Edytujesz „Karabin snajperski (L4D)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
 
  |grafika=g3.png
 
  |grafika=g3.png
 
  |typ=Karabin snajperski
 
  |typ=Karabin snajperski
Linia 13: Linia 13:
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches!<br />(Bum! Ustrzelę paru śmierdzieli!)|[[Coach]]}}
+
{{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches!|[[Coach]]}}
{{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.<br />(Będę snajperem jak na filmach.)|[[Ellis]]}}
+
{{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.|[[Ellis]]}}
  
'''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper Rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin HK PSG1|H&K PSG1]], odmianie karabinu [[wpl:Karabin G3|G3]]. W grze jest to odmiana [[karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]], różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu.
+
'''Karabin snajperski''' (ang.''Sniper rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Jest to silna broń, idealna do walki ze Specjalnymi Zarażonymi. Zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem. Jest niezwykle celna, jej magazynek mieści 30 naboi, czyli tyle, co dwa magazynki do [[Karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]].
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie [[Witch]], gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko [[Tank]]owi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby.
+
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest zabójczy i można równie celnie strzelać, będąc w ruchu. Zamontowana luneta dodatkowo ułatwia zdejmowanie przeciwników z oddali.
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.  
+
* Karabin snajperski, wraz z karabinem myśliwskim, jest najcelniejszą bronią w Left 4 Dead 2. Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.  
 
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
 
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
 
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
 
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
 
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
 
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
* Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji [[Horda|Hordy]].
+
* Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski jest bardzo dobrą bronią na policjantów.
 
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
 
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
* Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym [[celownik laserowy|laserem]] celność pozostaje idealna).
+
* Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski bardzo wolno się przeładowuje.
* Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje.
+
* Warto posiadać broń białą na wypadek, gdy [[Horda]] zaczyna okrążać gracza.
** Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i [[karabin myśliwski|Mini-14]] mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania.
+
* Karabin snajperski jest dobrą bronią do penetracji celów np. [[Horda|Hordy]].
* Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza.
+
* Karabin snajperski jest mniej celny niż karabin myśliwski, ale posiada dwukrotnie większą pojemność magazynka.
* Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych.
+
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
===Zalety===
|zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych.  
+
* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych.  
 
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!'').  
 
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!'').  
 
* Duża skuteczność w walce z [[Tank]]iem.  
 
* Duża skuteczność w walce z [[Tank]]iem.  
 
* Wysoka penetracja celu.  
 
* Wysoka penetracja celu.  
* Zamontowany celownik laserowy nie będzie powodował utraty celności, kiedy gracz będzie się poruszał kucając.
+
* Zamontowany celownik laserowy nie będzie powodował utraty celności, kiedy gracz będzie się poruszał na kucaka.  
* Tak jak w karabinie myśliwskim, celność karabinu snajperskiego jest taka sama, niezależnie od tego, czy gracz patrzy przez lunetę czy nie.  
+
* Tak jak w karabin myśliwskim, celność karabinu snajperskiego jest taka sama, niezależnie od tego, czy gracz patrzy przez lunetę czy nie.  
 
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego.
 
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego.
* Bardzo skuteczny także na małych dystansach.  
+
* Is still a very effective weapon at close range due to high accuracy, penetration, and fire and damage rates.  
* Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie siedziała na podłodze.
+
* Headshots stun the Witch temporarily on all difficulties as long as she is idle (sitting down and crying).
|wady=* Niska celność podczas biegu, nawet z zamontowanym laserem.
+
 
 +
===Wady===
 +
* Bardzo trudno zabić nim [[Jockey]]a, gdyż są oni mali.
 +
* Wolniej się przeładowuje niż karabin myśliwski, toteż przeładowywanie podczas walki jest niebezpieczne.  
 
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go.  
 
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go.  
 
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza.
 
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza.
* Zazwyczaj pojawia się dosyć późno w kampaniach.
 
}}
 
  
 
==Za kulisami==
 
==Za kulisami==
 
[[Grafika:g3mags.png|thumb|left|Porównanie wczesnej i finalnej wersji magazynka]]
 
[[Grafika:g3mags.png|thumb|left|Porównanie wczesnej i finalnej wersji magazynka]]
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]].
+
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do karabinu [[wpl:Karabin G3|G3]].
 +
 
 +
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski używa nowe, własne animacje.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
  
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje.
 
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
Linia 62: Linia 67:
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce.
 
* Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut.
 
* Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut.
* Magazynek do karabinu snajperskiego z gry w rzeczywistości mieści 20 naboi.
+
* Magazynek do karabinu snajperskiego występującego w grze w rzeczywistości mieści 20 naboi.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)