Portal 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(okładka)
m (Doświadczalem ? :D)
Linia 22: Linia 22:
 
|nast. gra=  
 
|nast. gra=  
 
}}
 
}}
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
+
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
 
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.  
 
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.  
  

Wersja z 22:11, 22 sty 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Portal 2
Portalwmacpft jpg jpgcopy.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 20 kwietnia 2011
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer, multiplayer (co-op)
Platforma Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton
Gra po grze
Poprz. gra Portal

Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)


Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.

Spis treści

Fabuła

Tryb dla jednego gracza

Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.

Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.

Tryb co-op

Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.

Rozgrywka

Dwójka bohaterów trybu co-op.

Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):

  • Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
  • Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
  • Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
  • Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
  • Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
  • Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.

W Portal 2 zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w Team Fortress 2), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").

Portal ARG

Information icon.pngOsobny artykuł: Portal ARG

Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.

Linki