Half-Life

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Bronie: akt linku SPASa)
Linia 24: Linia 24:
 
* [[Glock 17]]
 
* [[Glock 17]]
 
* [[.357 Magnum]]
 
* [[.357 Magnum]]
* [[Strzelba SPAS 12]]
+
* [[Strzelba SPAS 12 (HL2)|Strzelba SPAS 12]]
 
* pistolet maszynowy [[MP5]]
 
* pistolet maszynowy [[MP5]]
 
* [[kusza]]
 
* [[kusza]]

Wersja z 09:55, 13 lip 2009

Potrzebna rozbudowa

Ten artykuł wymaga rozbudowy niektórych jego sekcji. Jeśli chcesz pomóc to zrób to!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.


Half-Life (oznaczany również skrótem HL)- gra komputerowa stworzona przez studio Valve Software, wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19 Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze Quake. Nazwa gry znaczy dosłownie "okres połowicznego rozpadu" [1], ale jest też swoistą grą słów: half (ang. połowa) i life (życie), w wolnym tłumaczeniu - "Półżywy".

Spis treści

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać [[Gordon

Freeman|Gordona Freemana]], młodego doktora nauk ścisłych. Podczas nowo przeprowadzanego eksperymentu dochodzi do

niekontrolowanego powstania tzw. Rezonansu kaskadowego, w wyniku którego na Ziemię przedostają się, bez żadnej

kontroli, stworzenia z innych wymiarów, w tym z Xen. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego

ośrodka.

Bronie

W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.

Przeciwnicy

W grze występują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.

Przeciwnicy

Przeciwników można podzielić na trzy rodzaje:

  • ludzi:
  • obcy:
  • zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby

Sojusznicy

  • ochrona kompleksu Black Mesa
  • personel naukowy

Wydania

Proces powstawania

Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.

Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life

Half-Life w popkulturze

  • W grze komputerowej Bioshock, na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.

Linki

Sklep Steam

  1. Jest to nawiązanie do fizycznego zjawiska, rozpadu nietrwałych obiektów lub stanów w czasie, patrz Wikipedia