Portal 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „{{Stub-opis |*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. }} {{Spoiler}} {{Gra infobox |grafika=Portal2Wallpaper01 2560x1600.jpg |pro...”)
 
m (lit., szablon)
Linia 28: Linia 28:
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
 
===Tryb dla jednego gracza===
 
===Tryb dla jednego gracza===
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu się spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
+
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
  
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
+
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
  
 
===Tryb co-op===
 
===Tryb co-op===
Linia 38: Linia 38:
 
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
 
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
 
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
 
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
*Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobą, która się na nich znajdzie.
+
*Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
 
*Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
 
*Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
 
*Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
 
*Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
Linia 45: Linia 45:
  
 
==Portal ARG==
 
==Portal ARG==
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom grę typu ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry [[Portal]], w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do wyjawienia drugiej części gry.
+
{{Main|Portal ARG}}
 +
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG ([[w:Alternate reality game|Alternate reality game]]). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry [[Portal]], w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.
  
Więcej na temat Portal ARG, możesz przeczytać w oddzielnym artykule: {{Main|Portal ARG}}
 
 
==Linki==
 
==Linki==
 
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry]
 
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry]
Linia 53: Linia 53:
  
  
{{Kategoria-Valve}}
+
{{Valve}}
 
[[Kategoria:Portal]]
 
[[Kategoria:Portal]]

Wersja z 13:57, 25 sie 2010

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Portal 2
Portal2Wallpaper01 2560x1600.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 9 lutego 2010
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer, multiplayer (co-op)
Platforma Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton
Gra po grze
Poprz. gra Portal

Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 9 lutego 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.

Spis treści

Fabuła

Tryb dla jednego gracza

Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.

Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.

Tryb co-op

Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.

Rozgrywka

Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):

  • Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
  • Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
  • Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
  • Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
  • Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
  • Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.

Portal ARG

Information icon.pngOsobny artykuł: Portal ARG

Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.

Linki