Edytujesz „Half-Life High Definition Pack”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve|gearbox|hl1|cs</ikony>
+
<ikony>valve|gearbox|hl1</ikony>
 +
[[Plik:HD pack characters.jpg|thumb|Grafika promocyjna]]
 +
[[Plik:Zombie.jpg|thumb|Nowy model [[Standard Zombie]]]]
 +
'''High Definition Pack''' (znany też m.in. jako '''HD Pack''') - pakiet nowych modeli i tekstur dla [[Half-Life]]'a i dodatków [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]] i Blue Shift. Część z nich to ulepszone wersje oryginalnych obiektów, ale większość to zupełnie nowe modele, czasami z pewnym stopniu różniące się od oryginalnego zamysłu.  Pakiet został stworzony przez [[Gearbox Software]] i oryginalnie wydany razem z [[Half-Life: Blue Shift]] w 2001 roku.
  
{{Gra infobox
+
Ulepszenia zawarte w High Definition Packu opierają sie głównie na zwiększeniu ilości wielokątków w oryginalnych modelach z Half-Life'a. Poza tym został zmieniony styl niektórych modeli. Dlatego, pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.  
|grafika = HD pack characters.jpg
+
|producent= <p></p>
+
* [[Valve Corporation]]
+
* [[Gearbox Software]]
+
|wydawca=
+
|dystrybucja =
+
|data wydania = <p></p>
+
12 czerwca 2001 (WON, w pakiecie z ''Blue Shift'') <br>
+
30 sierpnia 2005 (Steam)
+
|nośniki =
+
|gatunek =
+
|tryb gry =
+
|platforma =
+
|silnik = [[GoldSrc]]
+
|wymagania =
+
|kontrolery =
+
|kategorie wiekowe =
+
|scenarzysta =
+
|designer =
+
|kompozytor =
+
|poprz. gra =
+
|nast. gra =
+
}}
+
  
'''Half-Life: High Definition Pack''', znany też m.in. jako '''HD Pack''' - pakiet nowych modeli i tekstur dla [[Half-Life]]'a i dodatków [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]] i [[Blue Shift]]. Pakiet został stworzony przez [[Gearbox Software]] i oryginalnie wydany razem z [[Half-Life: Blue Shift]] w 2001 roku.
+
Zmodernizowano modele [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]], niektórych stworzeń z [[Xen]] i wszystkich broni. Dokonano też pewnych zmian w arsenale. Pistolet [[Glock 17]] został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], a [[MP5|pistolet maszynowy MP5]] przez karabin [[wpl:Karabinek M4|M41A]]
 
+
== Ogólnie ==
+
High Definition Pack usprawnia warstwę graficzną wymienionych gier. Zmiany skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane modele w grze ''Half-Life'' i jej dodatkach.
+
Wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy [[HECU]], nieco się różni od oryginalnej koncepcji artystycznej, tak więc pomimo, że modele z pakietu posiadają bardziej złożoną geometrię oraz lepsze tekstury, kwestią sporną u części graczy pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.
+
 
+
Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[Pistolet (HL)|Pistolet]] przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy MP5]] przez karabinek [[wpl:Karabinek M4|M4]], a [[Strzelba (HL1)|strzelba]] otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Zmiany w modelach arsenału wymusiły też aktualizację grafik interfejsu użytkownika, gdzie ikonki broni zostały zamienione na te odpowiadające nowym modelom broni. Ponadto dodano nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka.
+
 
+
== Historia ==
+
Pakiet ''High Definition Pack'' ma swoje korzenie w porzuconej wersji gry ''Half-Life'', która miała być wydana na konsolę Dreamcast wraz z dodatkiem ''Blue Shift'' jako dodatkowa, ekskluzywna dla tej konsoli zawartość. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a po porzuceniu gry pomysł z lepszą oprawą audiowizualną zdecydowano się ostatecznie przenieść na komputery. Jednakże modele z ostatecznej wersji pakietu nie zostały bezpośrednio przeniesione, gdyż te z porzuconego portu  wyglądy niczym ich wcześniejsze wersje. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się ''High Definition Pack'u''. Sreenshoty<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.nextdimension.org/betahalflife/dc.htm||tytul=Informacje o porcie na Dreamcasta (ENG)|serwis=|dostep=}}</ref> z portu przed wydaniem pokazują starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, które trafiły do pakietu.
+
 
+
=== PlayStation 2 ===
+
Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox Software. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu bez negatywnego wpływu na ilość klatek na sekundę. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane ze składowej mapy do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje podczas interakcji z nimi. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste.
+
 
+
=== Wydanie na Steam ===
+
25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od dłuższego czasu zostały udostępnione w ramach łatki do dodatku ''Blue Shift''. Modele występujące w łatce przywróciły animacje, których oryginalne modele w ''High Definition Pack'' nie zawierały. Animacje te nie były wykorzystywane w oryginalnej grze czy dodatkach, ale dosyć często wykorzystywano je w fanowskich mapach i modyfikacjach. Z modelami bez tej poprawki większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Kontrowersje budziła również sposób implementacji High Definition Packa - gdy pakiet został aktywowany, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam.
+
 
+
Obecnie ''High Definition Pack'' może być aktywowany z poziomu menu w zakładce ''Video'', jednak w celu zajścia zmian wymagany jest restart gry. Opcja ta jest też dostępna w grze ''[[Counter-Strike|Counter-Strike 1.6]]'', gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy.
+
 
+
== HD Pack i Half-Life: Source ==
+
Choć ''High Definition Pack'' nie został oficjalnie wydany dla ''[[Half-Life: Source]]'', to istnieje wersja stworzona przez fanów, gdzie przeniesiono modele z pakietu, a część z nich zawiera ulepszone wersje względem oryginału.
+
 
+
== Galeria ==
+
<gallery>
+
Grafika: Zombie.jpg | Nowy model [[Standard Zombie]]
+
Grafika: barneycompare.PNG | Porównanie modeli strażnika (oryginalny model, model z pakietu HD Pack i model z wersji na PlayStation 2
+
</gallery>
+
 
+
{{Przypisy}}
+
  
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)