Edytujesz „Portal 2”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
|scenarzysta=[[Marc Laidlaw]], [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]] | |scenarzysta=[[Marc Laidlaw]], [[Chet Faliszek]], [[Erik Wolpaw]] | ||
|designer= | |designer= | ||
− | |kompozytor= [[ | + | |kompozytor= [[Kelly Bailey]], [[Jonathan Coulton]] |
|poprz. gra= [[Portal]] | |poprz. gra= [[Portal]] | ||
|nast. gra= | |nast. gra= | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
===Tryb dla jednego gracza=== | ===Tryb dla jednego gracza=== | ||
− | Pięćdziesiąt dni po akcji [[Portal|pierwszej części]] Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek [[Aperture | + | Pięćdziesiąt dni po akcji [[Portal|pierwszej części]] Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek [[Aperture Laboratories]] ulega poważnym uszkodzeniom. Kiedy wyczerpuje się awaryjne zasilanie [[Centrum relaksacji]], bohaterka zostaje przebudzona przez rdzeń osobowości imieniem [[Wheatley]]. Razem, próbują uciec z kompleksu, ale Wheatley przez przypadek aktywuje cały ośrodek, w tym [[GLaDOS]]. Sztuczna inteligencja od razu poznaje bohaterkę i mszcząc się za swoją śmierć i jej przykre konsekwencje, postanawia kontynuować testy aż do końca jej życia. |
Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do [[Centralny pokój rdzeni|Centralnego pokoju rdzeni]], GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego. | Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do [[Centralny pokój rdzeni|Centralnego pokoju rdzeni]], GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego. | ||
Linia 47: | Linia 47: | ||
Gra oprócz znanych z części pierwszej portali, gra prezentuje również nowe elementy, w tym: | Gra oprócz znanych z części pierwszej portali, gra prezentuje również nowe elementy, w tym: | ||
*[[Promień termicznego zniechęcenia]] - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. | *[[Promień termicznego zniechęcenia]] - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. | ||
− | * | + | *Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie. |
*[[Tuba transportowa]] - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | *[[Tuba transportowa]] - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | ||
*Żele - substancje, które można rozprowadzić na danej powierzchni, aby nadać jej specjalne właściwości | *Żele - substancje, które można rozprowadzić na danej powierzchni, aby nadać jej specjalne właściwości | ||
**[[żel napędzający]] - Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości. | **[[żel napędzający]] - Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości. | ||
**[[żel repulsyjny]] - powoduje odbicie się od niego obiektu z nienaturalnie dużą siłą | **[[żel repulsyjny]] - powoduje odbicie się od niego obiektu z nienaturalnie dużą siłą | ||
− | **[[ | + | **[[Żel konwersyjny]] - zamienia powierzchnie, na których nie można tworzyć portali, na białe, które umożliwiają stawianie portali. |
− | + | ||
− | W trybie kooperacji wprowadzono także wizualne tagi, dzięki którym gracze | + | W trybie kooperacji wprowadzono także wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty posiadają zestaw drwin (podobnie jak postacie w [[Team Fortress 2]]), w tym takie, które można wykonywać w dwójkę (np. "przybicie piątki"). |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==Portal ARG== | ==Portal ARG== | ||
Linia 70: | Linia 65: | ||
Grafika:Pcg b.jpg|Okładka PC Gamera z zapowiedzią Portal 2 | Grafika:Pcg b.jpg|Okładka PC Gamera z zapowiedzią Portal 2 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Linki== | ==Linki== |