Edytujesz „SCAR”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<tlo>Scarbackground.png</tlo>
 
<tlo>Scarbackground.png</tlo>
{{Broń L4D
+
{{BronL4D infobox
 
  |grafika=scar.png
 
  |grafika=scar.png
 
  |typ=Karabin automatyczny
 
  |typ=Karabin automatyczny
Linia 17: Linia 17:
 
{{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}}
 
{{Cytat|Taking the rifle.<br />(Biorę karabin)|[[Nick]]}}
  
'''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do automatycznej konkurencji, SCAR strzela trzystrzałowymi seriami, co pozwala na bardziej skontrolowane prowadzenie ognia, co daje lepszą celność i łatwiejszą konserwację amunicji. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]]
+
'''SCAR''', znany również jako '''Karabinek bojowy''' (ang. ''Combat Rifle'') lub '''Desert Rifle''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trzystrzałowymi. Przytrzymywanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trzystrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba ponownie wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16|karabin szturmowy M-16]].
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Desert Rifle to mocna i celna broń, której głównym zadaniem jest zwiększenie zasięgu skutecznego, co pozwala na eliminację Zarażonych z dość dalekich dystansów (jednak nie tak dalekich jak jest to możliwe za pomocą [[Karabin myśliwski|Mini-14]] i [[Karabin snajperski|G3]]). Dość wysokie obrażenia zadawane przez pojedynczy pocisk pozwalają na łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych, a trzystrzałowa seria pozwala na ograniczenie rozrzutu.
+
Desert Rifle posiada porównywalną siłę ognia z [[M16]], jednak może wystrzelić trzy pociski za jednym pociągnięciem spustu. Dzięki ograniczeniu długości serii karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i ławiej oszczędza się amunicję.
 +
 
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
+
* Karabinek bojowy jest celniejszy niż [[karabin szturmowy M-16|M16]] i strzela seriami trzystrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
 
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka.
 
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji można szybko zużyć amunicję do karabinka.
 
* Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
 
* Przy strzelaniu seriami trzystrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 serii, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
 
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
 
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
* Karabinek bojowy ma podczas biegu podobną celność co M16, ale wyższe obrażenia SCAR-a powodują, że jest on skuteczniejszy podczas szybkiego przechodzenia rozdziałów.
+
* Karabinek bojowy jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.  
 
* Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim.
 
* Karabinek bojowy jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach, ale trzeba być szybkim.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Zalety i wady
+
{{Plusminus
|zalety=* Najlepsza celność spośród wszystkich karabinów szturmowych.
+
|zalety=* Najlepsza celność ze wszystkich karabinów automatycznych, zarówno w biegu jak i byciu atakowanym.
 
* Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Trzystrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
Linia 39: Linia 40:
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]].
 
* Świetnie współgra z [[Celownik laserowy|celownikiem laserowym]].
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi.
+
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i bardzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem.
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)