Arctic Warfare Super Magnum

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
(Przekierowanie do AWP)
Linia 1: Linia 1:
<ikony>cs|medalCS</ikony>
+
#PATRZ
<tlo>awpbackground.png</tlo>
+
[[AWP]]
{{BronCS infobox
+
|grafika=awinfo.png
+
|altname=<p></p>
+
*AWM
+
*AWSM
+
*AWP
+
|cena=$4750
+
|kraj=Wielka Brytania
+
|odrzut=duży
+
|obrazenia=bardzo duże
+
|magazynek=10
+
|ogien=powtarzalny
+
|amun=[[File:338 caliber.png|35px|.338 Lapua Magnum]]
+
|szybkosc=ok. 41 strz./min.
+
|masa=6 kg
+
|masapocisk=16.2 gramy
+
|predwylot=3000 stóp/sek.
+
|energia=7000 dżuli
+
|uzycie=<p></p>
+
*[[Antyterroryści]]
+
*[[Terroryści]]
+
|przeladowanie=<p></p>
+
*2,5 sekundy([[Counter-Strike|CS]],[[Counter-Strike: Condition Zero|CZ]])
+
*3,5 sekundy([[Counter-Strike: Source|CS:S]],[[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]])
+
}}
+
 
+
{{Cytat|Broń wysokiego ryzyka i wysokich zysków; okryty niesławą AWP to rozpoznawalny karabin snajperski dzięki charakterystycznej polityce - jeden strzał, jeden trup.|Opis z ekwipunku}}
+
 
+
'''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum)  to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
+
 
+
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum, lecz .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
+
 
+
==Ogólnie==
+
AWSM to bardzo potężna snajperka dostępna dla obu drużyn. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie dzięki olbrzymiej mocy obalającej zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.
+
 
+
==Właściwości==
+
Wartości dla '''wszystkich''' gier Counter-Strike.
+
<table class="wikitable">
+
<tr>
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th>Bez pancerza</th>
+
<th>Z pancerzem</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Głowa</td>
+
<td><span style="color: red;">460</span></td>
+
<td><span style="color: red;">448</span></td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
<td><span style="color: red;">115</span></td>
+
<td><span style="color: red;">112</span></td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Brzuch</td>
+
<td><span style="color: red;">143</span></td>
+
<td><span style="color: red;">140</span></td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>86</td>
+
<td>86</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
 
+
AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek., dla CS:GO 200 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
 
+
==Zalety i wady==
+
{{Plusminus
+
|zalety=*Ogromne obrażenia (w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
+
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
+
*Duża celność na długich dystansach
+
*Przyzwoity czas przeładowania
+
|wady=*Nie tak efektywny przy dużej przewadze liczebnej wroga
+
*Karabin powtarzalny, w dodatku z niższą szybkostrzelnością nawet od [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a
+
*Duża waga
+
*Wysoka cena
+
*Bardzo głośny i charakterystyczny dźwięk strzału
+
*Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia
+
*Przez dużą penetrację pocisków nietrudno zranić przez przypadek członka swojej drużyny
+
*W CS:GO niskie wynagrodzenie za zabicie przeciwnika (100$ za zabójstwo w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym zamiast 300$)
+
}}
+
 
+
==Taktyki==
+
{{Porady}}
+
*W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
+
*Na niektórych mapach(na przykład [[Aztec]]) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać ok. 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
+
*Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
+
*[[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]] dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
+
*W trybie [[Zabójstwo]] nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić [[VIP]]’a 1-2 strzałami.
+
 
+
==Antytaktyki==
+
*Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
+
*W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
+
*Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą [[M4A1]] lub [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]], choć jest to dosyć ryzykowne.
+
*Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.
+
 
+
==Kontrowersje i historia==
+
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
+
===Zmniejszenie mocy===
+
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animację przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
+
===Dedykowane mapy===
+
AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się z dala od siebie, a jedynymi dostępnymi broniami są wspomniane AWP oraz startowy zestaw pistolet + [[nóż]]. Zazwyczaj mapy te zawierają się w idei ''team deathmatchu'', a rundy nie trwają zbyt długo. Te mapy nie są oficjalnymi mapami gry, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Posiadają one przedrostek ''awp_'' i są dostępne dla każdej wersji CS'a.
+
 
+
==Osiągnięcia==
+
===Counter-Strike: Source===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! style="text-align:center"|Obrazek
+
! style="text-align:center"|Nazwa obecna
+
! style="text-align:center"|Opis
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:magnumsniperrifleexpert.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Magnum Sniper Rifle Expert'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''Magnum Sniper Rifle'''
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipehunter.jpg‎]]
+
| style="text-align:center"|'''''Snipe Hunter'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:eyetoeye.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Eye to Eye'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:hipshot.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Hip Shot'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:happycamper.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Happy Camper'''''
+
| style="text-align:center"|Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą
+
|}
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! style="text-align:center"|Obrazek
+
! style="text-align:center"|Nazwa
+
! style="text-align:center"|Opis
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:AWP_Expert_csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Ekspert AWP'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''AWP'''
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Snipe_Hunter_csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Łowca snajperów'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Eye_to_Eye_csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Oko w oko'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Hip_Shot_csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Strzał z biodra'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia
+
|}
+
 
+
==Ciekawostki==
+
===Ogólne===
+
*AWSM to jedna z najpopularniejszych broni w serii.
+
*Pliki gry określają tą broń jako ''awp''.
+
*W starszych grach naboje .338 Lapua Magnum używane przez AWSM są najdroższymi w grze. Koszt to 125$ za magazynek.
+
*AWSM potrafi spenetrować wiele celów. Dzięki temu łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Oszczędność amunicji” (ang. ''Ammo Conservation'').
+
*Niektóre serwery blokują tą broń lub poddają restrykcji (czasami restrycji są poddawane wszystkie snajperki oprócz [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a), głównie ilościowej dla danej drużyny. Powody takich decyzji są proste - duże obrażenia i łatwość zabijania z tej broni.
+
*AWSM jest uważany jako broń "dużego ryzyka i wysokich zysków", gdyż jest potężna ale bardzo wolna, jeśli chodzi o szybkostrzelność i czas przeładowania.
+
*AWSM to jedyna broń w Counter-Strike mogąca zabić gracza ze swojej drużyny poprzez strzał w głowę (jeśli friendly fire jest włączony).
+
*Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w [[GoldSrc]], nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na [[Source]]).
+
*Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.
+
 
+
===Counter-Strike i Condition Zero===
+
*W [[Counter-Strike|CS 1.6]] i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]], model trzecioosobowy AWP jest nienaturalnie krótki; długością odpowiada niemalże [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]]. Ten błąd wizualny został zażegnany w [[Counter-Strike: Source]].
+
*[[VIP]] jest jedyną osobą zdolną przetrwać postrzał z AWP w ciało (to zasługa wzmocnionego [[Kamizelka i hełm|pancerza]]). Jednak strzał w głowę spowoduje jego śmierć.
+
*AWSM nie jest dostępny dla Antyterrorystów na mapach typu [[Zabójstwo]], ale mogą oni go zdobyć od poległych Terrorystów.
+
*W [[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]] AWP używane przez wrogich NPC nie zadaje maksymalnych obrażeń. Chcąc zastrzelić gracza zawsze korzystają z celownika laserowego i mogą rozczłonkować inne postacie niezależne. Gdy w posiadaniu AWP jest gracz, nie może on nikogo rozczłonkować, ale za to może zabić jednym strzałem.
+
**W niektórych misjach, NPC z AWP może zabić innego NPC bez rozczłonkowania. Można to zaobserwować w misji [[Hankagai]], gdzie przywódca gangu zabija sprzymierzonego policjanta.
+
 
+
===Counter-Strike: Source===
+
*AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10 naboi.
+
*Viewmodel jest dużo mniejszy niż wcześniej.
+
*Użytkownik AWP w widoku trzecioosobowym ładuje nabój do komory, podczas gdy w starszych grach po prostu łuska wypada z broni.
+
*Mimo że rączka zamka jest po lewej stronie, to w widoku trzecioosobowym postać operuje zamkiem z prawej strony.
+
*Wygląd kolby nieco różni się od starszych gier.
+
*Ikonka HUD tej broni jest inna od starszych gier.
+
 
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
*W ''Global Offensive'' dźwięk strzału jest zapożyczony z niemieckiej wersji ''Left 4 Dead 2''.
+
*Co dziwne, celownik optyczny zamontowany na tej broni jest najmniejszym celownikiem ze wszystkich snajperek w grze. Posiada także oliwkowy kolor.
+
*Tak jak jego prawdziwy odpowiednik, AWP w CS:GO miał mieć czarny odcień, jak pokazuje pierwszy trailer gry. Jednak później zmieniono to podczas prac nad tą grą.
+
*Lufa AWP posiada wyryty napis ''"ACUMEN MULTINATIONAL ENGLAND AKA OAKRIDGE TN"''.
+
 
+
==Zestawienie ze [[Scout (Counter-Strike|Scout]]'em==
+
[[Plik:Scouthud.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
+
[[Plik:Scout.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
+
===Na korzyść===
+
*Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała)
+
*Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma idealną celność w każdej pozycji, zaś Scout tylko przy strzelaniu z pozycji przykucniętej)
+
===Neutralne===
+
*Obie bronie to powtarzalne snajperki
+
*Ta sama pojemność magazynka
+
*Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne
+
===Na niekorzyść===
+
*Minimalnie niższa szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
+
*Niecelny przy strzałach z biodra
+
*Znacznie wyższa cena
+
*Cięższy
+
*Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)
+
*Mało amunicji w zapasie (30 naboi vs 90 naboi)
+
*Wyższa cena amunicji ($125 vs $80)
+
*Głośniejsze strzały
+
 
+
==Galeria==
+
===Counter-Strike 1.0===
+
<gallery>
+
Grafika:V_awp_cs1.0.png|AWSM trzymany przez gracza
+
Grafika:W_awp_cs1.0.png|Model AWSM
+
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik
+
</gallery>
+
===Counter-Strike 1.6===
+
<gallery>
+
Grafika:Awp_16.png|AWSM trzymany przez gracza
+
Grafika:W_awp.png|Model AWSM
+
Grafika:Awp_hud_off.png|Ikonka HUD
+
Grafika:Awphud.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Grafika:Awp_killhud.png|Ikonka zabójstwa
+
</gallery>
+
===Counter-Strike: Condition Zero===
+
<gallery>
+
Grafika:Awp_cz.png|AWSM trzymany przez gracza
+
Grafika:W_awp_cz.png|Model AWSM
+
Grafika:V_sniper_scoped_cz.png|Celownik
+
Grafika:Awp_ds_hud_off.png|Ikonka HUD
+
Grafika:Awphud_cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
</gallery>
+
===Condition Zero: Deleted Scenes===
+
<gallery>
+
Grafika:Awp_czds.png|AWSM trzymany przez gracza
+
Grafika:W_awp_ds.png|Model AWSM
+
Grafika:V_sniper_scoped_ds.png|Celownik
+
</gallery>
+
===Counter-Strike: Source===
+
<gallery>
+
Grafika:Awp_s.png|AWSM trzymany przez gracza
+
Grafika:W_awp_source.png|Model AWSM
+
Grafika:V_sniper_scoped_css.png|Celownik
+
Grafika:Awp_hud_source.png|Ikonka HUD
+
Grafika:Awp_killhud_source.png|Ikonka zabójstwa
+
</gallery>
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
<gallery>
+
Grafika:Awp_viewmodel_csgo.png|AWSM (wersja alfa)
+
Grafika:AWSMwrekachPC.PNG|Członek [[Phoenix Connexion]] trzymający AWSM (BETA)
+
Grafika:Csgo_awp_fps.png|Członek [[IDF]] trzymający AWSM (wersja obecna)
+
Grafika:CSGO_AWP_World_Model.jpg|Model AWSM
+
Grafika:AWSMcelownikGO.PNG|Celownik
+
Grafika:Awp_killhud_source.png|Ikonka HUD
+
Grafika:awmgoiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Grafika:2012-04-15 00002.jpg|Wyposażony w AWSM antyterrorysta eskortuje zakładników do strefy ewakuacji (BETA)
+
Grafika:2013-12-13_00001.jpg|Antyterrorysta z AWSM (widok trzecioosobowy)
+
</gallery>
+
====Skiny====
+
<gallery>
+
Grafika:awinfo.png|Skórka domyślna
+
Grafika:boom.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+BOOM BUM] *
+
Grafika:graphite.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Graphite Grafit] *
+
Grafika:lightningstrike.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Lightning+Strike Uderzenie pioruna] *
+
Grafika:snakecamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Snake+Camo Wężowy kamuflaż]
+
Grafika:awppitviper.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Pit+Viper Skóra węża]
+
Grafika:awpsafarimesh.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Safari+Mesh Siatka safari]
+
Grafika:AWP redline.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Redline Czerwona Linia] *
+
Grafika:360fx360fe.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Electric+Hive Elektryczny Rój] *
+
Grafika:AWP_asiimov_market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP%3B+Asiimov Asiimov] *
+
Grafika:AWp-dragon-lore-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+%7C+Dragon+Lore Dragon Lore]
+
Grafika:AWP Pink DDPAT.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+%7C+Pink+DDPAT Pink DDPAT]
+
Grafika:AWP-corticera-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=AWP+Corticera Corticera] *
+
</gallery>
+
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
+
 
+
==Linki zewnętrzne==
+
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_Accuracy_International_AWM Accuracy International Arctic Warfare Magnum] na Wikipedii.
+
*[http://www.imfdb.org/wiki/Accuracy_International_Arctic_Warfare_series#Accuracy_International_Arctic_Warfare_Magnum Accuracy International Arctic Warfare Magnum] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB).
+
 
+
{{CS}} 
+
 
+
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
+

Wersja z 14:44, 22 kwi 2015

  1. PATRZ

AWP