Edytujesz „Kombinat”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>hl2|komb</ikony>
+
{{Stub-opis
{{Stub|*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie}}
+
|
 +
*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie
 +
}}
 
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
 
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze ''[[Half-Life 2]]'' i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się [[Ziemia]], po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
+
 
 +
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe imperium występujące w grze ''[[Half-Life 2]]''. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których toczą swoje działania stała się Ziemia, po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
 +
 
 +
== Pochodzenie rasy ==
 +
Prawdopodobie pierwotnymi przedstawicielami rasy są [[Advisor]]y które wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
  
 
== Architektura ==
 
== Architektura ==
Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".
+
Charakterystyczna cechą budynków zniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z których wznoszą swe budowle".
  
 
== Technologia i uzbrojenie ==
 
== Technologia i uzbrojenie ==
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.
+
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości kradnie technologię podbijanych planet, dowodem na to może być wykorzystanie wspomnianych [[Kula energii|kul energii]], które pierwotnie zostały wytworzone przez ziemską placówkę badawczą [[Aperture Laboratories]].
  
 
== Jednostki wojskowe ==
 
== Jednostki wojskowe ==
 
===Humanoidy===
 
===Humanoidy===
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
+
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzi, którzy zostali zamienieni z cyborgi (post-human jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
*[[Civil Protection]] - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
+
*Civil Protection - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Overwatch Shotgunner]] i [[Overwatch Soldier|Nova Prospekt Prison Guard]].
+
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Shotgun Soldier]] i [[Nova Prospekt Prison Guard]].
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony [[Cytadela|Cytadeli]] i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
+
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieloni do ochrony Cytadela i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.  
  
 
===Synth===
 
===Synth===
 
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
 
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
 
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
 
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadela|Cytadeli]] w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadel]]i w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
 
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
 
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
 
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
 
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
 
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
 
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadel]]i w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje miny na obszar walki.
+
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje mony na obszar walki.
 
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
 
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
  
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==
 
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
 
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
 
*[[Technologia cywilna Kombinatu]]
 
 
{{Organizacje}}
 
  
 
[[Kategoria:Frakcje]]
 
[[Kategoria:Frakcje]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 
[[overwiki:Combine]]
 
[[wikipedia:Combine (Half-Life)]]
 
[[wikipediapl:Kombinat (Half-Life 2)]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablony użyte w tym artykule: