Punkty kontrolne

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Punkt kontrolny przechwycony przez RED

Rozgrywka na mapach typu Punkty kontrolne (ang. Control Point) opiera się na przechwytywaniu i/lub obronie od dwóch do pięciu punktów kontrolnych. Są to okrągłe, metalowe platformy z kolorowym światłem po środku (ma ono barwę drużyny, która go aktualnie posiada; neutralne punkty świecą na biało). Aby przechwycić punkt, należy na nim stanąć i utrzymać się na tej pozycji aż do zmiany koloru punktu. Jeśli w jego pobliżu znajdzie się więcej członków drużyny przechwytującej, proces ten postępuje szybciej. Scout przechwytuje punkty z siłą dwóch osób. Przechwytywanie zostaje zatrzymane, jeśli w zasięgu punktu kontrolnego znajdują się członkowie dwóch drużyn. W przypadku, kiedy przechwytujący punkt gracz zostaje zabity, lub opuszcza przestrzeń wokół punktu kontrolnego, postęp przychwytywania nie zostaje od razu zresetowany, a powoli maleje.

Wyróżnia się trzy podtypy map opartych na takiej rozgrywce:

Standardowe punkty kontrolne

cp_fastlane

Badlands · Fastlane · Granary · Well · Yukon

Te mapy są symetryczne, co pozwala na idealne zrównoważenie obu drużyn, które w tym przypadku mają to samo zadanie - przejąć wszystkie pięć punktów na mapie. Każda drużyna startuje z dwoma punktami kontrolnymi usytuowanymi najbliżej bazy. Początkowo są one zabezpieczone przed przejęciem. Kiedy drużyna zdobędzie neutralny punkt na środku mapy, odblokowany zostaje jeden z punktów przeciwników i można zacząć go przejmować. Potem zostaje odblokowany ostatni punkt drużyny przeciwnej i dopiero jego zdobycie owocuje zwycięstwem.

Po utracie punktu kontrolnego można go odzyskać, jednak odbicie jednego z dwóch swoich początkowych punktów zachodzi znacznie wolniej, niż przechwycenie cudzego. Jeśli żadna drużyna nie przejmie wszystkich runda kończy się nagłą śmiercią lub patem.

Atak/Obrona

Gorge · Gravel Pit · Junction · Steel

Terytorialny Atak/Obrona

Dustbowl · Egypt