News:Zmiany w działach
(Różnice między wersjami)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(nowy news) |
m |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
'''Z dniem dzisiejszym (tj. 7 maja 2011 roku), portal Team Fortress przestaje istnieć. Zastępuje go Counter-Strike''' | '''Z dniem dzisiejszym (tj. 7 maja 2011 roku), portal Team Fortress przestaje istnieć. Zastępuje go Counter-Strike''' | ||
− | Doprowadziło do tego wiele czynników. Właściwie to jeden i jego następstwa. Mianowicie od czasu naszego wielkiego poszerzenia tematyki, o działy o TF-ie, L4D i Innych, niepostrzeżenie (dla nas) rozrosła się oficjalna wiki Team Fortress 2 w języku polskim. Nie chodzi tu o przewagę kilkudziesięciu artykułów. Została tam przetłumaczona większość tego, co było po angielsku, a więc prawdziwy ogrom treści. Nasi admini stwierdzili, że rywalizować z tym projektem to jak próbować zrobić drugą Wikipedię, więc pozostała nam kapitulacja. | + | Doprowadziło do tego wiele czynników. Właściwie to jeden i jego następstwa. Mianowicie od czasu naszego wielkiego poszerzenia tematyki, o działy o TF-ie, L4D i Innych, niepostrzeżenie (dla nas) rozrosła się oficjalna wiki Team Fortress 2 w języku polskim. Nie chodzi tu o przewagę kilkudziesięciu artykułów. Została tam przetłumaczona większość tego, co było po angielsku, a więc prawdziwy ogrom treści, podczas gdy naszych artykułów było mało i zawierały niewiele treści. Nasi admini stwierdzili, że rywalizować z tym projektem to jak próbować zrobić drugą Wikipedię, więc pozostała nam kapitulacja. Nam też jest smutno. |
'''W tym artykule podzielę się z wami historią tej katastrofy.''' | '''W tym artykule podzielę się z wami historią tej katastrofy.''' | ||
− | Po tym jak stwierdziliśmy (ja stwierdziłem, reszta się ode mnie zaraziła), że tworzenie tego działu nie ma sensu, zaczęliśmy radzić, co z nim właściwie zrobić. Udało nam tylko się ustalić, że nie ma sensu go kasować, ale zachować też nie. Tak oto odwlekliśmy ewentualną reakcję na czas nieokreślony, aż [[Użytkownik:Pieróg|Pieróg]] zaczął tworzyć nowe artykuły o broniach z TF-a i zrobiło mi się głupio, że się męczy na próżno. Zagadnąłem do niego „Powiadam ci, męczysz się na próżno” (czy coś w tym stylu) i w trzech (razem z [[Użytkownik:Elektryk|Elektrykiem]]) przeprowadziliśmy błyskawiczną naradę na której uzgodniliśmy plan działania. Pojawiło się na niej wiele mniej lub bardziej szalonych pomysłów, np. kopiowanie artykułów z Team Fortress Wiki, brrr… (autora przemilczę, ale to nie byłem ja, ani Pieróg). Ostatecznie wpadłem na pomysł integracji artykułów, czyli skopiowania wszystkiego w jeden. W naszym przypadku oznaczało to połączenie wszystkich broni w artykułach o klasach, za pomocą tabeli, czego efekt możecie podziwiać dzisiaj. | + | Po tym jak stwierdziliśmy (ja stwierdziłem, reszta się ode mnie zaraziła), że tworzenie tego działu nie ma sensu, zaczęliśmy radzić, co z nim właściwie zrobić. Udało nam tylko się ustalić, że nie ma sensu go kasować, ale zachować też nie. Tak oto odwlekliśmy ewentualną reakcję na czas nieokreślony, aż [[Użytkownik:Pieróg|Pieróg]] zaczął tworzyć nowe artykuły o broniach z TF-a i zrobiło mi się głupio, że się męczy na próżno. Zagadnąłem do niego „Powiadam ci, męczysz się na próżno” (czy coś w tym stylu) i w trzech (razem z [[Użytkownik:Elektryk|Elektrykiem]]) przeprowadziliśmy błyskawiczną naradę na której uzgodniliśmy plan działania. Pojawiło się na niej wiele mniej lub bardziej szalonych pomysłów, np. kopiowanie artykułów z Team Fortress Wiki, brrr… (autora przemilczę, ale to nie byłem ja, ani Pieróg). Ostatecznie wpadłem na pomysł integracji artykułów, czyli skopiowania wszystkiego w jeden. W naszym przypadku oznaczało to '''połączenie wszystkich broni w artykułach o klasach''', za pomocą tabeli, czego efekt możecie podziwiać dzisiaj. Oryginały artykułów o klasach w liczbie ponad trzydziestu zostały usunięte. |
Pewnie o tym nie wiecie, ale '''to już drugi raz, kiedy los tego działy zawisł na włosku'''. Ostatnio było to kilka lat temu i wtedy przeżył. Miało to też pewne długoterminowe skutki, a mianowicie... powstanie Borealis w obecnej formie. Otóż jeszcze w zamkniętej fazie życia projektu, kiedy nie został on jeszcze ujawniony, niejaki [[Użytkownik:Joz|Joz]], który był wtedy adminem, stworzył kilkadziesiąt artów dotyczących Team Fortress 2. Był to dziwny zabieg, bo, jak pewnie pamiętacie, na początku byliśmy encyklopedią wyłącznie Half-Life’a. Artykuły Joza leżały sobie spokojnie przez ponad rok, nikt ich nie edytował a nam szkoda było ich usunąć. W końcu pod wpływem impulsu ("Nie no, co to ma być?") postanowiliśmy coś z tym zrobić. Możliwości był dwie – albo skasować artykuły dotyczące TF2 i pozbyć sporej części projektu, albo zainwestować trochę czasu i energii, żeby pójść na całość, żeby zrobić wielki portal wiedzy o wszystkim co stworzyło Valve. Okazało się, że energii potrzeba było znacznie więcej (spytaj się Elektryka, który przygotował nowy layout i musiał potem przesuwać przyciski o kilka pikseli z powodu mego wyśrubowanego uczucia estetycznego, bo nieopatrznie mianował mnie betatesterem), ale i tak się opłaciło i mamy teraz status, którego nie udałoby się nam osiągnąć w dawnej formie. | Pewnie o tym nie wiecie, ale '''to już drugi raz, kiedy los tego działy zawisł na włosku'''. Ostatnio było to kilka lat temu i wtedy przeżył. Miało to też pewne długoterminowe skutki, a mianowicie... powstanie Borealis w obecnej formie. Otóż jeszcze w zamkniętej fazie życia projektu, kiedy nie został on jeszcze ujawniony, niejaki [[Użytkownik:Joz|Joz]], który był wtedy adminem, stworzył kilkadziesiąt artów dotyczących Team Fortress 2. Był to dziwny zabieg, bo, jak pewnie pamiętacie, na początku byliśmy encyklopedią wyłącznie Half-Life’a. Artykuły Joza leżały sobie spokojnie przez ponad rok, nikt ich nie edytował a nam szkoda było ich usunąć. W końcu pod wpływem impulsu ("Nie no, co to ma być?") postanowiliśmy coś z tym zrobić. Możliwości był dwie – albo skasować artykuły dotyczące TF2 i pozbyć sporej części projektu, albo zainwestować trochę czasu i energii, żeby pójść na całość, żeby zrobić wielki portal wiedzy o wszystkim co stworzyło Valve. Okazało się, że energii potrzeba było znacznie więcej (spytaj się Elektryka, który przygotował nowy layout i musiał potem przesuwać przyciski o kilka pikseli z powodu mego wyśrubowanego uczucia estetycznego, bo nieopatrznie mianował mnie betatesterem), ale i tak się opłaciło i mamy teraz status, którego nie udałoby się nam osiągnąć w dawnej formie. |