Edytujesz „Alien Swarm”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve|swarm|medalINNE</ikony>
+
<ikony>valve|swarm</ikony>
 
{{Stub|*Rozszerzyć opisy klas i postaci, opisać bronie, poszczególne misje, przeciwników, osiągnięcia, wygląd, możliwości SDK i ciekawostki.}}
 
{{Stub|*Rozszerzyć opisy klas i postaci, opisać bronie, poszczególne misje, przeciwników, osiągnięcia, wygląd, możliwości SDK i ciekawostki.}}
 
{{Gra infobox
 
{{Gra infobox
Linia 23: Linia 23:
 
|poprz. gra=[[Alien Swarm (mod)]]
 
|poprz. gra=[[Alien Swarm (mod)]]
 
|nast. gra=}}
 
|nast. gra=}}
'''Alien Swarm''' - darmowa kooperacyjna strzelanina z widokiem izometrycznym, stworzona przez [[Valve Corporation|Valve]] na silniku [[Source]] i wydana 19 lipca 2010 roku. Dostępna tylko poprzez platformę [[Steam]] na komputery PC. Jest to remake modyfikacji pod tym samym tytułem stworzonej dla gry [[wpl:Unreal Tournament 2004|Unreal Tournament 2004]].  
+
'''Alien Swarm''' - darmowa kooperacyjna strzelanina z widokiem z góry, stworzona przez [[Valve Corporation|Valve]] na silniku [[Source]] i wydana 19 lipca 2010 roku. Dostępna tylko poprzez platformę [[Steam]] na komputery PC. Jest to remake modyfikacji pod tym samym tytułem stworzonej dla gry [[wpl:Unreal Tournament 2004|Unreal Tournament 2004]].  
  
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
Linia 29: Linia 29:
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
Akcja gry dzieje się w XXIII wieku, na skolonizowanej przez ludzi planecie Vereon XII, która została zaatakowana przez obcych. Grupka komandosów zostaje przetransportowana w rejon głównej bazy korporacji SynTek, w poszukiwaniu ocalałych. W razie potrzeby mają oni także zniszczyć placówkę, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się obcej rasy.
+
Akcja gry dzieje się po roku 2052, na skolonizowanej przez ludzi planecie (nazwa nie została podana), która została zaatakowana przez obcych. Grupka komandosów zostaje przetransportowana w rejon głównej bazy korporacji SynTek, w poszukiwaniu ocalałych. W razie potrzeby mają oni także zniszczyć placówkę, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się obcej rasy.
  
 
==Postacie==
 
==Postacie==
 
W grze jest 8 postaci podzielonych na 4 klasy, są to:
 
W grze jest 8 postaci podzielonych na 4 klasy, są to:
  
*'''Oficer''' (postacie: [[Sarge]] i [[Jaeger]]) - jego zadaniem jest trzymanie w ryzach całej drużyny. Wpływa też pozytywnie na pozostałych członków drużyny zapewniając im bonusową obronę oraz siłę rażenia. Do jego specjalnych umiejętności należy obsługa ładunków wybuchowych, które pozwalają ustawić większą ich ilość. Ta klasa ma też dostęp do półautomatycznej strzelby [[M42 Vindicator]].
+
*'''Oficer''' (postacie: Sarge i Jaeger) - jego zadaniem jest trzymanie w ryzach całej drużyny. Wpływa też pozytywnie na pozostałych członków drużyny zapewniając im bonusowe zdrowie, obronę oraz siłę rażenia. Do jego specjalnych umiejętności należy obsługa ładunków wybuchowych, które pozwalają pozbyć się większej liczby wrogów naraz.  
  
*'''Medyk''' (postacie: [[Faith]], [[Bastille]]) - jako jedyny może leczyć pozostałych członków drużyny.
+
*'''Medyk''' (postacie: Faith, Bastille) - jako jedyny może leczyć pozostałych członków drużyny.
  
*'''Specjalista od broni ciężkiej''' (postacie: [[Wildcat]], [[Wolfe]]) - może obsługiwać między innymi niedostępny dla innych klas [[Minigun|minigun]], a także używa pocisków przebijających.
+
*'''Specjalista od broni ciężkiej''' (postacie: Wildcat, Wolfe) - może obsługiwać między innymi niedostępny dla innych klas minigun oraz transportować i rozstawiać stacjonarne działka strażnicze.
  
*'''Technik''' (postacie: [[Crash]], [[Vegas]]) - potrafi włamywać się do urządzeń i interfejsów znajdujących się w bazie (drzwi, windy itp), a także szybciej wykonuje takie czynności jak spawanie czy rozstawianie działka. Posiada też wykrywacz ruchu. Bez niego nie obejdzie się prawie żadna misja.
+
*'''Technik''' (postacie: Crash, Vegas) - potrafi włamywać się do urządzeń i interfejsów znajdujących się w bazie (drzwi, windy itp). Bez niego nie obejdzie się prawie żadna misja.  
  
 
==Bronie==
 
==Bronie==
Linia 53: Linia 53:
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
{{main|Osiągnięcia w Alien Swarm}}
+
W grze dostępne są 64 osiągnięcia do odblokowania.
W grze dostępnych jest 66 osiągnięć do odblokowania.
+
  
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Linia 63: Linia 62:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
[[Plik:Alien Swarm FPS.jpg|thumb| Alien Swarm w wersji FPS]]
 
 
*Jedno z osiągnięć, ''Hat Trick'' odblokowuje czapkę w kształcie larwy obcego w grze Team Fortress 2 (o ile gracz ją posiada).
 
*Jedno z osiągnięć, ''Hat Trick'' odblokowuje czapkę w kształcie larwy obcego w grze Team Fortress 2 (o ile gracz ją posiada).
*W grze można włączyć widok z oczu bohatera. W tym celu trzeba otworzyć [[Konsola|konsolę]] i wpisać następujące komendy: ''firstperson'', ''asw_hide_marine 1'' i ''asw_controls 0''. Pierwsza odpowiada za zmianę perspektywy, pozostałe za dopasowanie reszty oprawy.
 
  
 
==Linki==
 
==Linki==
Linia 71: Linia 68:
 
*[http://alienswarm.wikia.com/ Angielskie wiki o grze Alien Swarm]
 
*[http://alienswarm.wikia.com/ Angielskie wiki o grze Alien Swarm]
  
{{AS}}
 
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}
 
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Alien Swarm]]
 
[[Kategoria:Alien Swarm]]

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)