Edytujesz „Source”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve</ikony>
+
{{Stubsekcja-opis
{{Stub|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
+
|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
 
}}
 
}}
[[Plik:Source_Engine_Logo.png|thumb|200px|Logo silnika Source]]
+
[[Plik:hl2hdr.jpg|200px|thumb|left|HDR w Half-Life 2 Lost Coast]]
[[Plik:hl2hdr.jpg|200px|thumb|HDR w Half-Life 2 Lost Coast]]
+
[[Plik:Source_Engine_Logo.png|thumb|200px|right|Logo silnika Source]]
 +
 
 +
'''Source''' - zmodyfikowany silnik [[GoldSrc]] wydany wraz z [[Half-Life 2]] 16 listopada 2004. Od tamtego czasu, na nim powstają wszystkie gry [[Valve Software]]. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano [[HDR]], w [[Half-Life 2: Episode One]] dodano [[Phong Shading]] i [[Color Correction]], a premiera [[Half-Life 2: Episode Two]] wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.
 +
 
 +
 
  
'''Source''' (ang. ''Źródło'') - silnik graficzny stworzony przez [[Valve Corporation]]. Miał swój  debiut w wydanym w 2004 [[Counter-Strike: Source|Counter-Strike'iem: Source]], i niedługo później, 16 listopada 2004, w [[Half-Life 2|Half-Life'ie 2]]. Od tamtego czasu powstają na nim wszystkie gry Valve. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano [[wpl:High_dynamic_range_rendering|HDR]], w [[Half-Life 2: Episode One]] dodano [[wpl:Cieniowanie Phonga|cieniowanie Phonga]] i korekcję kolorów, a premiera [[Half-Life 2: Episode Two]] wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.
 
  
 
==Gry na silniku Source==
 
==Gry na silniku Source==
Valve
+
;Valve
*[[Alien Swarm]] (2010)
+
:''[[Alien Swarm]]'' (2010)
*[[Counter-Strike: Source]] (2004)
+
:''[[Counter-Strike: Source]]'' (2004)
*[[Day of Defeat: Source]] (2005)
+
:''[[Day of Defeat: Source]]'' (2005)
*[[Dota 2]] (2012)
+
:''[[Half-Life 2]]'' (2004)
*[[Half-Life 2]] (2004)
+
:''[[Half-Life 2: Deathmatch]]'' (2004)
*[[Half-Life 2: Deathmatch]] (2004)
+
:''[[Half-Life 2: Episode One]]'' (2006)
*[[Half-Life 2: Episode One]] (2006)
+
:''[[Half-Life 2: Episode Two]]'' (2007)
*[[Half-Life 2: Episode Two]] (2007)
+
:''[[Half-Life 2: Lost Coast]]'' (2005)
*[[Half-Life 2: Lost Coast]] (2005)
+
:''[[Half-Life (video game)#Sequels|Half-Life Deathmatch: Source]]'' (2005)
*[[Half-Life Deathmatch: Source]] (2005)
+
:''[[Half-Life (video game)#Sequels|Half-Life: Source]]'' (2005)
*[[Half-Life: Source]] (2005)
+
:''[[Left 4 Dead]]'' (2008)
*[[Left 4 Dead]] (2008)
+
:''[[Left 4 Dead 2]]'' (2009)
*[[Left 4 Dead 2]] (2009)
+
:''[[Portal]]'' (2007)
*[[Portal]] (2007)
+
:''[[Portal 2]]'' (w produkcji)
*[[Portal 2]] (2011)
+
:''[[Team Fortress 2]]'' (2007)
*[[Team Fortress 2]] (2007)
+
  
Inne gry
+
;Inne gry
*[[Garry's Mod]]
+
:''[[The Crossing (Game)|The Crossing]]'' (prace wstrzymane)
*[[VR Worlds 2]]
+
:''[[Black Mesa (Mod)|Black Mesa]]'' (w produkcji)
*Bloody Good Time (2010)
+
:''[[Dark Messiah of Might and Magic]]'' (2006)
*The Crossing (prace wstrzymane)
+
:''[[E.Y.E]] [http://eye.streumon-studio.com/] (w produkcji)
*Dark Messiah of Might and Magic (2006)
+
:''[[Garry's Mod]]'' (2004)
*Dear Esther (2012)
+
:''[[Mabinogi Heroes|Mabinogi: Heroes]]''
*Deep 6
+
:''[[Nuclear Dawn]]'' [http://www.interwavestudios.com/forums/nuclear-dawn-news/12419-hello-nuclear-dawn-community.html] [http://www.nuclear-dawn.net/] (w produkcji)
*Dino D-Day (2011)
+
:''[[Postal III]]'' (w produkcji)
*DinoHunters
+
:''[[Salvation (Video Game)|Salvation]] (przemianowane na Scivelation i przeniesione na silnik Unreal Engine 3)<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://news.bigdownload.com/2009/10/09/scivelation-revealed/ |tytul=Scivelation announced|serwis=bigdownload.com |dostep=12-10-2010}}</ref>
*The History Channel's ShootOut! The Game
+
:''[[SiN Episodes]]'' (2006)
*Kuma\War 2
+
:''[[Sting: The Secret Operations]]
*Postal 3 (PC, PS3 and Xbox 360)[26]  
+
:''[[The Ship (computer game)|The Ship]]'' (2006)
*Prime
+
:''[[They Hunger#They Hunger: Lost Souls|They Hunger: Lost Souls]]'' (w produkcji)
*SiN Episodes  
+
:''[[Vampire: The Masquerade Bloodlines]]'' (2004)
*The Ship  
+
:''[[Zeno Clash]]'' (2009)
*They Hunger: Lost Souls  
+
:''[[Bloody Good Time]]'' (2010)
*Twilight War: After the Fall (production resumed)  
+
:Untitled [[Threewave Software]] game
*Vampire: The Masquerade - Bloodlines  
+
;Kuma Reality Games
*Mabinogi Heroes[27]  
+
:''[[Dinohunters|DinoHunters]]'' (2006)
*Vindictus
+
:''[[Dogfights The Game|Dogfights: The Game]]'' (2007)
*Zeno Clash
+
:''[[Shootout the Game|The History Channel's ShootOut! The Game]]''
*i inne
+
:''[[The Kill Point Game|The Kill Point: Game]]''
 +
:''[[Kuma\War 2]]''
 +
;Edukacja i badania
 +
:''[[VR Worlds 2]]''
  
==Linki zewnętrzne==
+
Źródło: [http://en.wikipedia.org/wiki/Source_(game_engine) Wikipedia]
*[http://source.valvesoftware.com/ Pokaz silnika Source]
+
{{Przypisy}}
  
{{Valve}}
+
==Linki==
 +
[http://source.valvesoftware.com/ Pokaz silnika Source]
  
 +
{{Valve}}
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[overwiki:Source]]
 
[[wikipedia:Source (game engine)]]
 
[[wikipediapl:Source]]
 

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablony użyte w tym artykule: