Edytujesz „Portal 2”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 18: Linia 18:
 
|scenarzysta=[[Marc Laidlaw]], [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]]
 
|scenarzysta=[[Marc Laidlaw]], [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]]
 
|designer=
 
|designer=
|kompozytor= [[Mike Morasky]], [[Jonathan Coulton]]
+
|kompozytor= [[Kelly Bailey]], [[Jonathan Coulton]]
 
|poprz. gra= [[Portal]]
 
|poprz. gra= [[Portal]]
 
|nast. gra=  
 
|nast. gra=  
Linia 28: Linia 28:
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
 
===Tryb dla jednego gracza===
 
===Tryb dla jednego gracza===
Pięćdziesiąt dni po akcji [[Portal|pierwszej części]] Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek [[Aperture Science Enrichment Center]] ulega poważnym uszkodzeniom. Kiedy wyczerpuje się awaryjne zasilanie [[Centrum relaksacji]], bohaterka zostaje przebudzona przez rdzeń osobowości imieniem [[Wheatley]]. Razem, próbują uciec z kompleksu, ale Wheatley przez przypadek aktywuje cały ośrodek, w tym [[GLaDOS]]. Sztuczna inteligencja od razu poznaje bohaterkę i mszcząc się za swoją śmierć i jej przykre konsekwencje, postanawia kontynuować testy aż do końca jej życia.
+
Pięćdziesiąt dni po akcji [[Portal|pierwszej części]] Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek [[Aperture Laboratories]] ulega poważnym uszkodzeniom. Kiedy wyczerpuje się awaryjne zasilanie [[Centrum relaksacji]], bohaterka zostaje przebudzona przez rdzeń osobowości imieniem [[Wheatley]]. Razem, próbują uciec z kompleksu, ale Wheatley przez przypadek aktywuje cały ośrodek, w tym [[GLaDOS]]. Sztuczna inteligencja od razu poznaje bohaterkę i mszcząc się za swoją śmierć i jej przykre konsekwencje, postanawia kontynuować testy aż do końca jej życia.
  
 
Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do [[Centralny pokój rdzeni|Centralnego pokoju rdzeni]], GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego.
 
Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do [[Centralny pokój rdzeni|Centralnego pokoju rdzeni]], GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego.
Linia 47: Linia 47:
 
Gra oprócz znanych z części pierwszej portali, gra prezentuje również nowe elementy, w tym:
 
Gra oprócz znanych z części pierwszej portali, gra prezentuje również nowe elementy, w tym:
 
*[[Promień termicznego zniechęcenia]] - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
 
*[[Promień termicznego zniechęcenia]] - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
*[[Powietrzna katapulta zaufania]] - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
+
*Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
 
*[[Tuba transportowa]] - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
 
*[[Tuba transportowa]] - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
 
*Żele - substancje, które można rozprowadzić na danej powierzchni, aby nadać jej specjalne właściwości
 
*Żele - substancje, które można rozprowadzić na danej powierzchni, aby nadać jej specjalne właściwości
 
**[[żel napędzający]] - Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
 
**[[żel napędzający]] - Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
 
**[[żel repulsyjny]] - powoduje odbicie się od niego obiektu z nienaturalnie dużą siłą
 
**[[żel repulsyjny]] - powoduje odbicie się od niego obiektu z nienaturalnie dużą siłą
**[[żel konwersyjny]] - zamienia powierzchnie, na których nie można tworzyć portali, na białe, które umożliwiają stawianie portali.
+
**[[Żel konwersyjny]] - zamienia powierzchnie, na których nie można tworzyć portali, na białe, które umożliwiają stawianie portali.
Zmodyfikowano również wygląd wszystkich obiektów występujących w pierwszej części gry.
+
  
W trybie kooperacji wprowadzono także wizualne tagi, dzięki którym gracze mogą porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty posiadają zestaw drwin (podobnie jak postacie w [[Team Fortress 2]]), w tym takie, które można wykonywać w dwójkę (np. "przybicie piątki").
+
W trybie kooperacji wprowadzono także wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty posiadają zestaw drwin (podobnie jak postacie w [[Team Fortress 2]]), w tym takie, które można wykonywać w dwójkę (np. "przybicie piątki").
 
+
==DLC==
+
*'''Peer Review''' - został wydany 5 października 2011 r. i jest darmowy. Zawiera kontynuację przygód [[Atlas i P-body|Atlasa i P-body'ego]], nowe mapy dla jednego gracza i co-opa, tryb wyzwań, porównywanie wyników ze znajmomymi (pod względem ilości wystrzelonych portali i czasu ukończenia). Dodatek zawiera kontynuację przygód dwóch robotów, [[Atlas i P-body|Atlasa i P-bodyego]]. Składa się z 9 komór testowych stworzonych do kooperacji. W finale czeka na graczy film, kończący całą opowieść.
+
*'''Perpetual Testing Initative (pl. Ustawiczna Inicjatywa Testowa)''' - wydany 8 maja 2012 r. i jest darmowy. Dodaje edytor komór testowych. Gracze mogą publikować swoje mapy dla innych graczy przy pomocy Warsztatu Steam. Dodatek rozbudowuje również fabułę gry, powraca Cave Johnson, a całość dzieje się w alternatywnych wymiarach.
+
  
 
==Portal ARG==
 
==Portal ARG==
Linia 70: Linia 65:
 
Grafika:Pcg b.jpg|Okładka PC Gamera z zapowiedzią Portal 2
 
Grafika:Pcg b.jpg|Okładka PC Gamera z zapowiedzią Portal 2
 
</gallery>
 
</gallery>
 
==Nawiązania==
 
*W grze Minecraft po utworzeniu ciasta otrzymamy osiągnięcie "It's a lie!" (To kłamstwo!)
 
*Istnieje mod do gry Skyrim dodający spadający z nieba Rdzeń Kosmiczny
 
*W grze Poker Night 2 rolę rozdającego pełni GLaDOS
 
*W Dishonored można odnaleźć ścianę z rysunkiem portala podobnego do tego z logo pierwszego Portala. Podobny rysunek znajduje się także po drugiej stronie tej ściany
 
*W trybie kooperacyjnym w Portal 2 dostępne jest osiągnięcie "Narbacular drop" nazwiązujące do gry o tej samej nazwie.
 
 
==Ciekawostki==
 
 
*Portal 2 najpierw miał by prequelem do pierwszej części, bez Chell ani tytułowych portali.
 
*W wersji alpha bohaterami kooperacji były Chell i [[Mel]]
 
*Jako jeden z easter eggów dodanych do gry miała być [https://www.youtube.com/watch?v=hgiNKEXtx7I piosenka] napisana przez [[Ellen McLain]]. Piosenka nie została dodana do gry, lecz opublikowano ją na kanale Johna Patricka Lowriego męża Ellen.
 
  
 
==Linki==
 
==Linki==

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)