Edytujesz „Seria Half-Life”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Cytat|Przygotuj się na nieprzewidziane konsekwencje.|[[G-Man]]}} | {{Cytat|Przygotuj się na nieprzewidziane konsekwencje.|[[G-Man]]}} | ||
[[Plik:Lambda_logo.png|250px|right]] | [[Plik:Lambda_logo.png|250px|right]] | ||
− | '''''Half-Life''''' to seria gier typu [[wpl:first-person shooter|first-person shooter]] tworzona przez [[Valve Corporation]] od roku 1998. Jej najważniejsze elementy to pierwsza część - [[Half-Life]] wydany w 1998 roku, jego kontynuacja - [[Half-Life 2]] z 2004 i dodatki do niej ([[Half-Life 2: Episode One|Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]] oraz niewydany jeszcze [[Half-Life 2: Episode Three|Episode Three]]). | + | '''''Half-Life''''' to seria gier typu [[wpl:first-person shooter|first-person shooter]] tworzona przez [[Valve Corporation]] od roku 1998. Jej najważniejsze elementy to pierwsza część - [[Half-Life]] wydany w 1998 roku, jego kontynuacja - [[Half-Life 2]] z 2004 i dodatki do niej ([[Half-Life 2: Episode One|Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]] oraz niewydany jeszcze [[Half-Life 2: Episode Three|Episode Three]]). Do serii zalicza się również grę [[Portal]], rozgrywającą się w tym samym uniwersum. |
Długą historię serii zapoczątkowała jej pierwsza część, która dzięki rewolucyjnym rozwiązaniom zdobyła popularność, odniosła spektakularny sukces i obrodziła w wiele [[Mod|modyfikacji]], oficjalnych dodatków i kontynuację. Większość gier serii została od początku do końca wyprodukowana przez Valve, wyjątkiem są wszystkie trzy rozszerzenia gry Half-Life ([[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]], [[Half-Life Opposing Force|Opposing Force]] i [[Half-Life: Decay|Decay]]), które powstały w [[Gearbox Software]]. | Długą historię serii zapoczątkowała jej pierwsza część, która dzięki rewolucyjnym rozwiązaniom zdobyła popularność, odniosła spektakularny sukces i obrodziła w wiele [[Mod|modyfikacji]], oficjalnych dodatków i kontynuację. Większość gier serii została od początku do końca wyprodukowana przez Valve, wyjątkiem są wszystkie trzy rozszerzenia gry Half-Life ([[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]], [[Half-Life Opposing Force|Opposing Force]] i [[Half-Life: Decay|Decay]]), które powstały w [[Gearbox Software]]. | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
==Ścieżka fabularna w [[Half-Life]]'ie== | ==Ścieżka fabularna w [[Half-Life]]'ie== | ||
− | |||
Seria Half-Life rozpoczyna się w 200-, w kompleksie badawczym [[Black Mesa Research Facility|Black Mesa]] usytuowanym pod powierzchnią pustyni w Nowym Meksyku. [[Gordon Freeman]], niedawno zatrudniony fizyk teoretyczny, bierze udział w eksperymencie polegającym na analizie dziwnego, nieznanego kryształu. W drodze do komory testowej widzi [[G-Man|tajemniczego człowieka w garniturze]], który za pierwszym razem przygląda mu się z innego wagonu Systemu Transportowego, a za drugim - kłóci się z jednym z naukowców. Po założeniu kombinezonu [[HEV]], udaje się do laboratorium, spotykając po drodze kilku swoich kolegów, którzy wydają się szczególnie poddenerwowani. Wewnątrz ogromnej, cylindrycznej komory testowej naukowcy zapewniają Gordona, że nic nie pójdzie źle, a on naciska przełącznik, by rozpocząć test. Piętro niżej dr [[Gina Cross]] umieszcza przedmiot eksperymentu w szybie dostarczającym. | Seria Half-Life rozpoczyna się w 200-, w kompleksie badawczym [[Black Mesa Research Facility|Black Mesa]] usytuowanym pod powierzchnią pustyni w Nowym Meksyku. [[Gordon Freeman]], niedawno zatrudniony fizyk teoretyczny, bierze udział w eksperymencie polegającym na analizie dziwnego, nieznanego kryształu. W drodze do komory testowej widzi [[G-Man|tajemniczego człowieka w garniturze]], który za pierwszym razem przygląda mu się z innego wagonu Systemu Transportowego, a za drugim - kłóci się z jednym z naukowców. Po założeniu kombinezonu [[HEV]], udaje się do laboratorium, spotykając po drodze kilku swoich kolegów, którzy wydają się szczególnie poddenerwowani. Wewnątrz ogromnej, cylindrycznej komory testowej naukowcy zapewniają Gordona, że nic nie pójdzie źle, a on naciska przełącznik, by rozpocząć test. Piętro niżej dr [[Gina Cross]] umieszcza przedmiot eksperymentu w szybie dostarczającym. | ||
− | + | [[Spektrometr Antymasy]] zostaje uruchomiony, a próbka dociera do komory testowej. Gordon rozpoczyna eksperyment przez wsunięcie kryształu w promień spektrometru. Nagle dochodzi do [[Kaskada rezonansowa|kaskady rezonansowej]], która powoduje eksplozję i poważne zniszczenia w pobliżu komory testowej. Freeman zostaje na chwilę teleportowany z placówki do różnych obszarów świata granicznego [[Xen]], gdzie napotyka kosmitów i obce monstra. | |
Gdy powraca do komory testowej, otacza go krajobraz grozy i zniszczenia. Aparatura komory testowej leży w gruzach, a prawie wszyscy naukowcy, którzy znajdowali się w pobliżu podczas katastrofy nie żyją. Jeden z trzech ocalonych, [[Eli Vance]] pomaga Gordonowi wydostać się ze zniszczonej strefy i razem z nim jest świadkiem tajemniczych teleportacji obcych kreatur. Wygląda na to, że kosmici pojawiają się w losowych miejscach kompleksu i atakują personel. Ci, którym udało się przeżyć, próbują wydostać się na powierzchnię. | Gdy powraca do komory testowej, otacza go krajobraz grozy i zniszczenia. Aparatura komory testowej leży w gruzach, a prawie wszyscy naukowcy, którzy znajdowali się w pobliżu podczas katastrofy nie żyją. Jeden z trzech ocalonych, [[Eli Vance]] pomaga Gordonowi wydostać się ze zniszczonej strefy i razem z nim jest świadkiem tajemniczych teleportacji obcych kreatur. Wygląda na to, że kosmici pojawiają się w losowych miejscach kompleksu i atakują personel. Ci, którym udało się przeżyć, próbują wydostać się na powierzchnię. | ||
Linia 24: | Linia 23: | ||
Kiedy dociera do Kompleksu Lambda, dowiaduje się, że w świecie Xen, z którego ciągle przenoszą się nowe kreatury, jakieś stworzenie blokuje zamknięcie szczeliny między wymiarami. Freeman zostaje teleportowany do Xen, aby pozbyć się tego problemu. W świecie Xen, złożonym z pływających w przestrzeni wysepek, jest jeszcze więcej niebezpieczeństw niż w Black Mesa. W drodze do legowiska tajemniczej istoty, którą musi zabić - [[Nihilanth]]a - spotyka monstrum zwane [[Gonarch]]em, stacza z nim walkę i wygrywa. | Kiedy dociera do Kompleksu Lambda, dowiaduje się, że w świecie Xen, z którego ciągle przenoszą się nowe kreatury, jakieś stworzenie blokuje zamknięcie szczeliny między wymiarami. Freeman zostaje teleportowany do Xen, aby pozbyć się tego problemu. W świecie Xen, złożonym z pływających w przestrzeni wysepek, jest jeszcze więcej niebezpieczeństw niż w Black Mesa. W drodze do legowiska tajemniczej istoty, którą musi zabić - [[Nihilanth]]a - spotyka monstrum zwane [[Gonarch]]em, stacza z nim walkę i wygrywa. | ||
− | Gdy dociera do Nihilantha, zostaje zaatakowany potężnymi pociskami i teleportami, które przenoszą go w różne miejsca Xen, w których pełno jest wrogów. Na szczęście Gordon wygrywa walkę i wtedy zostaje stamtąd zabrany przez [[G-Man|człowieka w garniturze]] (zwany G-Manem), który przez cały ten czas zdawał się go obserwować. Ostatnia scena gry to monolog G-Mana, podczas którego zabiera Gordona w różne miejsca Xen, aby zakończyć podróż w wagoniku systemu transportowego, który tym razem sunie do przodu przez czarną pustkę. G-Man, w uznaniu za zasługi Gordona, składa mu propozycję "zatrudnienia", lub wysłania z powrotem do świata Xen bez broni, na "walkę, której nie można wygrać". Freeman wybiera tą pierwszą opcję i zostaje wprowadzony w teleport | + | Gdy dociera do Nihilantha, zostaje zaatakowany potężnymi pociskami i teleportami, które przenoszą go w różne miejsca Xen, w których pełno jest wrogów. Na szczęście Gordon wygrywa walkę i wtedy zostaje stamtąd zabrany przez [[G-Man|człowieka w garniturze]] (zwany G-Manem), który przez cały ten czas zdawał się go obserwować. Ostatnia scena gry to monolog G-Mana, podczas którego zabiera Gordona w różne miejsca Xen, aby zakończyć podróż w wagoniku systemu transportowego, który tym razem sunie do przodu przez czarną pustkę. G-Man, w uznaniu za zasługi Gordona, składa mu propozycję "zatrudnienia", lub wysłania z powrotem do świata Xen bez broni, na "walkę, której nie można wygrać". Freeman wybiera tą pierwszą opcję i zostaje wprowadzony w teleport, który przenosi go kilkanaście lat później. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
{{Overwiki|nazwa=Half-Life_universe|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Half-Life_universe}} | {{Overwiki|nazwa=Half-Life_universe|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Half-Life_universe}} | ||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Half-Life]] | [[Kategoria:Half-Life]] |