Aktualna wersja |
Twój tekst |
Linia 1: |
Linia 1: |
− | <ikony>tf2</ikony>
| |
− | {{TF Wiki|Medic/pl}}
| |
| {{Klasa infobox | | {{Klasa infobox |
| |grafika=Medic.png | | |grafika=Medic.png |
Linia 14: |
Linia 12: |
| |meet= | | |meet= |
| }} | | }} |
− | {{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}}
| |
− | '''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów(Krytyki).
| |
| | | |
− | Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>.
| + | {{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medic o swojej drużynie}} |
| | | |
− | Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świeżo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących [[Blutsauger]] (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samoleczenia z 3-6 do 1-4 hp/s. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika. | + | '''Medic''' - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów. |
| | | |
− | ==Uzbrojenie==
| + | Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkłądała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą <ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>. |
− | ===Standardowe===
| + | |
− | {| class="wikitable"
| + | |
− | |-
| + | |
− | ! Wygląd i nazwa broni
| + | |
− | ! Dane techniczne
| + | |
− | ! Opis
| + | |
− | |-
| + | |
− | | style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:RED_Syringe_Gun.png|100px]]<br />'''Karabin strzykawkowy'''<br />''Syringe Gun''
| + | |
− | |
| + | |
− | *Slot pierwszy
| + | |
− | *Magazynek: 40
| + | |
− | *Noszone: 150
| + | |
− | *obrażenia
| + | |
− | **Podstawowo: 10
| + | |
− | **Średni dystans: 5-10
| + | |
− | **Daleki dystans: 5-6
| + | |
− | **Mini-Kryt: 14
| + | |
− | **Krytyczne: 30
| + | |
− | |
| + | |
− | |-
| + | |
− | | style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Medigun.png|100px]]<br />'''Medigun'''
| + | |
− | |
| + | |
− | *Drugi slot
| + | |
− | *Leczenie
| + | |
− | **W walce: 24hp/s
| + | |
− | **W spokoju: 72hp/s
| + | |
− | |Druga broń Medyka. Służy do leczenia rannych członków drużyny, jak i przebranych szpiegów. Po uzyskaniu maksymalnej ilości punktów zdrowia cel może być nadal leczony, co skutkuje czasowym podwyższeniem jego maksymalnego zdrowia o 50% (po przerwaniu leczenia poziom ten zaczyna powoli opadać, aż do zwyczajnej wartości).
| + | |
− | | + | |
− | Podczas leczenia rannych zapełnia się pasek ÜberCharge. Dzieje się to wolniej podczas leczenia tych, którzy mają 150% zdrowia (1,25% paska/sekundę), co skłania do leczenia wszystkich dookoła (podczas leczenia tych, którzy nie mają maksymalnego poziomu zdrowia pasek zapełnia się z prędkością 2,5%/s). Po tym, jak pasek osiągnie 100%, można aktywować ÜberCharge. Skutkuje to tym, że Medic i jego "pacjent" stają się na 8 sekund niezniszczalni.
| + | |
− | | + | |
− | Szybkość leczenia zależy od czasu, jaki minął od otrzymania obrażeń. Jeśli jest on mniejszy niż 10 sekund, obiekt jest leczony z prędkością 24 punktów życia na sekundę. W odcinku czasu 10-15 sekund prędkość leczenia wzrasta jednostajnie do 72 punktów życia na sekundę.
| + | |
− | |- | + | |
− | | style="text-align: center; width:20%" | [[Plik:Bonesaw_IMG.png|100px]]<br />'''Piła do kości'''<br />''Bonesaw'' | + | |
− | | | + | |
− | *Trzeci slot
| + | |
− | *Obrażenia:
| + | |
− | **Podstawowo: 65
| + | |
− | **Mini-Kryt: 88
| + | |
− | **Krytyczne: 195
| + | |
− | | | + | |
− | |} | + | |
| | | |
| + | Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świerzo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących [[Blutsauger]] (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samo leczenia z 3-6 do 1-4. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika. |
| | | |
| {{Przypisy}} | | {{Przypisy}} |
− |
| |
− | {{TF2postacie}}
| |
− |
| |
− | [[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress 2]]
| |
− |
| |
− | [[tf2wiki:Medic]]
| |