Counter-Strike: Source

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (ale rewolwerowiec ze mnie)
m (Historia: - poprawki, uzupełnienie)
Linia 26: Linia 26:
  
 
==Historia==
 
==Historia==
 +
Podczas prac nad silnikiem [[Source]] początkowo zakładano, że pierwszą grą w trybie multiplayer na tym silniku będzie [[Team Fortress 2]]. Jednak projekt ten odłożono na później i TF2 wydano 3 lata po premierze Half-Life 2. Valve, chcąc stworzyć grę w trybie multiplayer, postanowiło stworzyć remake'a popularnej gry Counter-Strike we współpracy ze studiem Turtle Rock Studios, które w tym samym czasie zajmowało się również produkcją [[Counter-Strike: Condition Zero]]. Do projektu dodano wiele cech właściwych dla Condition Zero np. tzw. boty, czyli gracze sterowane przez sztuczną inteligencję. Mapy oparto na ich oryginalnych odpowiednikach, które przestylizowano przy pomocy concept artów i technologii trójwymiarowych skybox'ów.
 +
 
Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta użytkownikom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi [[Counter-Strike: Condition Zero]] oraz osobom, które posiadały kupon na grę [[Half-Life 2]], który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.  
 
Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta użytkownikom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi [[Counter-Strike: Condition Zero]] oraz osobom, które posiadały kupon na grę [[Half-Life 2]], który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.  
  
 
11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz.
 
11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz.
  
5 maja 2010 roku grę wydano na komputerach Mac.
+
5 marca 2010 roku Valve zapowiedziało wydanie paru gier (w tym Counter-Strike'a) na komputerach Mac.
  
 
7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry [[Team Fortress 2]], statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.
 
7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry [[Team Fortress 2]], statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.
  
23 lipca 2010 roku Valve udostępniło betę szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie [[Steam]].
+
23 czerwca 2010 roku Valve zamknęło betę i udostępniło aktualizację szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie [[Steam]].
  
 
==Różnice pomiędzy [[Counter-Strike|CS 1.6]] a CSS==
 
==Różnice pomiędzy [[Counter-Strike|CS 1.6]] a CSS==

Wersja z 12:00, 21 kwi 2011

Counter-Strike: Source
Csscoverinfobox.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Nicolas Games
Data wydania 7 października 2004
Nośniki CD, DVD, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry multiplayer
Platforma Windows, Mac OS X
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe ESRB: M,
OFLC: MA15+,
PEGI: 16+
Designer James Ohlen
Gra po grze

Counter-Strike: Source (CS:S) - taktyczny, wieloosobowy first-person shooter, stworzony przez Valve na silniku Source. Jest remake'iem gry Counter-Strike. Został wydany 7 października 2004, następnie wydawano go też razem z Half-Life 2. Rozgrywka jest niemal identyczna jak w pierwowzorze. W maju 2010 roku wydano dużą aktualizację: gra dostała zaktualizowany silnik, dodano system osiągnięć oraz wydano grę na komputery Mac.

Historia

Podczas prac nad silnikiem Source początkowo zakładano, że pierwszą grą w trybie multiplayer na tym silniku będzie Team Fortress 2. Jednak projekt ten odłożono na później i TF2 wydano 3 lata po premierze Half-Life 2. Valve, chcąc stworzyć grę w trybie multiplayer, postanowiło stworzyć remake'a popularnej gry Counter-Strike we współpracy ze studiem Turtle Rock Studios, które w tym samym czasie zajmowało się również produkcją Counter-Strike: Condition Zero. Do projektu dodano wiele cech właściwych dla Condition Zero np. tzw. boty, czyli gracze sterowane przez sztuczną inteligencję. Mapy oparto na ich oryginalnych odpowiednikach, które przestylizowano przy pomocy concept artów i technologii trójwymiarowych skybox'ów.

Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta użytkownikom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi Counter-Strike: Condition Zero oraz osobom, które posiadały kupon na grę Half-Life 2, który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.

11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz.

5 marca 2010 roku Valve zapowiedziało wydanie paru gier (w tym Counter-Strike'a) na komputerach Mac.

7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry Team Fortress 2, statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.

23 czerwca 2010 roku Valve zamknęło betę i udostępniło aktualizację szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie Steam.

Różnice pomiędzy CS 1.6 a CSS

  • Lepsza grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu Source oraz silnikowi fizycznemu Havok.
  • Retusz popularnych map. Ich układ nie został zmieniony w dużym stopniu, ale dodano wiele nowych elementów wizualnych np. drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp.
  • Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów, zakładników).
  • Nieznaczne spowolnienie postaci gracza po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia.
  • Nowe modele broni, nowe animacje w niektórych broniach (FAMAS, Galil, SG 552 Commando).
  • Bardziej rzeczywiste zachowania broni.
  • Ulepszony system zakupów - amunicja jest dokupowana automatycznie.
  • Możliwość dość łatwego stworzenia swojego configu, dzięki któremu można kupować bronie z gotowego schematu.
  • Granat błyskowy nie tylko oślepia, ale też ogłusza, całkowicie dezorientując przeciwnika.
  • Zmodernizowany wygląd dymu w granacie dymnym, który posiada teraz lepsze właściwości maskujące.
  • Granat odłamkowy nie zadaje już obrażeń przez ściany. Dodatkowo na chwilę ogłusza postać gracza.
  • Brak tarczy taktycznej na rzecz większej równowagi w grze.
  • Zlikwidowany błąd z tłumikiem, który umożliwiał szybkie zakładanie tłumika poprzez zmianę broni w trakcie jego zakładania.
  • Możliwość braku uczestnictwa gracza w następnej rundzie po zabiciu członka.

Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Source

Osiągnięcia zostały wydane wraz z duża aktualizacją w maju 2010 roku. Początkowo większość z nich miała inne nazwy i było ich 144, a obecnie jest ich 145.

Ta strona zawiera treści z polskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Counter-Strike: Source. Lista autorów jest dostępna w Source&action=history historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.