Edytujesz „Rdzeń osobowości”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
{{Spoiler}}
 
{{Spoiler}}
 
{{Technologia infobox  
 
{{Technologia infobox  
|grafika=Rdzeń_kosmosu.jpg
+
|grafika=Glados_core_3.jpg
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|grupa=[[Aperture Science]]  
 
|typ= Sztuczna Inteligencja  
 
|typ= Sztuczna Inteligencja  
Linia 16: Linia 16:
 
}}
 
}}
  
{{Cytat|Centrum Wzbogacania przypomina, że choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, postapokaliptycznym polu mocy 1,1 wolt.|Komunikat}}
+
{{Cytat|Centrum Wzbogacania przypomina, że ​​choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, post apokaliptycznym polu mocy 1,1 wolt.|Komunikat}}
  
 
'''Rdzeń osobowości Aperture Science''' to sztuczne inteligencje zamknięte w urządzeniach o kulistym kształcie. Zostały stworzone przez [[Aperture Science]] do szerokiej gamy zastosowań w [[Aperture Science Enrichment Center]]. Obok [[Nanoboty|Nanobotów]] stanowią podstawę funkcjonowania obiektu. [[GLaDOS|Główna SI]] też jest rdzeniem osobowości.
 
'''Rdzeń osobowości Aperture Science''' to sztuczne inteligencje zamknięte w urządzeniach o kulistym kształcie. Zostały stworzone przez [[Aperture Science]] do szerokiej gamy zastosowań w [[Aperture Science Enrichment Center]]. Obok [[Nanoboty|Nanobotów]] stanowią podstawę funkcjonowania obiektu. [[GLaDOS|Główna SI]] też jest rdzeniem osobowości.
  
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko. Kolor sensorów ma odzwierciedlać charakter rdzenia. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]] lub [[Terminal|Terminalu]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie  niszczą się od upadku z wysokości a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. [[Wheatley]] przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]].
+
Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko, w kolorze i wielkości "źrenicy" zależnym od osobowości robota. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie  niszczą się od wysokiego upadku a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. [[Wheatley]] przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]].
  
 
==Wyposażenie==
 
==Wyposażenie==
Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają latarkę, aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy Aperture chcieli zapobiec używaniu latarki.
+
Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają również latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy APerture chcieli zapobiec używaniu latarki.
  
 
==Zepsucie==
 
==Zepsucie==
Podłączenie lub odłączenie (tak jak to miało miejsce w [[Portal|Portal-u]]) rdzeni od głównego komputera prowadzi do uszkodzenia głównego rdzenia, aktualnie podłączonego do [[GlaDOS]]. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie.
+
Rdzenie mogą się zepsuć na poziomie charakteru. Podłączenie tych rdzeni do innych sprawia że te też się psują. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie.
 
*Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych.
 
*Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych.
 
*Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]].
 
*Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]].
*Rdzeń faktów - powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor ma kolor różowy.
+
*Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego oko jest różowe.
  
W [[Portal 2|Portalu 2]]  przykładem "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatleyowi rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. [[Rdzeń Kosmosu]] sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, [[Rdzeń Przygody]] na 75% a [[Rdzeń Faktów]] na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania.
+
Przykładem rozprzestrzeniania się "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki z [[Portal 2]] Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatley'emu rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. Rdzeń Kosmosu sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, Rdzeń Przygody na 75% a Rdzeń Faktów na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania.
W grze [[Portal]] sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Podczas walki z GlaDOS, Chell wrzuca jej rdzenie do spalarni co powoduje jej zupełne unicestwienie.
+
  
 
==Funkcja==
 
==Funkcja==
W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: [[Rdzeń Moralności]], z fioletowym sensorem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; [[Rdzeń ciekawości]], pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet [[Chell]] jako "panią z testów"); [[Rdzeń Ciasta]] (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i [[Rdzeń Emocji]] (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia.
+
W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: Rdzeń Moralności, z fioletowym okiem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; Rdzeń ciekawości, pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet [[Chell]] jako "panią z testów"); Rdzeń Ciasta (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i Rdzeń Emocji (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia.
  
Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do [[Terminal|terminali]] komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne uczucia do ludzkich. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] jest taka, że ona może czuć ból.
+
Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do terminali komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne do ludzkich uczucia. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] jest taka, że ona może czuć ból.
  
 
==Inne zastosowania==
 
==Inne zastosowania==
Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. Drugim robot to P-Body, jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor sensora.
+
Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich, najwyraźniej z męską osobowością (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. Chociaż, z drugiej strony, P-Body jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor źrenicy.
  
 
==Przechowywanie==
 
==Przechowywanie==
Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych. Podczas ostatecznej walki w Portalu 2, Chell odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć [[Wheatley]]a.  
+
Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych.Podczas ostatecznej walki w Portalu 2, Chell odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć [[Wheatley]]'ego.  
  
 
==Rdzenie warte uwagi==
 
==Rdzenie warte uwagi==
Linia 51: Linia 50:
 
===[[GLaDOS]]===
 
===[[GLaDOS]]===
 
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] .  
 
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] .  
Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center.
+
Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center. Wszystkie jej wspomnienia z zeskanowanej inteligencji, [[Caroline]] zostały wymazane.
  
===[[Rdzeń Moralności]]===
+
===Rdzeń Moralności===
 
Pojawia się w Portalu .
 
Pojawia się w Portalu .
Posiada fioletowy sensor i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell.
+
Posiada fioletowe "oko" i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell.
  
===[[Rdzeń Ciekawości]]===
+
===Rdzeń Ciekawości===
 
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}}
 
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}}
 
Pojawia się tylko w Portalu
 
Pojawia się tylko w Portalu
Rdzeń ciekawości (pomarańczowy sensor), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itp.
+
Rdzeń ciekawości (kolor pomarańczowy), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itd.
  
===[[Rdzeń Logiki]]===
+
===Rdzeń Logiki===
 
Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak zawiera też składniki trujące. Moduł cały czas je recytuje.
 
Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak zawiera też składniki trujące. Moduł cały czas je recytuje.
  
===[[Rdzeń Gniewu]]===
+
===Rdzeń Gniewu===
 
Występuje w Portalu .
 
Występuje w Portalu .
Rdzeń gniewu (czerwony sensor), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia.
+
Rdzeń gniewu (kolor czerwony), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia.
  
===[[Rdzeń Kosmosu]]===
+
===Rdzeń Kosmosu===
 
{{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}}
 
{{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}}
 
Występuje w Portal 2 .
 
Występuje w Portal 2 .
Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółty sensor.
+
Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółte oko.
  
===[[Rdzeń Faktów]]===
+
===Rdzeń Faktów===
 
{{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}}
 
{{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}}
Powtarza ciągle fałszywe lub prawdziwe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor jest koloru różowego.
+
Powtarza ciągle fałszywe lub prawdziwe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego oko jest różowe.
  
===[[Rdzeń Przygody (Rick)]]===
+
===Rdzeń Przygody (Rick)===
 
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}}
 
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}}
Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielony sensor z prostokątną czarną "źrenicą".
+
Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielone oko.
  
===[[Wheatley|Rdzeń Tłumienia Inteligencji (Wheatley)]]===
+
===Rdzeń Tłumienia Inteligencji===
{{Cytat|I'm NOT A MORON!|[[Wheatley|Rdzeń Tłumienia Inteligencji]]}}
+
{{Cytat|Nie waż się podłączać tego małego idioty do mnie!|[[GLaDOS]]}}
Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, że jest największym idiotą na świecie. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego pomysły jako nowotwór.
+
Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, jak jest niemądry. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego głupotę jako nowotwór.
  
 
==Transfer Rdzenia==
 
==Transfer Rdzenia==
Jeżeli alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do terminalu. Następnie zostanie zadane pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia.
+
Kiedy rdzeń zostanie uszkodzony, zwykle tworzy problemy. Kiedy rdzeń doświadcza tych objawów, główny komputer nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego transfer rdzenia jest wymagany. Jeżeli ten alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do systemu. Następnie powstanie pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS.
 
*W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS.
 
*Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center.
 
*Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center.
*W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą sensoru.
+
*W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą "oka".
 
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką.
 
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką.
  
Linia 102: Linia 101:
 
Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki
 
Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki
 
Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu
 
Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu
Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg|[[Rdzeń Kosmosu]]
+
Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg|Rdzeń kosmosu
 
Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów
 
Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów
 
Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick)
 
Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick)

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)