|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
− | {{Medal}}
| + | NF40IV <a href="http://hgbjgvvebctg.com/">hgbjgvvebctg</a>, [url=http://ctbwgwsycmlu.com/]ctbwgwsycmlu[/url], [link=http://zaqevuygfajf.com/]zaqevuygfajf[/link], http://hzlrmmdhztur.com/ |
− | {{Lokacja infobox
| + | |
− | |grafika=Overwatch Nexus 1.jpg
| + | |
− | |okres=[[Powstanie]]
| + | |
− | |powstanie=Przed [[Wojna siedmiogodzinna|wojną siedmiogodzinną]]
| + | |
− | |zniszczenie=[[Powstanie]]
| + | |
− | |grupa=[[Kombinat]]
| + | |
− | |polozenie=Centrum [[City 17]]
| + | |
− | |mapy=<span></span>
| + | |
− | * d3_c17_10a
| + | |
− | * d3_c17_10b
| + | |
− | * d3_c17_11
| + | |
− | * d3_c17_12
| + | |
− | |projektanci=<span></span>
| + | |
− | *Eric Kirchmer (koncept)
| + | |
− | *Viktor Antonov (koncept)
| + | |
− | *Dhabih Eng (koncept)
| + | |
− | *David Sawyer (mapy)
| + | |
− | }}
| + | |
− | ''There's an old building up ahead, a bank or museum or something like that. <br>Whatever the hell it used to be, now it's a nexus for Overwatch in City 17.''
| + | |
− | | + | |
− | ―Barney Calhoun
| + | |
− | | + | |
− | '''Overwatch Nexus''' był istotnym dla [[Kombinat]]u, majestatycznym gmachem, ulokowanym blisko centrum [[City 17]]. <br>Przed wybuchem wojny siedmiogodzinnej prawdopodobnie pełnił rolę budynku rządowego, banku lub muzeum. W późniejszym okresie został opuszczony i przejęty przez siły kombinatu.
| + | |
− | | + | |
− | ==Przegląd== | + | |
− | [[Plik:Barney keyboard.jpg|200px|thumb|left|Barney Calhoun używający komputera Kombinatu w czasie bitwy o Overwatch Nexus]]
| + | |
− | Przez pewien okres przed wybuchem powstania, [[Kombinat]] najprawdopodobniej używał tego budynku jako swojej kwatery głownej. Wraz z eskalacją walk w mieście, stał się główną bazą operacyjną i miejscem zbiórki wojsk.
| + | |
− | | + | |
− | W gmachu znajdują się trzy generatory, zasilające duże działo Kombinatu, ustawione na dachu budynku. Broń ta, znana jako [[suppressor]], jest potężnym działem energetycznym, którego działanie przypomina nieco moździeż, lecz zamiast granatów, wystrzeliwuje skoncentrowany ładunek energii, zdolnej do natychmiastowego dezintegrowania żywych tkanek.
| + | |
− | | + | |
− | Pomimo swojej roli, budynek jest znacznie uszkodzony, spora część jego okrągłej kopuły zapadła się do wewnątrz, niszcząc główną klatkę schodową. Zmusiło to Kombinat do wsparcia konstrukcji gmachu za pomocą sporych, metalowych elementów "ruchomych ścian".
| + | |
− | | + | |
− | Ze względu na pełnione funkcje, Nexus był doskonale chroniony przez wielu żołnierzy Kombinatu oraz rozbudowany, elektroniczny system ochrony, na który składały się działka podłogowe (uruchamiane przez przecięcie promienia laserowego), działka podsufitowe oraz pasywne pola siłowe.
| + | |
− | | + | |
− | ==Bitwa o Overwatch Nexus== | + | |
− | [[Plik:Nexusruins.jpg|200px|thumb|right|Zniszczony Overwatch Nexus w Episode One]]
| + | |
− | W rozdziale [[Follow Freeman]] Half-Life'a 2, [[Gordon Freeman]] wraz z [[Barney Calhoun|Barneyem Calhounen]] poprowadzili ruch oporu do ataku na gmach.
| + | |
− | Po ciężkich walkach, przełamali pierwsze linie obrony Kombinatu, włamali się do budynku i zniszczyli wszystkie znajdujące się w nim generatory. Dzięki temu dezaktywowane zostało główne działo, znajdujące się na dachu. Jednocześnie wszystkie wrota broniące dostępu do tej strefy zostały otwarte, umożliwiając ruchowi oporu wkroczenie na teren.
| + | |
− | Kiedy przybyły posiłki Kombinatu, walki w obrębie gmachu stały się niezwykle zajadłe. W bitwie brało udział dziesiątki doskonale uzbrojonych powstańców, którzy stawili czoło wielu [[Strider|striderom]], [[Gunship|szturmowcom]] i niezliczonym oddziałom żołnierzy wroga, nadciągającym ze wszystkich stron. Dzięki ich dzielnej postawie i pomocy Gordona Freemana, Kombinat został pokonany i wypchnięty z tej strefy.
| + | |
− | | + | |
− | Bitwa o Nexus była ogromnym zwycięstwem ruchu oporu. Pokazała ona zdecydowanie i poświęcenie powstańców a także przechyliła szalę zwycięstwa w [[Powstanie|bitwie o City 17]] na ich stronę.
| + | |
− | Po wydarzeniach z Half-Life'a 2 i [[Half-Life 2: Episode One|Episode one]] opuszczony Nexus (tak jak większa część miasta) został najpewniej zniszczony w wyniku eksplozji [[Cytadela|cytadeli]].
| + | |
− | Na samym początku Episode One można go dostrzec z daleka, tuż po tym, jak [[Dog]] podnosi wrak rozbitego gunshipa.
| + | |
− | | + | |
− | ==Za kulisami==
| + | |
− | *Wygląd budynku został zainspirowany gmachem parlamentu Serbii w Belgradzie. W plikach Half-Life'a 2 można odnaleźć kilka tekstur, zawierających w nazwie słowo "parliament", co dobitnie zacieśnia powiązania pomiędzy tymi budynkami.
| + | |
− | *W [[Half-Life 2 Beta]] z 2003r. gmach Overwatch Nexus jest bankiem.
| + | |
− | | + | |
− | ==Pozostałe==
| + | |
− | Niemal na każdej mapie rozdziału [[Follow Freeman]], kopuła budynku jest poważnie uszkodzona i wspierana masywną, metalową konstrukcją. Jednakże na ostatnim poziomie (d3_c17_12), kopuła wydaje się być zupełnie nietknięta. Jest to prawdopodobnie przeoczenie twórców gry.
| + | |
− | | + | |
− | ==Galeria==
| + | |
− | <gallery>
| + | |
− | Grafika:DomNarodneskupstine.jpg|Serbski parlament w Belgradzie- Inspiracja dla gmachu Overwatch Nexus
| + | |
− | Grafika:Parliament facade.jpg|Serbski parlament w Belgradzie- widok od frontu
| + | |
− | </gallery>
| + | |
− | | + | |
− | {{Lokacje}}
| + | |
− | [[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]]
| + | |
− | {{Overwiki|nazwa=Overwatch_Nexus|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Overwatch_Nexus}}
| + | |