodze.
Linia 29: Linia 30:
 
Episode one jest dostępny do nabycia zarówno oddzielnie, oraz jako część tzw. [[Orange box|Orange box'a]], zawierającego [[Half-Life 2]], Episode One, [[Episode Two]], [[Portal]] i [[Team Fortress 2]]. Episode One został ciepło przyjęty przez społeczność graczy i recenzentów oraz zyskał wiele nagród. Mimo tego nie był pozbawiony wad, a największą z nich była długość rozgrywki, która według wielu serwisów trwa od czterech do maksymalnie sześciu godzin, przez co gra nie jest warta swojej ceny.
 
Episode one jest dostępny do nabycia zarówno oddzielnie, oraz jako część tzw. [[Orange box|Orange box'a]], zawierającego [[Half-Life 2]], Episode One, [[Episode Two]], [[Portal]] i [[Team Fortress 2]]. Episode One został ciepło przyjęty przez społeczność graczy i recenzentów oraz zyskał wiele nagród. Mimo tego nie był pozbawiony wad, a największą z nich była długość rozgrywki, która według wielu serwisów trwa od czterech do maksymalnie sześciu godzin, przez co gra nie jest warta swojej ceny.
  
==Rozgrywka==
+
=Rozgrywka=
  
 
W Episode One, gracz przemierza serię bardziej, lub mniej liniowych etapów, napotykając na swojej drodze dużą różnorodność wrogów i sojuszników. Rozgrywka przeplatana jest elementami walki oraz logicznych łamigłówek. W grze znajdują się również specjalne zadania, mające zapoznać graczy z jej nowymi elementami. Tak jak w poprzedniej części, gracz zyskuje dostęp do kolejnych broni wraz z postępem rozgrywki. Ponownie niezwykle ważną rolę spełnia [[Gravity Gun]]- manipulator antygrawitacyjny, będący również niekonwencjonalną bronią, który już na samym początku gry, w skutek działania [[pole konfiskujące|pola konfiskującego]], zyskuje nowe możliwości działania.
 
W Episode One, gracz przemierza serię bardziej, lub mniej liniowych etapów, napotykając na swojej drodze dużą różnorodność wrogów i sojuszników. Rozgrywka przeplatana jest elementami walki oraz logicznych łamigłówek. W grze znajdują się również specjalne zadania, mające zapoznać graczy z jej nowymi elementami. Tak jak w poprzedniej części, gracz zyskuje dostęp do kolejnych broni wraz z postępem rozgrywki. Ponownie niezwykle ważną rolę spełnia [[Gravity Gun]]- manipulator antygrawitacyjny, będący również niekonwencjonalną bronią, który już na samym początku gry, w skutek działania [[pole konfiskujące|pola konfiskującego]], zyskuje nowe możliwości działania.
Linia 35: Linia 36:
 
Alyx Vance zyskała zupełnie nową sztuczną inteligencję, która została zaprojektowana specjalnie w celu towarzyszenia graczowi i wspierania go, kiedy zajdzie taka potrzeba. Developerzy określali proces tworzenia zachowań dla Alyx jako kreowanie "kodu osobowości", nie zwyczajnego AI. Skupiono wtedy całą uwagę na stworzeniu unikalnego i wiarygodnego kompana. Ponadto, została ona specjalnie zaprogramowana, by unikać zbyt częstego powtarzania konkretnych zachowań czy wymawianych kwestii. Przykładem takiego wspólnego działania jest walka w podziemnych rozdziałach gry, podczas której można oszczędzać własną amunicję, oświetlając konkretne cele, które dziewczyna natychmiast ostrzeliwuje. Alyx także często zajmuje strategiczne pozycje i zapewnia skuteczne wsparcie ogniowe.<ref name="Nowe AI i zachowanie">Lee, Garnett (2005-08-29). "Half-Life 2: Episode One Preview". 1UP.com. 2007-10-12. [http://www.1up.com/do/feature?cId=3143168]</ref>
 
Alyx Vance zyskała zupełnie nową sztuczną inteligencję, która została zaprojektowana specjalnie w celu towarzyszenia graczowi i wspierania go, kiedy zajdzie taka potrzeba. Developerzy określali proces tworzenia zachowań dla Alyx jako kreowanie "kodu osobowości", nie zwyczajnego AI. Skupiono wtedy całą uwagę na stworzeniu unikalnego i wiarygodnego kompana. Ponadto, została ona specjalnie zaprogramowana, by unikać zbyt częstego powtarzania konkretnych zachowań czy wymawianych kwestii. Przykładem takiego wspólnego działania jest walka w podziemnych rozdziałach gry, podczas której można oszczędzać własną amunicję, oświetlając konkretne cele, które dziewczyna natychmiast ostrzeliwuje. Alyx także często zajmuje strategiczne pozycje i zapewnia skuteczne wsparcie ogniowe.<ref name="Nowe AI i zachowanie">Lee, Garnett (2005-08-29). "Half-Life 2: Episode One Preview". 1UP.com. 2007-10-12. [http://www.1up.com/do/feature?cId=3143168]</ref>
  
==Fabuła==
+
=Fabuła=
===Wprowadzenie===
+
==Wprowadzenie==
 +
 
 
Akcja pierwszego [[Half-Life|Half-Life'a]] ma miejsce w rozległym kompleksie wojskowo-badawczym o nazwie [[Black Mesa Research Facility]]. Gracz wciela się w postać  Gordona Freeman'a- naukowca, który został wplątany w [[Incydent w Black Mesa|incydent]], w skutek którego otwarty został międzywymiarowy portal do świata granicznego [[Xen]]. Do kompleksu przedostały się przez portal setki obcych stworzeń, wywołując totalny chaos i zamieszanie wśród personelu. Gordon ucieka, i walczy o życie, by w końcu zamknąć niematerialne przejście między dwoma światami. W tym momencie gra kończy się, naświetlając nam sylwetkę pewnej [[G-Man|tajemniczej postaci]], oferującej Gordonowi zatrudnienie, która ostatecznie umieszcza naukowca w stanie długoletniej stazy.
 
Akcja pierwszego [[Half-Life|Half-Life'a]] ma miejsce w rozległym kompleksie wojskowo-badawczym o nazwie [[Black Mesa Research Facility]]. Gracz wciela się w postać  Gordona Freeman'a- naukowca, który został wplątany w [[Incydent w Black Mesa|incydent]], w skutek którego otwarty został międzywymiarowy portal do świata granicznego [[Xen]]. Do kompleksu przedostały się przez portal setki obcych stworzeń, wywołując totalny chaos i zamieszanie wśród personelu. Gordon ucieka, i walczy o życie, by w końcu zamknąć niematerialne przejście między dwoma światami. W tym momencie gra kończy się, naświetlając nam sylwetkę pewnej [[G-Man|tajemniczej postaci]], oferującej Gordonowi zatrudnienie, która ostatecznie umieszcza naukowca w stanie długoletniej stazy.
  
 
[[Half-Life 2]] bezpośrednio kontynuuje wcześniejszą historię. Dziesiątki lat po wydarzeniach z pierwszej gry, gdy Ziemia została zniewolona przez potężną [[kombinat|obcą rasę]], [[G-Man]] wyprowadza naukowca ze stazy i umieszcza go w pociągu, zmierzającym do [[City 17]]. Gracz wiedzie Gordona do boju przeciwko Kombinatowi, napotykając w między czasie dawnych i zupełnie nowych przyjaciół jak oraz wrogów. Gra kończy się epicką walką na szczycie potężnej, rozcinającej niebo [[Cytadela|Cytadeli]], w skutek której dochodzi do eksplozji reaktora ciemnej energii. Gdy już wydaje się, że nie ma żadnych szans na ucieczkę przed gorącym podmuchem, G-Man pojawia się ponownie, by po krótkiej mowie, ponownie wprowadzić naukowca w letarg.
 
[[Half-Life 2]] bezpośrednio kontynuuje wcześniejszą historię. Dziesiątki lat po wydarzeniach z pierwszej gry, gdy Ziemia została zniewolona przez potężną [[kombinat|obcą rasę]], [[G-Man]] wyprowadza naukowca ze stazy i umieszcza go w pociągu, zmierzającym do [[City 17]]. Gracz wiedzie Gordona do boju przeciwko Kombinatowi, napotykając w między czasie dawnych i zupełnie nowych przyjaciół jak oraz wrogów. Gra kończy się epicką walką na szczycie potężnej, rozcinającej niebo [[Cytadela|Cytadeli]], w skutek której dochodzi do eksplozji reaktora ciemnej energii. Gdy już wydaje się, że nie ma żadnych szans na ucieczkę przed gorącym podmuchem, G-Man pojawia się ponownie, by po krótkiej mowie, ponownie wprowadzić naukowca w letarg.
===Streszczenie===
+
 
 +
==Streszczenie==
 
[[Grafika:Rdzen EP1.jpg|thumb|200px|left|Pomieszczenie kontrolne reaktora [[Cytadela|Cytadeli]]]]
 
[[Grafika:Rdzen EP1.jpg|thumb|200px|left|Pomieszczenie kontrolne reaktora [[Cytadela|Cytadeli]]]]
 
Episode One rozpoczyna się bezpośrednio w momencie eksplozji, gdy gracz zostaje wyrwany z letargu i rąk G-Man'a przez grupkę purpurowych [[Vortigaunt|Vortigauntów]], a następnie teleportowany u podnóża Cytadeli.
 
Episode One rozpoczyna się bezpośrednio w momencie eksplozji, gdy gracz zostaje wyrwany z letargu i rąk G-Man'a przez grupkę purpurowych [[Vortigaunt|Vortigauntów]], a następnie teleportowany u podnóża Cytadeli.
  
Gordon budzi się przysypany gruzem w okolicach potężnej obcej konstrukcji, następnie napotyka [[Alyx]], która odczuwa wyraźną ulgę z odnalezienia towarzysza. Kobieta kontaktuje się z [[Eli Vance|Elim Vancem]] oraz [[Isaac Kleiner|Isaac'iem Kleinerem]], którzy zdołali w międzyczasie wydostać się z miasta i dotrzeć do bazy rakietowej w [[White Forest]]. Kleiner wyjaśnia, że rdzeń głównego reaktora Cytadeli wydaje się być przeciążony i w każdej chwili może dojść do gigantycznej eksplozji nuklearnej. Wyjaśnia on, że potencjalna reakcja może być wystarczająco silna by zupełnie zrównać z ziemią całe miasto i jedynym sposobem na ocalenie Alyx i Gordona jest ponowne przedostanie się do Cytadeli w celu ustabilizowania rdzenia. Eli, z braku innego wyjścia, niechętnie przytakuje szaleńczemu pomysłowi.
+
Gordon budzi się przysypany gruzem w okolicach potężnej obcej konstrukcji, następnie napotyka [[Alyx]], która odczuwa wyraźną ulgę z odnalezienia towarzysza. Kobieta kontaktuje się z [[Eli Vance|Elim Vancem]] oraz [[Issac Kleiner|Isaac'iem Kleinerem]], którzy zdołali w międzyczasie wydostać się z miasta i dotrzeć do bazy rakietowej w [[White Forest]]. Kleiner wyjaśnia, że rdzeń głównego reaktora Cytadeli wydaje się być przeciążony i w każdej chwili może dojść do gigantycznej eksplozji nuklearnej. Wyjaśnia on, że potencjalna reakcja może być wystarczająco silna by zupełnie zrównać z ziemią całe miasto i jedynym sposobem na ocalenie Alyx i Gordona jest ponowne przedostanie się do Cytadeli w celu ustabilizowania rdzenia. Eli, z braku innego wyjścia, niechętnie przytakuje szaleńczemu pomysłowi.
  
 
Główni bohaterowie na powrót wkraczają do wnętrza niebotycznej budowli, która tym razem powoli zaczyna się rozpadać. W pomieszczeniu kontrolnym głównego reaktora, dziewczyna odkrywa, że pozostali przy życiu, wrodzy żołnierze celowo prowadzą do przeciążenia rdzenia. Mają oni w planie otworzyć potężny superportal pomiędzy Ziemią a nadświatem Kombinatu, i potrzebują do tego ogromnej ilości energii, którą można uzyskać jedynie przy eksplozji rdzenia.
 
Główni bohaterowie na powrót wkraczają do wnętrza niebotycznej budowli, która tym razem powoli zaczyna się rozpadać. W pomieszczeniu kontrolnym głównego reaktora, dziewczyna odkrywa, że pozostali przy życiu, wrodzy żołnierze celowo prowadzą do przeciążenia rdzenia. Mają oni w planie otworzyć potężny superportal pomiędzy Ziemią a nadświatem Kombinatu, i potrzebują do tego ogromnej ilości energii, którą można uzyskać jedynie przy eksplozji rdzenia.
  
Alyx jednocześnie odnajduje i kopiuje kompletny pakiet danych, sterujący procesem formowania super portalu. Do danych dołączona jest zakodowana transmisja Video od [[Judith Mossman]], która informuje o odnalezieniu w Arktyce pewnego ważnego projektu. Transmisja urywa się w momencie nagłego ataku wojsk Kombinatu na placówkę Judith. Niedługo później rdzeń zostaje ustabilizowany a Alyx i Gordon wydostają się z Cytadeli pociągiem typu [[Razor Train|Razor]].
+
Alyx jednocześnie odnajduje i kopiuje kompletny pakiet danych, sterujący procesem formowania superportalu. Do danych dołączona jest zakodowana transmisja Video od [[Judith Mossman]], która informuje o odnalezieniu w arktyce pewnego ważnego projektu. Transmisja urywa się w momencie nagłego ataku wojsk Kombinatu na placówkę Judith. Niedługo później rdzeń zostaje ustabilizowany a Alyx i Gordon wydostają się z Cytadeli pociągiem typu [[Razor Train|Razor]].
  
 
Skład wykoleja się w podziemnym tunelu zaledwie kilka kilometrów dalej, zmuszając duet do przemierzania reszty drogi na piechotę. Przeprawa przez zniszczone miasto nie jest łatwa. Wciąż znajdują się tam zdezorganizowane, lecz liczne oddziały wroga oraz całe chordy obcych stworzeń. W międzyczasie dr Kleiner pojawia się na wielkich ekranach w obrębie całego miasta, przekazuje ważne informacje powstańcom i namawia ich do ucieczki przed nieuchronną eksplozją (w międzyczasie reaktor został ponownie zdestabilizowany).
 
Skład wykoleja się w podziemnym tunelu zaledwie kilka kilometrów dalej, zmuszając duet do przemierzania reszty drogi na piechotę. Przeprawa przez zniszczone miasto nie jest łatwa. Wciąż znajdują się tam zdezorganizowane, lecz liczne oddziały wroga oraz całe chordy obcych stworzeń. W międzyczasie dr Kleiner pojawia się na wielkich ekranach w obrębie całego miasta, przekazuje ważne informacje powstańcom i namawia ich do ucieczki przed nieuchronną eksplozją (w międzyczasie reaktor został ponownie zdestabilizowany).
Linia 54: Linia 57:
 
Alyx i Gordon spotykają [[Barney Calhoun|Barneya]], będącego z ostatnią grupą ludzkich uchodźców, przygotowujących się do opuszczenia miasta. Postanowiono wykorzystać przemysłową stację kolejową, gdzie stało kilka sprawnych pociągów.
 
Alyx i Gordon spotykają [[Barney Calhoun|Barneya]], będącego z ostatnią grupą ludzkich uchodźców, przygotowujących się do opuszczenia miasta. Postanowiono wykorzystać przemysłową stację kolejową, gdzie stało kilka sprawnych pociągów.
  
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ocalałym, główni bohaterowie decydują się na odjazd innym, ostatnim pociągiem. Udaje im się uciec na kilka minut przed detonacją reaktora. Pakiet danych zostaje wysłany i następuje pierwsza faza formowania się super portalu. Jednocześnie, Cytadelę masowo opuszczają [[Advisor|Advisory]] w specjalnie przystosowanych dla nich kapsułach. Niestety, masywna fala uderzeniowa dosięga pociąg, wykolejając go. Obraz staje się jasny a ostatnią rzeczą, którą słyszy gracz, jest dźwięk giętego metalu i Alyx, wypowiadająca imię kompana.
+
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ocalałym, główni bohaterowie decydują się na odjazd innym, ostatnim pociągiem. Udaje im się uciec na kilka minut przed detonacją reaktora. Pakiet danych zostaje wysłany i następuje pierwsza faza formowania się superportalu. Jednocześnie, Cytadelę masowo opuszczają [[Advisor|Advisory]] w specjalnie przystosowanych dla nich kapsułach. Niestety, masywna fana uderzeniowa dosięga pociąg, wykolejając go. Obraz staje się jasny a ostatnią rzeczą, którą słyszy gracz, jest dźwięk giętego metalu i Alyx, wypowiadająca imię kompana.
  
==Osiągnięcia==
+
=Proces tworzenia=
{{main|Lista osiągnięć w grze Half-Life 2: Episode One}}
+
==Proces tworzenia==
+
 
[[Grafika:3 HL2EP1pcSCRN02.jpg|thumb|200px|right|[[Alyx]] i [[Dog]] podczas rozmowy z naukowcami]]
 
[[Grafika:3 HL2EP1pcSCRN02.jpg|thumb|200px|right|[[Alyx]] i [[Dog]] podczas rozmowy z naukowcami]]
 
Half-Life 2: Episode One jest pierwszą częścią trylogii epizodów, które jako całość, mają stanowić sequel dla wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2]]. Zapowiedź rezygnacji z wydania [[Aftermath]], a skupieniu się na wypuszczaniu kolejnych epizodów, padła w 2006 roku. Fabuła i dialogi do [[Half-Life]] oraz Half-Life 2 były tworzone wyłącznie przez [[Marc Laidlaw| Marc'a Laidlaw'a]]. W przypadku epizodów, zajęli się tym [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]] oraz Laidlaw, przewodzący całej grupie.
 
Half-Life 2: Episode One jest pierwszą częścią trylogii epizodów, które jako całość, mają stanowić sequel dla wydanego w 2004 roku [[Half-Life 2]]. Zapowiedź rezygnacji z wydania [[Aftermath]], a skupieniu się na wypuszczaniu kolejnych epizodów, padła w 2006 roku. Fabuła i dialogi do [[Half-Life]] oraz Half-Life 2 były tworzone wyłącznie przez [[Marc Laidlaw| Marc'a Laidlaw'a]]. W przypadku epizodów, zajęli się tym [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]] oraz Laidlaw, przewodzący całej grupie.
Linia 75: Linia 76:
  
 
W grze nie pojawiły się nowe lokacje, lecz wszystkie jakie odwiedzamy, tzn. zarówno [[City 17]], jak i [[Cytadela]], doczekały się znacznych przeróbek. Wszystko w celu pokazania zmian i wpływu poczynań gracza na aktualną sytuację i podświetleniu słabnącej pozycji Kombinatu w City 17.
 
W grze nie pojawiły się nowe lokacje, lecz wszystkie jakie odwiedzamy, tzn. zarówno [[City 17]], jak i [[Cytadela]], doczekały się znacznych przeróbek. Wszystko w celu pokazania zmian i wpływu poczynań gracza na aktualną sytuację i podświetleniu słabnącej pozycji Kombinatu w City 17.
==Premiera i oceny==
+
 
 +
=Premiera i oceny=
 +
 
 
[[Grafika:EpisodeOne_mainmenu1.jpg|thumb|200px|right|Menu główne z Cytadelą w tle]]
 
[[Grafika:EpisodeOne_mainmenu1.jpg|thumb|200px|right|Menu główne z Cytadelą w tle]]
 +
 
Od momentu premiery grę można nabyć zarówno w wersji pudełkowej, jak i poprzez platformę [[Steam]]. Electronic Arts oferuje także Episode One jako część zbiorczego pakietu ''Half-Life 2: Platinum Collection''. Gra została udostępniona do przedpremierowego zakupu i pobrania 1 maja 2006r. z [[Half-Life Deathmatch: Source]] i [[Half-Life 2: Deathamtch]], w które można było zagrać natychmiast. Od 2007r. Episode One jest także dostępny w pakiecie [[The Orange Box]], zarówno na PC, Xbox 360 oraz PlayStation 3. Do końca 2008 roku, sprzedano prawie półtora miliona pudełkowych kopii gry.
 
Od momentu premiery grę można nabyć zarówno w wersji pudełkowej, jak i poprzez platformę [[Steam]]. Electronic Arts oferuje także Episode One jako część zbiorczego pakietu ''Half-Life 2: Platinum Collection''. Gra została udostępniona do przedpremierowego zakupu i pobrania 1 maja 2006r. z [[Half-Life Deathmatch: Source]] i [[Half-Life 2: Deathamtch]], w które można było zagrać natychmiast. Od 2007r. Episode One jest także dostępny w pakiecie [[The Orange Box]], zarówno na PC, Xbox 360 oraz PlayStation 3. Do końca 2008 roku, sprzedano prawie półtora miliona pudełkowych kopii gry.
  
Linia 86: Linia 90:
  
 
{{przypisy}}
 
{{przypisy}}
 +
 +
{{Valve}}
 +
 
{{Wikipedia-en
 
{{Wikipedia-en
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Episode_One  
 
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Episode_One  
 
|nazwa=Half-Life_2:_Episode_One}}
 
|nazwa=Half-Life_2:_Episode_One}}
{{Valve}}
 
  
 
[[Kategoria:Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria:Half-Life 2: Episode One]]
 
[[overwiki:Half-Life 2: Episode One]]
 
[[wikipedia:Half-Life 2: Episode One]]
 
[[wikipediapl:Half-Life 2: Episode One]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)