Edytujesz „Medyk”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>tf2</ikony>
 
{{TF Wiki|Medic/pl}}
 
 
{{Klasa infobox
 
{{Klasa infobox
 
|grafika=Medic.png
 
|grafika=Medic.png
Linia 14: Linia 12:
 
|meet=
 
|meet=
 
}}
 
}}
{{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}}
 
'''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC  chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów(Krytyki).
 
  
Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>.
+
{{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medic o swojej drużynie}}
  
Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świeżo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących [[Blutsauger]] (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samoleczenia z 3-6 do 1-4 hp/s. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika.
+
'''Medic''' - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC  chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów.
  
==Uzbrojenie==
+
Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkłądała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą <ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>.
===Standardowe===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! Wygląd i nazwa broni
+
! Dane techniczne
+
! Opis
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:RED_Syringe_Gun.png|100px]]<br />'''Karabin strzykawkowy'''<br />''Syringe Gun''
+
|
+
*Slot pierwszy
+
*Magazynek: 40
+
*Noszone: 150
+
*obrażenia
+
**Podstawowo: 10
+
**Średni dystans: 5-10
+
**Daleki dystans: 5-6
+
**Mini-Kryt: 14
+
**Krytyczne: 30
+
|
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Medigun.png|100px]]<br />'''Medigun'''
+
|
+
*Drugi slot
+
*Leczenie
+
**W walce: 24hp/s
+
**W spokoju: 72hp/s
+
|Druga broń Medyka. Służy do leczenia rannych członków drużyny, jak i przebranych szpiegów. Po uzyskaniu maksymalnej ilości punktów zdrowia cel może być nadal leczony, co skutkuje czasowym podwyższeniem jego maksymalnego zdrowia o 50% (po przerwaniu leczenia poziom ten zaczyna powoli opadać, aż do zwyczajnej wartości).
+
 
+
Podczas leczenia rannych zapełnia się pasek ÜberCharge. Dzieje się to wolniej podczas leczenia tych, którzy mają 150% zdrowia (1,25% paska/sekundę), co skłania do leczenia wszystkich dookoła (podczas leczenia tych, którzy nie mają maksymalnego poziomu zdrowia pasek zapełnia się z prędkością 2,5%/s). Po tym, jak pasek osiągnie 100%, można aktywować ÜberCharge. Skutkuje to tym, że Medic i jego "pacjent" stają się na 8 sekund niezniszczalni.
+
 
+
Szybkość leczenia zależy od czasu, jaki minął od otrzymania obrażeń. Jeśli jest on mniejszy niż 10 sekund, obiekt jest leczony z prędkością 24 punktów życia na sekundę. W odcinku czasu 10-15 sekund prędkość leczenia wzrasta jednostajnie do 72 punktów życia na sekundę.
+
|-
+
| style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Bonesaw_IMG.png|100px]]<br />'''Piła do kości'''<br />''Bonesaw''
+
|  
+
*Trzeci slot
+
*Obrażenia:
+
**Podstawowo: 65
+
**Mini-Kryt: 88
+
**Krytyczne: 195
+
|
+
|}
+
  
 +
Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świerzo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących [[Blutsauger]] (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samo leczenia z 3-6 do 1-4. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika.
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
 
{{TF2postacie}}
 
 
[[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress 2]]
 
 
[[tf2wiki:Medic]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)