Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
| <ikony>l4d1</ikony> | | <ikony>l4d1</ikony> |
| + | {{Stub}} |
| {{L4Drozdzial infobox | | {{L4Drozdzial infobox |
| |nr=3 | | |nr=3 |
Linia 9: |
Linia 10: |
| |nastepny=[[Szpital (L4D)|Szpital]] | | |nastepny=[[Szpital (L4D)|Szpital]] |
| }} | | }} |
− | '''Kanały''' (oryg. ''The Sewer'') to trzeci rozdział w kampanii ''[[Bez litości]]''. Rozpoczyna się w lombardzie, a celem Ocalonych jest dostanie się poprzez system kanalizacji do szpitala. Etap obejmuje magazyn i kanały. Całość kończy się w szpitalu, w [[saferoom]]ie za recepcją. | + | '''Kanały''' (oryg. ''The Sewer'') to trzeci rozdział w kampanii [[Bez litości]]. Rozpoczyna się w lombardzie, a celem ocalonych będzie dostanie się, poprzez system kanalizacji do szpitala. Etap obejmuje magazyn i kanały. Całość kończy się w szpitalu, w [[Save room|safe roomie]] za recepcją. |
| | | |
− | == Sposób przejścia == | + | ==Ciekawostki== |
− | Zależnie od tego, czy rozegrałeś poprzednie mapy, czy zaczynasz od tej, pobierz apteczki i broń lub podlecz się i pobierz amunicję. Za drzwiami saferoomu jest ciemny korytarz, w nim bardzo często można znaleźć [[tabletki przeciwbólowe]] (od jednej do trzech buteleczek). Dalej jest garaż z zaparkowanymi dwoma autami, a na stoliku mogą się pojawić bronie drugiego rzędu wraz z przedmiotami do rzucania. Przesuwaj się przed siebie, uważając na Specjalnych Zainfekowanych, którzy często pojawiają się na dachu budynku z saferoomem i dachu restauracji. Po przejściu przez restaurację, w której można znaleźć [[Pistolet M1911|pistolet]] i czasami również [[Koktajl Mołotowa|mołotowa]] lub [[Bomba rurowa|bombę rurową]], wychodzimy na nieco bardziej otwartą przestrzeń. Jest spora szansa, że tam będzie Tank/Witch lub usłyszysz któreś z powyższych, w rzadkich przypadkach mogą się pojawić nawet oboje naraz. W pokoju po prawej od stacji benzynowej (lepiej jest ją od razu wysadzić – boty mają tendencję do niestrzelania w jej okolicy tak samo, jak w wypadku aut z alarmem) czasami można się dozbroić w bronie II rzędu, przedmioty do rzucania i pigułki.
| + | *Jeśli Stacja benzynowa, która stoi niedaleko magazynu eksploduje (poprzez ostrzał w dystrybutory z paliwem), to zabije wszystkich zainfekowanych będących w pobliżu. Nawet [[Witch]] i [[Tank|Tanka]]. |
− | | + | *Będąc przy magazynie można zauważyć śmigłowiec, lądujący na dachu szpitala. Być może inni [[ocaleni]] skontaktowali się z pilotem. Helikopter jest innego koloru, niż ten, którym uciekają główni bohaterowie na końcu kampanii. |
− | Przed tobą kolejny [[Crescendo Event]]: uruchomienie windy spowoduje atak hordy (dobrze, abyś się przed tym zaopatrzył w koktajl Mołotowa). Najważniejsze to nie spieszyć się z jej uruchamianiem – bądź pewny, że cała czwórka znajduje się na podnośniku. Samemu możesz stanąć na barierce, będziesz stał nieco wyżej i umożliwi ci to nieznacznie szybsze zejście z windy (podczas jej ruchu nie można na niej podskakiwać). Po wejściu na daszek postaraj się wrzucić swojego mołotowa za latarnię <!-- a może to zwykły słup? cholera, zapomniałem, będę musiał to jeszcze sprawdzić -->i rurę – w ten sposób odetniesz hordzie drogę do pokoju z amunicją i szafką z medykamentami, do którego będziesz musiał później wskoczyć, a z którego jest o wiele lepiej się bronić (stojąc na górze zostawiasz dość spore pole do ataku Specjalnym Zarażonym, a zwłaszcza [[Smoker]]owi). W kolejnych pokojach można znaleźć sporo przedmiotów do rzucania i kolejnych pigułek, a pierwsze drzwi za amunicją i łazienka na dole stanowią [[rescue closet]]y, z których będziesz mógł wypuścić poległych wcześniej towarzyszy.
| + | |
− | | + | |
− | Magazyn to dość popularne miejsce dla Tanka lub Witch, dlatego upewnij się, że masz wystarczająco zdrowia, żeby móc przed nim uciekać. Za magazynem czeka cię kilka wąskich korytarzy i pokoi, więc jeśli uzbroiłeś się w [[Strzelba taktyczna|autostrzelbę]], dalsza część mapy nie będzie stanowiła dla ciebie problemów. Tuż przed zejściem do kanałów, w bocznym pokoju czasem są porozstawiane po kątach kolejne przedmioty do użycia – jeśli jest tam gdzieś [[bomba rurowa]], wrzuć ją do kanału, żeby zrobić sobie nieco przestrzeni tuż po zejściu na dół.
| + | |
− | | + | |
− | Jeżeli wcześniej nie było Tanka, to zapewne będzie czekał na Ocalonych właśnie w kanałach, gdzie będzie wyjątkowo trudnym przeciwnikiem zważywszy na ciasnotę kanałów i zapewne dość sporą liczbę Zarażonych okupujących przestrzeń. Na wzniesieniu, przy drzwiach, leżą zwłoki – przy nich może być amunicja i bomba rurowa, a pokój obok stanowi kolejny na mapie rescue closet. W oświetlonym pokoju przed tobą również może być amunicja, a ponadto przedmioty do rzucania, bronie II rzędu, [[Pistolet M1911|pistolet]] i pigułki lub nawet [[apteczka (L4D)|apteczka]], jeżeli twoja drużyna nie jest w najlepszej kondycji. Po przejściu wąskim korytarzem (z rzadka okupowanym przez [[Witch]]) czeka cię przejście przez kanał dość gęsto wypełniony Zainfekowanymi i często również Specjalnymi Zarażonymi czekającymi na twoją drużynę – mimo wszystko zachowaj sobie bombę rurową, jeśli ją posiadasz, na później. Na końcu kanału jest drabina i właz, a po wyjściu na powierzchnię z zasady czekać na ciebie będzie istny tłum Zarażonych i to właśnie wtedy będzie odpowiednia pora na użycie bomby (uważaj jednak na Witch, która może siedzieć gdzieś w okolicy szpitala, jeśli jej nie było w kanałach). W ciężarówce koło radiowozu mogą być bronie II rzędu, pistolet i pigułki/apteczka, a w ambulansie lub tuż za nim zawsze będzie leżała apteczka. Warto przeszukać pokoje otaczające saferoom, dość często pojawiają się tam pigułki lub apteczka, jeżeli [[AI Director|Director]] uznał, że idzie ci tak kiepsko. Wskocz za ladę, wejdź do saferoomu i gdy wszyscy się w nim znajdą, zatrzaśnij drzwi. Gratulacje, właśnie ukończyłeś trzecią mapę kampanii – teraz jesteś już bliżej końca niż początku, a [[Szpital (L4D)|szpital]] zazwyczaj w porównaniu do poprzedniej mapy jest spacerkiem.
| + | |
− | | + | |
− | === Różnice w wersji L4D2 ===
| + | |
− | Kanały są stosunkowo najmniej zmienioną mapą w porównaniu do oryginału z L4D1 – tu i ówdzie można znaleźć dodatkowe pickupy broni białych i palnych, na stoliku w garażu z początku mapy zawsze leżą bronie II rzędu, a w okolicach samego szpitala można znaleźć sporą liczbę Zarażonych ubranych w kombinezony z logiem [[CEDA]].
| + | |
− | | + | |
− | == Wideosolucja ==
| + | |
− | <videoflash>IBZ76adFG8o|640|400</videoflash>
| + | |
− | | + | |
− | == Ciekawostki ==
| + | |
− | * Wybuch stacji benzynowej zawsze zabija wszystkich Zwykłych i Specjalnych Zarażonych w okolicy kończącej się mniej-więcej na zaparkowanych ciężarówkach, jednak [[Witch]] i [[Tank]] zginą tylko, gdy znajdą się bezpośrednio przy którymś z dystrybutorów – [[Tank]] może jednak czasami zaciąć się na pozostałościach po wybuchu, stanowiąc łatwy cel dla Ocalonych.
| + | |
− | * Dochodząc do windy, po przyjrzeniu się szyldowi szpitala Miłosierdzia można zauważyć przelatujący tam helikopter, który nie jest helikopterem z [[Finał na dachu|końcowej ucieczki]], co świadczy o tym, że obecny tam punkt ewakuacyjny wciąż działał dość aktywnie w tym momencie.
| + | |
− | * W L4D1 metalową bramę obok magazynu, która jest otwierana guzikiem wewnątrz budynku, można było zawsze zniszczyć po wielokrotnym uderzeniu jej kolbą broni. Z czasem aktualizacje zmniejszyły szansę na możliwość zniszczenia tej bramy, niemniej jednak wciąż jest to możliwe (czasami brama jest rzeczywiście niezniszczalna, a czasami wciąż może ulec uszkodzeniu). Ze względu jednak na czasochłonność tego przedsięwzięcia ta taktyka nie jest praktycznie w ogóle wykorzystywana w grze sieciowej. W L4D2 zaś z początku można było bramę zniszczyć jednym uderzeniem bronią białą lub jednym trafieniem z [[Granatnik (L4D)|M79]], późniejsze aktualizacje wyłączyły możliwość zniszczenia jej bronią białą, a jedna z aktualizacji w 2014 roku „uodporniła” bramę również na ostrzał z granatnika.
| + | |
| | | |
| {{Kampanie}} | | {{Kampanie}} |