Counter-Strike: Source

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Counter-Strike: Source
Csscoverinfobox.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Nicolas Games
Data wydania 7 października 2004
Nośniki CD, DVD, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry multiplayer
Platforma Windows, Mac OS X
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe ESRB: M,
OFLC: MA15+,
PEGI: 16+
Designer James Ohlen
Gra po grze

Counter-Strike: Source (CS:S) - taktyczny, wieloosobowy first-person shooter, stworzony przez Valve na silniku Source. Jest remake'iem gry Counter-Strike. Został wydany 7 października 2004, następnie wydawano go też razem z Half-Life 2. Rozgrywka jest niemal identyczna jak w pierwowzorze. W maju 2010 roku wydano dużą aktualizację: gra dostała zaktualizowany silnik, dodano system osiągnięć oraz wydano grę na komputery Mac.

Historia

Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta użytkownikom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi Counter-Strike: Condition Zero oraz osobom, które posiadały kupon na grę Half-Life 2, który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.

11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz.

5 maja 2010 roku grę wydano na komputerach Mac.

7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry Team Fortress 2, statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.

23 lipca 2010 roku Valve udostępniło betę szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie Steam.

Różnice pomiędzy CS 1.6 a CSS

  • Lepsza grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu Source oraz silnikowi fizycznemu Havok.
  • Retusz popularnych map. Ich układ nie został zmieniony w dużym stopniu, ale dodano wiele nowych elementów wizualnych np. drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp.
  • Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów, zakładników).
  • Nieznaczne spowolnienie postaci gracza po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia.
  • Nowe modele broni, nowe animacje w niektórych broniach (FAMAS, Galil, SG 552 Commando).
  • Bardziej rzeczywiste zachowania broni.
  • Ulepszony system zakupów - amunicja jest dokupowana automatycznie.
  • Możliwość dość łatwego stworzenia swojego configu, dzięki któremu można kupować bronie z gotowego schematu.
  • Granat błyskowy nie tylko oślepia, ale też ogłusza, całkowicie dezorientując przeciwnika.
  • Zmodernizowany wygląd dymu w granacie dymnym, który posiada teraz lepsze właściwości maskujące.
  • Granat odłamkowy nie zadaje już obrażeń przez ściany. Dodatkowo na chwilę ogłusza postać gracza.
  • Brak tarczy taktycznej na rzecz większej równowagi w grze.
  • Zlikwidowany błąd z tłumikiem, który umożliwiał szybkie zakładanie tłumika poprzez zmianę broni w trakcie jego zakładania.
  • Możliwość braku uczestnictwa gracza w następnej rundzie po zabiciu członka.

Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Source

Osiągnięcia zostały wydane wraz z duża aktualizacją w maju 2010 roku. Początkowo większość z nich miała inne nazwy i było ich 144, a obecnie jest ich 145.

Ta strona zawiera treści z polskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Counter-Strike: Source. Lista autorów jest dostępna w Source&action=history historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.