Edytujesz „SCAR”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
<tlo>Scarbackground.png</tlo> | <tlo>Scarbackground.png</tlo> | ||
− | {{ | + | {{BronL4D infobox |
|grafika=scar.png | |grafika=scar.png | ||
|typ=Karabin automatyczny | |typ=Karabin automatyczny | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
{{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}} | {{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}} | ||
− | '''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do | + | '''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trzystrzałowymi. Przytrzymywanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trzystrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba ponownie wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16|karabin szturmowy M-16]]. |
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Desert Rifle | + | Desert Rifle posiada porównywalną siłę ognia z [[M16]], jednak może wystrzelić trzy pociski za jednym pociągnięciem spustu. Dzięki ograniczeniu długości serii karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i ławiej oszczędza się amunicję. |
+ | |||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie. | + | * Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[karabin szturmowy M-16|M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie. |
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka. | * Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka. | ||
* Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie. | * Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie. | ||
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność. | * Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność. | ||
− | * Karabinek bojowy | + | * Karabinek bojowy jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu. |
* Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim. | * Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim. | ||
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych. | * Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Plusminus |
− | |zalety=* Najlepsza celność | + | |zalety=* Najlepsza celność ze wszystkich karabinów automatycznych, zarówno w biegu jak i byciu atakowanym. |
* Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach. | * Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach. | ||
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych. | * Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych. | ||
Linia 39: | Linia 40: | ||
* Dobra celność podczas biegu. | * Dobra celność podczas biegu. | ||
* Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]]. | * Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]]. | ||
− | * Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi. | + | * Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i bardzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem. |
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]]. | * Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]]. | ||
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów. | * Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów. |