Edytujesz „Medyk”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>tf2</ikony> | <ikony>tf2</ikony> | ||
− | |||
{{Klasa infobox | {{Klasa infobox | ||
|grafika=Medic.png | |grafika=Medic.png | ||
Linia 15: | Linia 14: | ||
}} | }} | ||
{{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}} | {{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}} | ||
− | '''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów | + | '''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów. |
Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>. | Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>. | ||
− | Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. | + | Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świerzo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących [[Blutsauger]] (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samoleczenia z 3-6 do 1-4 hp/s. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
− | {{ | + | {{TF2bronie}} |
− | [[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress | + | [[Kategoria:Klasy postaci w Team Fortress]] |
[[tf2wiki:Medic]] | [[tf2wiki:Medic]] |