Portal 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Usunięto jedną linię ponieważ usunięto to z gry)
(aktualizacja fabuły)
Linia 23: Linia 23:
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
 
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 19 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.  
+
 
 +
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera na Steamie i w Ameryce Północnej miała miejsce 19 kwietnia 2011 roku. Gra posiada dwa tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza (w którym główną bohaterką jest [[Chell]]) i tryb kooperacji dla dwóch graczy ([[Atlas i P-body]]), również między platformami PC, Mac i Playstation 3.
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
 
===Tryb dla jednego gracza===
 
===Tryb dla jednego gracza===
Akcja trybu single-player będzie toczyła się po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
+
Pięćdziesiąt dni po akcji [[Portal|pierwszej części]] Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek [[Aperture Laboratories]] ulega poważnym uszkodzeniom. Kiedy wyczerpuje się awaryjne zasilanie [[Centrum relaksacji]], bohaterka zostaje przebudzona przez rdzeń osobowości imieniem [[Wheatley]]. Razem, próbują uciec z kompleksu, ale Wheatley przez przypadek aktywuje cały ośrodek, w tym [[GLaDOS]]. Sztuczna inteligencja od razu poznaje bohaterkę i mszcząc się za swoją śmierć i jej przykre konsekwencje, postanawia kontynuować testy aż do końca jej życia.
 +
 
 +
Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do [[Centralny pokój rdzeni|Centralnego pokoju rdzeni]], GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego.
 +
 
 +
Niestety, Wheatley niemal natychmiast zostaje odmieniony przez daną mu władzę i przypisuje sobie wszystkie osiągnięcia w pokonaniu GLaDOS. Zdaje sobie sprawę, że będąc głównym rdzeniem nie może uciec z kompleksu, więc nie pozwala na to również Chell. Okazuje się także, że jest "modułem tłumienia inteligencji", który został niegdyś przyczepiony do głównego rdzenia. Kiedy GLaDOS nazywa go debilem, w ataku wściekłości zamyka ją w baterii ziemniaczanej i razem z Chell wrzuca w szyb windy.
 +
 
 +
GLaDOS i Chell spadają do dolnych części kompleksu, a sztuczna inteligencja zostaje porwana przez ptaka. Główna bohaterka dostaje się do [[Szyb testowy 09|Szybu testowego 09]], gdzie odkrywa dawniejsze dzieje firmy Aperture Science i testy z [[żel]]ami. Kiedy odnajduje GLaDOS, umieszcza ją na Portal Gunie i podróżuje z nią przez dalszą drogę. Towarzyszą im odtwarzane z nagrania komunikaty [[Cave Johnson|Cave'a Johnsona]], któremu towarzyszy jego asystentka [[Caroline]]. Jej głos powoduje dziwne zmiany w zachowaniu GLaDOS, która zaczyna przybierać jej charakter. Okazuje się, że Caroline została zamknięta w sieci komputerowej i stała się częścią GLaDOS, która teraz najwyraźniej uległa aktywacji i działa jak swoiste sumienie, dodając komputerowi człowieczeństwa.
 +
 
 +
Bohaterki w końcu wydostają się z Szybu testowego i trafiają na tor testowy stworzony pod ich nieobecność przez Wheatley'ego. Jego zarządzanie doprowadziło ośrodek na skraj eksplozji, przez co GLaDOS musi jak najszybciej wrócić na swoje miejsce i włączyć procesy odpowiedzialne za zapobieganie przegrzaniu rdzenia. Wheatley prowadzi je przez kolejne komory, do czasu gdy odkrywa Inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia się ich pozbyć. Nie udaje mu się i Chell poprzez zaplecze kompleksu dociera do jego "kryjówki", gdzie przyczepiając do niego uszkodzone rdzenie, doprowadza go do stanu stuprocentowego uszkodzenia i wymienia go z powrotem na GLaDOS. Podczas tego procesu Wheatley zostaje wystrzelony w kosmos.
  
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.  
+
Kiedy Chell odzyskuje przytomność, GLaDOS zgodnie z obietnicą uwalnia ją z terenu kompleksu Aperture.
  
 
===Tryb co-op===
 
===Tryb co-op===
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, [[Atlas i P-body]], które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
+
Akcja trybu kooperacyjnego rozgrywa się po wydarzeniach z trybu jednoosobowego. Obiektami testowymi zostały dwa humanoidalne roboty - [[Atlas i P-body]].
  
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
Linia 59: Linia 68:
 
==Linki==
 
==Linki==
 
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry]
 
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry]
*[http://store.steampowered.com/video/5739 Oficjalny teaser trailer]
+
*[http://store.steampowered.com/video/620 Trailery i prezentacje]
*[http://store.steampowered.com/video/620/5926 Trailer trybu co-op]
+
  
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}

Wersja z 07:46, 15 cze 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Portal 2
Portalwmacpft jpg jpgcopy.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 20 kwietnia 2011
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer, multiplayer (co-op)
Platforma Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton
Gra po grze
Poprz. gra Portal

Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)


Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera na Steamie i w Ameryce Północnej miała miejsce 19 kwietnia 2011 roku. Gra posiada dwa tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza (w którym główną bohaterką jest Chell) i tryb kooperacji dla dwóch graczy (Atlas i P-body), również między platformami PC, Mac i Playstation 3.

Spis treści

Fabuła

Tryb dla jednego gracza

Pięćdziesiąt dni po akcji pierwszej części Chell zostaje przebudzona w swojej komorze długoterminowej relaksacji i przechodzi szereg drobnych ćwiczeń, po czym zostaje uśpiona ponownie. Mija kilkaset lat w czasie których ośrodek Aperture Laboratories ulega poważnym uszkodzeniom. Kiedy wyczerpuje się awaryjne zasilanie Centrum relaksacji, bohaterka zostaje przebudzona przez rdzeń osobowości imieniem Wheatley. Razem, próbują uciec z kompleksu, ale Wheatley przez przypadek aktywuje cały ośrodek, w tym GLaDOS. Sztuczna inteligencja od razu poznaje bohaterkę i mszcząc się za swoją śmierć i jej przykre konsekwencje, postanawia kontynuować testy aż do końca jej życia.

Chell trafia na tor testowy, z którego po kilku komorach uwalnia ją Wheatley. Podróżują po zapleczu kompleksu, gdzie udaje im się przeprogramować linię produkującą wieżyczki i zniszczyć dystrybutor neurotoksyny. Kiedy powracają do Centralnego pokoju rdzeni, GLaDOS od razu przystępuje do zabijania Chell, ale jako iż jej dwie główne bronie przestały istnieć - nie udaje jej się. Rozpoczyna się procedura zmiany głównego rdzenia i GLaDOS zostaje zastąpiona przez Wheatley'ego. W ten sposób plan ucieczki dochodzi do punktu kulminacyjnego.

Niestety, Wheatley niemal natychmiast zostaje odmieniony przez daną mu władzę i przypisuje sobie wszystkie osiągnięcia w pokonaniu GLaDOS. Zdaje sobie sprawę, że będąc głównym rdzeniem nie może uciec z kompleksu, więc nie pozwala na to również Chell. Okazuje się także, że jest "modułem tłumienia inteligencji", który został niegdyś przyczepiony do głównego rdzenia. Kiedy GLaDOS nazywa go debilem, w ataku wściekłości zamyka ją w baterii ziemniaczanej i razem z Chell wrzuca w szyb windy.

GLaDOS i Chell spadają do dolnych części kompleksu, a sztuczna inteligencja zostaje porwana przez ptaka. Główna bohaterka dostaje się do Szybu testowego 09, gdzie odkrywa dawniejsze dzieje firmy Aperture Science i testy z żelami. Kiedy odnajduje GLaDOS, umieszcza ją na Portal Gunie i podróżuje z nią przez dalszą drogę. Towarzyszą im odtwarzane z nagrania komunikaty Cave'a Johnsona, któremu towarzyszy jego asystentka Caroline. Jej głos powoduje dziwne zmiany w zachowaniu GLaDOS, która zaczyna przybierać jej charakter. Okazuje się, że Caroline została zamknięta w sieci komputerowej i stała się częścią GLaDOS, która teraz najwyraźniej uległa aktywacji i działa jak swoiste sumienie, dodając komputerowi człowieczeństwa.

Bohaterki w końcu wydostają się z Szybu testowego i trafiają na tor testowy stworzony pod ich nieobecność przez Wheatley'ego. Jego zarządzanie doprowadziło ośrodek na skraj eksplozji, przez co GLaDOS musi jak najszybciej wrócić na swoje miejsce i włączyć procesy odpowiedzialne za zapobieganie przegrzaniu rdzenia. Wheatley prowadzi je przez kolejne komory, do czasu gdy odkrywa Inicjatywę testowania kooperacyjnego i postanawia się ich pozbyć. Nie udaje mu się i Chell poprzez zaplecze kompleksu dociera do jego "kryjówki", gdzie przyczepiając do niego uszkodzone rdzenie, doprowadza go do stanu stuprocentowego uszkodzenia i wymienia go z powrotem na GLaDOS. Podczas tego procesu Wheatley zostaje wystrzelony w kosmos.

Kiedy Chell odzyskuje przytomność, GLaDOS zgodnie z obietnicą uwalnia ją z terenu kompleksu Aperture.

Tryb co-op

Akcja trybu kooperacyjnego rozgrywa się po wydarzeniach z trybu jednoosobowego. Obiektami testowymi zostały dwa humanoidalne roboty - Atlas i P-body.

Rozgrywka

Dwójka bohaterów trybu co-op.

Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):

  • Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
  • Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
  • Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
  • Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
  • Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
  • Żel Konwertujący - zamienia powierzchnie, na których nie można tworzyć portali, na białe które umożliwiają stawianie portali.


W Portal 2 zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w Team Fortress 2), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").

Portal ARG

Information icon.pngOsobny artykuł: Portal ARG

Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.

Linki