Edytujesz „Rdzeń osobowości”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.
Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|Centrum Wzbogacania przypomina, że choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, | + | {{Cytat|Centrum Wzbogacania przypomina, że choć okoliczności mogą być ponure, nie jesteś sam. Wszystkie rdzenie osobowości pozostaną funkcjonalne w słabym, post apokaliptycznym polu mocy 1,1 wolt.|Komunikat}} |
'''Rdzeń osobowości Aperture Science''' to sztuczne inteligencje zamknięte w urządzeniach o kulistym kształcie. Zostały stworzone przez [[Aperture Science]] do szerokiej gamy zastosowań w [[Aperture Science Enrichment Center]]. Obok [[Nanoboty|Nanobotów]] stanowią podstawę funkcjonowania obiektu. [[GLaDOS|Główna SI]] też jest rdzeniem osobowości. | '''Rdzeń osobowości Aperture Science''' to sztuczne inteligencje zamknięte w urządzeniach o kulistym kształcie. Zostały stworzone przez [[Aperture Science]] do szerokiej gamy zastosowań w [[Aperture Science Enrichment Center]]. Obok [[Nanoboty|Nanobotów]] stanowią podstawę funkcjonowania obiektu. [[GLaDOS|Główna SI]] też jest rdzeniem osobowości. | ||
==Wygląd== | ==Wygląd== | ||
− | Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko | + | Rdzenie osobowości są zazwyczaj wyposażone w dwa uchwyty, na górze i na dole, posiadają sensor wyglądający jak ludzkie oko, w kolorze i wielkości "źrenicy" zależnym od osobowości robota. Sensor może poruszać się we wszystkich kierunkach, niezależnie od jego położenia, co pozwala mu patrzeć w każdym kierunku. W tylnej części rdzenia można zwykle znaleźć trzy styki do podłączenia go do odpowiedniego urządzenia, na przykład do [[GLaDOS]]. Rdzenie osobowości wydają się być bardzo solidne i wytrzymałe, ponieważ nie niszczą się od wysokiego upadku a pod koniec Portal 2 wykazano, że mogą normalnie funkcjonować w próżni. Wydaje się, że tylko wrzucając je do [[spalarnia|spalarni]] można je zniszczyć. [[Wheatley]] przetrwał nawet zmiażdżenie w jednym z chwytaków [[GLaDOS]]. |
==Wyposażenie== | ==Wyposażenie== | ||
− | Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają | + | Z tego co mówił Wheatley wynika, że rdzenie posiadają również latarkę aczkolwiek z nieznanych powodów rdzenie wiedzą, że jeśli jej użyją - zginą. Okazuje się to nieprawdą. Nie wiadomo, czemu pracownicy Aperture chcieli zapobiec używaniu latarki. |
==Zepsucie== | ==Zepsucie== | ||
− | Podłączenie | + | Rdzenie mogą się zepsuć na poziomie charakteru. Podłączenie tych rdzeni do innych sprawia że te też się psują. W [[Portal 2]] można zaobserwować trzy takie rdzenie. |
*Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych. | *Rdzeń Kosmosu - rdzeń który bardzo entuzjastycznie i szybko mówi o kosmosie i różnych sprawach z nim związanych. | ||
*Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]]. | *Rdzeń Przygody ("Rick") - rdzeń który jest entuzjastycznie nastawiony do przygody i walki. Dodatkowo w czasie gry próbuje "flirtować" z [[Chell]]. | ||
− | *Rdzeń faktów | + | *Rdzeń faktów, powtarza ciągle prawdziwe lub fałszywe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor ma kolor różowy. |
− | + | Przykładem rozprzestrzeniania się "zepsucia" jest [[Wheatley]]. W czasie końcowej walki z [[Portal 2]] Chell i GLaDOS po kolei podłączają Wheatley'emu rdzenie osobowości, dzięki czemu uszkadzają go na tyle że możliwa jest zamiana rdzenia. Rdzeń Kosmosu sprawia że [[Wheatley]] staje na 50% poziomie zepsucia, Rdzeń Przygody na 75% a Rdzeń Faktów na 100% skutecznie uniemożliwiając mu działania. | |
− | + | ||
==Funkcja== | ==Funkcja== | ||
− | W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: | + | W [[Portal]]u rdzenie osobowości są podłączone do GLaDOS i są ich cztery typy: Rdzeń Moralności, z fioletowym okiem, którego funkcja przeszkadza GLaDOS w zalaniu Aperture Science neurotoksyną; Rdzeń ciekawości, pomarańczowy rdzeń ze średnią źrenica, który jest nienasycenie ciekawy wszystkiego wokół (rozpoznaje nawet [[Chell]] jako "panią z testów"); Rdzeń Ciasta (znany również jako "Zwariowany Rdzeń") - niebieski rdzeń z bardzo rozszerzoną źrenicą który podaje trujący przepis na ciasto, i Rdzeń Emocji (znany również jako "Agresywny Rdzeń" lub "Kula Gniewu") - czerwony rdzeń, który emituje złe warknięcia. |
− | Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do | + | Gdy rdzenie nie są podłączone do centralnego systemu AI, są one ograniczone do szyn sufitowych, pozwalających podróżować po obiekcie. Mogą one być podłączone do terminali komputerowych, aby zmienić położenie paneli w komorze, uzyskać dostęp do bazy danych lub aktywować włącznik windy. Podczas gdy niektóre rdzenie są bardzo ograniczone uczuciowo, tak jak w Portalu, niektóre są w stanie samodzielnie się uczyć, i mają podobne do ludzkich uczucia. Wheatley i GLaDOS są w stanie wyrazić swoje uczucia w bardzo zaawansowany sposób. Rdzenie są także w stanie symulować uczucie bólu. W jednej ze swoich kwestii GLaDOS wspomina również, że różnica między nią a [[Chell]] jest taka, że ona może czuć ból. |
==Inne zastosowania== | ==Inne zastosowania== | ||
− | Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. | + | Przykładem innego zastosowania są [[Atlas i P-body]] czyli roboty zawierające rdzenie osobowości. Jeden z nich, najwyraźniej z męską osobowością (ATLAS), został zbudowany ze zmodyfikowanego rdzenia osobowości. Chociaż, z drugiej strony, P-Body jest zmodyfikowaną wieżyczką strażniczą, jednak w planach widzianych podczas ładowania gry w miejsce normalnego sensora wieżyczki wydaje się być wbudowany rdzeń osobowości. [[Wieżyczka rakietowa]] również wydaje się być zamontowanym na ramieniu rdzeniem z wyrzutnią rakiet. Jednak zamiast mówić emituje sygnał dźwiękowy. Ponadto może zmieniać kolor źrenicy. |
==Przechowywanie== | ==Przechowywanie== | ||
− | Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych. Podczas ostatecznej walki w Portalu 2, Chell odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć [[Wheatley]] | + | Pod koniec gry [[Portal]] widać wiele rdzeni osobowości, zgromadzonych na półkach dookoła obiecanego ciasta, które prawdopodobnie zaczęły poruszać się po Enrichment Center za sprawą szyn podsufitowych.Podczas ostatecznej walki w Portalu 2, Chell odkrywa duży kosz uszkodzonych rdzeni i używa trzy z nich by zniszczyć [[Wheatley]]'ego. |
==Rdzenie warte uwagi== | ==Rdzenie warte uwagi== | ||
Linia 51: | Linia 50: | ||
===[[GLaDOS]]=== | ===[[GLaDOS]]=== | ||
Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] . | Pojawia się w: [[Portal]] i [[Portal 2]] . | ||
− | Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center. | + | Główna antagonistka Portal i w pierwszej połowie kampanii dla pojedynczego gracza w Portal 2. Jest morderczym systemem komputerowym i ma żółty sensor, dodatkowo ma zupełnie inny kształt niż reszta rdzeni. Była przeznaczona przede wszystkim do obsługi Enrichment Center. Wszystkie jej wspomnienia z zeskanowanej inteligencji, [[Caroline]] zostały wymazane. |
− | === | + | ===Rdzeń Moralności=== |
Pojawia się w Portalu . | Pojawia się w Portalu . | ||
− | Posiada | + | Posiada fioletowe "oko" i odpowiada za moralny osąd GLaDOS. Jego brak usuwa etyczną barierę, uniemożliwiającą do tej pory używanie neurotoksyny. W wyniku tego komputer uruchamia sekwencję emisji gazu, aby unicestwić Chell. |
− | === | + | ===Rdzeń Ciekawości=== |
{{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}} | {{Cytat|Kim jesteś? Co to jest? Ach, co to jest? Co to jest? Co to jest? Ooh, to coś ma numery na sobie!|[[Rdzeń Ciekawości]]}} | ||
Pojawia się tylko w Portalu | Pojawia się tylko w Portalu | ||
− | Rdzeń ciekawości (pomarańczowy | + | Rdzeń ciekawości (kolor pomarańczowy), odpowiadający za funkcje poznawcze. Niesiony przez Chell cały czas powtarza pytania typu: "Co to jest?", "Gdzie ja zmierzam?", "Dokąd idziemy?", "Czy to broń?" itd. |
− | === | + | ===Rdzeń Logiki=== |
Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak zawiera też składniki trujące. Moduł cały czas je recytuje. | Rdzeń logiki z sensorem koloru niebieskiego, zawiera receptę na obiecywane przez GLaDOS ciasto. Przepis ten jest prawdziwy i dotyczy ciasta typu "Black Forest" jednak zawiera też składniki trujące. Moduł cały czas je recytuje. | ||
− | === | + | ===Rdzeń Gniewu=== |
Występuje w Portalu . | Występuje w Portalu . | ||
− | Rdzeń gniewu (czerwony | + | Rdzeń gniewu (kolor czerwony), cały czas wydaje z siebie odgłosy warczenia. |
− | === | + | ===Rdzeń Kosmosu=== |
{{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}} | {{Cytat|SPAAAAACCE!|[[Rdzeń Kosmosu]]}} | ||
Występuje w Portal 2 . | Występuje w Portal 2 . | ||
− | Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma | + | Ten uszkodzony rdzeń powtarza ciągle słowo "kosmos" i rzeczy z nim związane. Wynika z tego, że chce polecieć w kosmos. Ma żółte oko. |
− | === | + | ===Rdzeń Faktów=== |
{{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}} | {{Cytat|W 1948 roku, na prośbę umierającego chłopca, legenda Baseballa Babe Ruth zjadł siedemdziesiąt pięć hot-dogów, a następnie zmarł na zatrucie żołądkowe.|[[Rdzeń Faktów]]}} | ||
Powtarza ciągle fałszywe lub prawdziwe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor jest koloru różowego. | Powtarza ciągle fałszywe lub prawdziwe informacje. Większość jest fałszywych, ale zdarzają się prawdziwe, lecz śmieszne. Jego sensor jest koloru różowego. | ||
− | === | + | ===Rdzeń Przygody (Rick)=== |
{{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}} | {{Cytat|Powiem ci, to takich momentach żałuję, że nie mogę nosić pasu, więc możesz nosić wszystkie moje czarne pasy. Tak, mam czarny pas. We wszystkim . Karate. Larate. Jiu Jitsu. Kick Punching. Belt Making. Taekwondo ... sypialni .|[[Rdzeń Przygody]]}} | ||
− | Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada | + | Mówi wciąż o rzeczach związanych z przygodą i walką. Powiedział Chell że nazywa się Rick. Posiada zielone oko. |
− | === | + | ===Rdzeń Tłumienia Inteligencji=== |
− | {{Cytat| | + | {{Cytat|Nie waż się podłączać tego małego idioty do mnie!|[[GLaDOS]]}} |
− | Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, | + | Programowo jest płci męskiej i posiada charakterystyczny brytyjski akcent. W pierwszej połowie Portala 2 jest on przewodnikiem i pomocnikiem głównej bohaterki, którą w zamian wykorzystuje jako swój środek transportu. Później staje się jednak głównym antagonistą. [[GLaDOS]] podkreśliła, jak jest niemądry. Został stworzony, aby być największym kretynem znanym ludzkości i opisuje jego głupotę jako nowotwór. |
==Transfer Rdzenia== | ==Transfer Rdzenia== | ||
− | Jeżeli alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do | + | Kiedy rdzeń zostanie uszkodzony, zwykle tworzy problemy. Kiedy rdzeń doświadcza tych objawów, główny komputer nie może prawidłowo funkcjonować, dlatego transfer rdzenia jest wymagany. Jeżeli ten alternatywny rdzeń jest obecny w komorze głównej komputera, zostanie wypowiedziana prośba o podłączenie rdzenia do systemu. Następnie powstanie pytanie czy kontynuować przeniesienie rdzenia. Jeśli jeden rdzeń się nie zgodzi, do człowieka należy decyzja czy kontynuować transfer. Aby kontynuować należy wcisnąć przycisk w pokoju tuż przy głównej komory komputera. Po naciśnięciu, następuje transfer. Uszkodzone rdzenie są transportowane prawdopodobnie do zniszczenia. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
*W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS. | *W pewnym momencie tworzenia Portala rdzenie były prostymi szarymi kulami podłączonymi do pierścienia GLaDOS. | ||
*Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center. | *Rdzenie odgrywają większą role w Portalu 2. Wydają się być przebudowane i przystosowane do przemieszczania się po Enrichment Center. | ||
− | *W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą | + | *W drugiej części gry rdzenie są bardziej rozbudowane pod względem technicznym, na przykład posiadają "powieki" czy choćby możliwość wyrażania emocji za pomocą "oka". |
*W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką. | *W jednej z map widać zepsuty rdzeń osobowości z włączoną latarką. | ||
Linia 102: | Linia 101: | ||
Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki | Grafika:GLaDOS_modułciasta.jpg|Rdzeń logiki | ||
Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu | Grafika:GLaDOS_modułgniewu.jpg|Rdzeń gniewu | ||
− | Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg| | + | Grafika:Rdzeń_kosmosu.jpg|Rdzeń kosmosu |
Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów | Grafika:Rdzeń_faktów.jpg|Rdzeń faktów | ||
Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick) | Grafika:Rdzeń_przygody_(Rick).jpg|Rdzeń przygody (Rick) |