Edytujesz „Siatka dematerializująca”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|byt=}} | |byt=}} | ||
'''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali. | '''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali. | ||
− | |||
==Charakterystyka== | ==Charakterystyka== | ||
Linia 18: | Linia 17: | ||
==Działanie== | ==Działanie== | ||
Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. | Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. | ||
− | Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [ | + | Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [[Blue i Orange]]), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować. |
Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. | Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. | ||
Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów. | Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów. | ||
Linia 27: | Linia 26: | ||
*Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia. | *Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia. | ||
*[[wieżyczka strażnicza]] wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku. | *[[wieżyczka strażnicza]] wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku. | ||
− | * | + | *Radio zniszczone w wyniku wrzucenia w pole siatki, odgrywa jeden z 3 dźwięków: dinosaur_fizzle.wav, dinosaur_fizzle2.wav i dinosaur_fizzle3.wav. |
*We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek. | *We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek. | ||
*Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]]. | *Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]]. | ||
*Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka. | *Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka. | ||
− | + | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Linia 37: | Linia 36: | ||
Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki | Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki | ||
Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki | Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki | ||
− | |||
− | |||
Grafika:Hl2 2010-10-12 23-02-58-50.jpg|Radio zaraz po wrzuceniu w pole siatki dematerializującej | Grafika:Hl2 2010-10-12 23-02-58-50.jpg|Radio zaraz po wrzuceniu w pole siatki dematerializującej | ||
</gallery> | </gallery> |