Edytujesz „Szpital (L4D)”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d1</ikony>
 
<ikony>l4d1</ikony>
 +
{{Stub}}
 
{{L4Drozdzial infobox
 
{{L4Drozdzial infobox
  |nr=4
+
  |nr=3
 
  |grafika=Hospital L4D.jpg
 
  |grafika=Hospital L4D.jpg
 
  |kampania=[[Bez litości]]
 
  |kampania=[[Bez litości]]
Linia 10: Linia 11:
 
}}
 
}}
  
'''Szpital''' (org. ''Hospital'') to czwarty rozdział kampanii „[[Bez litości]]. Rozpoczyna się w saferoomie za recepcją, a celem Ocalonych jest dostanie się na dach szpitala. Etap obejmuje hol szpitala i poszczególne piętra wraz z salami operacyjnymi i pokojami pacjentów. Pod koniec dostajemy się do windy, której uruchomienie powoduje atak [[Horda|hordy]]. Windą docieramy na będące w budowie 28. piętro. Rozdział kończymy w [[saferoom]]ie na klatce schodowej.
+
'''Szpital'''(org. ''Hospital'') to czwarty rozdział kampani "[[Bez litości]]". Rozpoczyna się w saferoomie za recepcją a celem ocalonych będzie dostanie się na dach szpitala. Etap obejmuje Hol szpitala i poszczególne piętra wraz z salami operacyjnymi i pokojami pacjentów. Pod koniec dostajemy się do windy, której przyzwanie powoduje atak hordy. Windą docieramy na 28 piętro które jest (lub było) w budowie. Rozdział kończymy w safe roomie na klatce schodowej.
 
+
== Sposób przejścia ==
+
Uprzedzając fakty: przez dość długi okres czasu Szpital stanowił temat do dowcipów wśród graczy z tego względu, że łatwiej było natknąć się na [[Tabletki przeciwbólowe|pigułki]] czy [[Apteczka (L4D)|apteczki]] w [[Kanały (L4D)|kanałach]] czy gdzieś w otwartej przestrzeni niż w szpitalu właśnie, dlatego na początku mapy możesz sobie odpuścić przeszukiwanie pokoi, bo prawie na pewno nic w nich nie znajdziesz.
+
 
+
Po pobraniu amunicji i wyleczeniu się (przy okazji warto zmienić broń na [[Strzelba taktyczna|autostrzelbę]], gdyż przez większą część mapy walka będzie się odbywać w zamkniętych pomieszczeniach) oczyść dwa najbliższe pokoje i korytarz za sobą. Przejdź dalej, oczyść korytarz po prawej z Zainfekowanych i przejdź przez drzwi na schody. W lobby może czaić się [[Tank]] lub [[Witch]], ale nie jest to regułą. W oświetlonym pokoju z reguły można znaleźć [[Pistolet M1911|pistolet]], a na jego zapleczu czasem przedmioty do rzucania. Wejdź na schody i idź przed siebie (na stoliku po lewej również może się pojawić Colt). W ostatnim pokoju przed barykadą złożoną z biurek czasami mogą pojawić się przedmioty do rzucania, a z pierwszego za tą barykadą dość często „dobijają się” Specjalni Zarażeni (czasem robią to nieco wcześniej, dlatego uważaj, jeśli z nich wyjdzie [[Smoker]], a masz w rękach strzelbę).
+
 
+
Drugie piętro dość często jest okupowane przez Tanka, dlatego nie spiesz się z wychodzeniem ze schodów zwłaszcza, że równie często w tym momencie atakuje losowa [[horda]]. Dopiero pokoje tuż przed windą są zaopatrzone w użyteczne przedmioty jak pigułki, [[Koktajl Mołotowa (L4D)|mołotowy]] czy [[Bomba rurowa|bomby rurowe]], a i często na stoliku obok łóżka przy windzie stoją jeden lub dwa mołotowy. Na samym łóżku zaś zawsze można znaleźć amunicję. Dozbrój się i przygotuj na atak hordy wywołany uruchomieniem windy. Oczywistym punktem do obrony jest przeciwległy do wejścia do windy pokój (w L4D1 jego ściany są niezniszczalne), ale z zasady boty zostają przy amunicji, dlatego dość wiele zależy od twojej woli – wystarczy, że od razu po naciśnięciu przycisku pobiegniesz na koniec tego pokoju i zaczniesz strzelać: boty uznają strzelającego gracza za gracza będącego w zagrożeniu i pobiegną w okolice miejsca, w którym stoisz. Po otwarciu drzwi windy nie spiesz się z biegnięciem do niej, bo odganiając się od Zainfekowanych nie zdążysz pobrać sobie amunicji, dlatego na spokojnie zabij wszystkich niedobitków i powoli wyjdź zza rogu – na korytarzu krzyżującym się z tym prowadzącym do windy często stoją Specjalni Zarażeni, mogą również czaić się tuż przed windą, za zniszczoną ścianą naprzeciwko amunicji. Gdy będziesz miał pewność, że teren jest czysty, weź amunicję i wejdź do windy (jeśli chcesz, możesz ewentualnie wrócić do któregoś z pokoi po mołotowa/bombę).
+
 
+
Po dojechaniu na 28. piętro czeka cię mało przyjemny widok: nieosłonięte niczym krawędzie, przez które dość łatwo wypaść. Tank to najgorsze, co może ci się tam przytrafić, a niestety dość często okupuje on okolice saferoomu. W singleplayerze najpewniej zakończy się to wyrzuceniem jednego lub dwóch botów poza obręb szpitala i pewną śmierć, ty sam możesz albo spróbować go zabić, albo mu uciec do saferoomu, co może jednak odnieść fatalny skutek, jeżeli akurat w tym momencie [[AI Director|Director]] postanowi postawić na twojej drodze grupę Specjalnych Zarażonych. Poza tym teren budowy nie jest raczej mocno „obstawiony” przez Zarażonych, a ciasnota pomieszczeń sprzyja odparciu ewentualnej hordy zwłaszcza, jeśli znajdziesz leżący gdzieś [[kanister z benzyną]] (zazwyczaj leży w pokoju po prawej od wyjścia z windy). Brak innych przedmiotów rekompensowany jest dwoma [[Koktajl Mołotowa (L4D)|mołotowami]] i dwiema [[bomba rurowa|bombami rurowymi]] leżącymi na stoliku w [[saferoom]]ie, do którego wiedzie dość kręta i ciasna droga między prowizorycznymi ścianami. Gdy już wszyscy wejdą za tobą do niego, zatrzaśnij drzwi i odsapnij. Przed tobą została ostatnia prosta – [[finał na dachu]] i ucieczka.
+
 
+
== Wideosolucja ==
+
<videoflash>2xSE6uLs7pY|640|400</videoflash>
+
 
+
== Ciekawostki ==
+
* Nawet przyjmując amerykańską nomenklaturę numeracji pięter (czyli parter = poziom 1, nie poziom 0), to licznik przy windzie powinien wskazać 3. piętro, a nie 4.
+
* Na początku w pierwszej sali po prawej naprzeciwko saferoomu jest zdjęcie rentgena ręki bez kciuka. Jest to nawiązanie do okładki gry.
+
* Swego czasu z windą wiązał się dość poważny bug: podczas jej ruchu rzucenie mołotowem, bombą rurową lub innym przedmiotem (kanister, [[butla z propanem]], [[butla z tlenem]]) w innego Ocalonego powodowało, że przenikał on przez podłogę i ginął od upadku. Błąd jednak został dość szybko naprawiony na wersji PC, nieco później patch został również zaaplikowany na wersję XBox.
+
* Szpital Miłosierdzia występuje również w DLC o tej samej nazwie do gry ''Payday: The Heist'', gdzie zadaniem graczy była kradzież próbki krwi od pacjenta zarażonego pewnym wirusem. Chociaż nie jest dokładnie powiedziane, że chodzi o wirusa [[Zielona Grypa|Zielonej Grypy]], spora część graczy uznała to za oczywisty moment rozprzestrzenienia się infekcji na Fairfield. Oficjalnie jednak ta kampania z Payday nie jest uznana przez [[Valve]] za kanon L4D.
+
  
 +
==Ciekawostki==
 +
* Na początku w pierwszej sali po prawej naprzeciwko safe roomu jest zdjęcie rentgena ręki bez kciuka. Jest to nawiązanie do okładki gry.
 +
*No mercy hospital (Szpital miłosierdzia) występuje również w grze PayDay: The Heist , gdzie jako grupa przestępców musimy pozyskać próbkę wirusa.
 
{{Kampanie}}
 
{{Kampanie}}
  
 
[[Kategoria:Bez litości]]
 
[[Kategoria:Bez litości]]
 
[[left4dead:The Hospital]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)