Upadek

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
 
|gra=[[Portal 2]]
 
|gra=[[Portal 2]]
 
|nr=6
 
|nr=6
|lokacje=[[Kule testowe|Enrichment Spheres]], [[Stare biura]], [[Stacje pomp]], [[Poczekalnie]]
+
|lokacje=[[Kule testowe]], [[Stare biura]], [[Stacje pomp]], [[Poczekalnie]]
 
|mapy=
 
|mapy=
 
}}
 
}}
  
'''Upadek''' (oryg. ''The Fall'') jest szóstym rozdziałem gry[[Portal 2]].
+
'''Upadek''' (oryg. ''The Fall'') jest szóstym rozdziałem gry [[Portal 2]].
  
 
==Ogólne streszczenie==
 
==Ogólne streszczenie==
Podczas wymiany głównego rdzenia, [[Wheatley]] poznał smak władzy co sprawiło, że stracił panowanie nad samym sobą. GlaDOS go rozpoznaje i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley, wrzuca zamkniętego w ziemniaka GlaDOS-a, do windy ewakuacyjnej w której znajduje się [[Chell]] i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście [[Aperture Science]].
+
Podczas wymiany głównego rdzenia, [[Wheatley]] poznał smak władzy, co sprawiło, że stracił panowanie nad sobą. [[GLaDOS]] rozpoznaje w nim Rdzeń tłumienia inteligencji i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley wrzuca zamkniętą w ziemniaku [[GLaDOS]] do windy ewakuacyjnej w której znajduje się [[Chell]] i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście [[Aperture Science]].
[[Plik:Upadek-2.jpg|thumb|left|Widok na obszar pod[[Aperture Science Enrichment Center]]]]
+
[[Plik:Upadek-2.jpg|thumb|left|Widok na obszar pod [[Aperture Science Enrichment Center]]]]
Podczas eksploracji starych biur firmy, odkrywamy także jej historie. Poznajemy [[Cave Johnson|Cave-a Johnson-a]] i jego asystentkę [[Caroline]]. Mamy okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzimy różnego typu trofea, wzmianki w gazetach wszystko w gablotkach znajdujących się w poczekalni.
+
Podczas eksploracji starych biur firmy, Chell odkrywa także jej historię. Poprzez odtwarzane z taśmy nagrania poznaje [[Cave Johnson|Cave-a Johnsona]] i jego asystentkę [[Caroline]]. Ma okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzi różnego typu trofea i wzmianki w gazetach wystawione w gablotkach znajdujących się w poczekalni.
W starym [[Aperture Science Enrichment Center]] odkrywamy [[Kule testowe]].
+
W starym [[Aperture Science Enrichment Center]] przemierza [[Szyby testowe]] i odkrywa [[kule testowe]].
[[Plik:Kule testowe.jpg|thumb|right|[[Kule testowe|Kula testowa]]]] Kule testowe (oryg. Enrichment Spheres). Są zrobione z azbestu, dzięki temu nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdajemy sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.
+
[[Plik:Kule testowe.jpg|thumb|right|[[Kule testowe|Kula testowa]]]] Kule testowe (oryg. ''Enrichment Spheres''). Są zrobione z azbestu, dzięki któremu, jak wspomina prezes firmy nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdaje sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.
Kiedy wchodzimy do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia [[Aperture Science Innovators]] wita nas miłym ciepłym głosem [[Cave Johnson]]. Informuje nas czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznajemy" także jego asystentkę [[Caroline]].
+
Kiedy wchodzi do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia [[Aperture Science Innovators]] wita miłym ciepłym głosem [[Cave Johnson]]. Informuje czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznaje" także jego asystentkę [[Caroline]].
W tym rozdziale poznajemy kolejno: [[Żel repulsyjny]], [[Woda|Wodę]], [[Żel napędzający]], [[Żel repulsyjny]]. Są one, używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyjemy przechodzimy przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu w puszczanych wiadomościach można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.  
+
 
 +
W tym rozdziale wprowadzone zostają kolejno: [[żel repulsyjny]], woda i [[żel napędzający]]. Są one używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyje, Chell przechodzi przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu z puszczanych komunikatów można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.  
 +
 
 
==Znaczenie==
 
==Znaczenie==
Rozdział ten przedstawia historię [[Aperture Science Enrichment Center]] i jego założyciela [[Cave Johnson|Cave-a Johnson-a]]. W tym okresie gry, ma miejsce "uczłowieczenie" GlaDOS. Staje się ona bardziej ludzka, ukazuje się jej prawdziwy charakter oraz tworzy się "więź" między Chell a nią.
+
Rozdział ten przedstawia historię [[Aperture Science Enrichment Center]] i jego założyciela, [[Cave Johnson|Cave'a Johnsona]]. W tym rozdziale GlaDOS zyskuje nowe cechy. Staje się ona bardziej ludzka, i zmienia swoje nastawienie do Chell.
 +
 
 
Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.
 
Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* GlaDOS bardzo mocno reaguje na [[Portret Damy]]. Najprawdopodobniej odkrywa, że dama na portrecie to Caroline, czyli GlaDOS.
+
* W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek [[Borealis]].
* W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek [[Borealis]]
+
 
 +
{{Rozdzialy}}
 +
 
 +
[[Kategoria: Rozdziały w Portal 2]]
 +
 
 +
[[overwiki:Portal 2 storyline#The Fall]]

Aktualna wersja na dzień 14:02, 22 sie 2011

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Upadek
Upadek.jpg
Gra Portal 2
Numer 6
Lokacje Kule testowe, Stare biura, Stacje pomp, Poczekalnie

Upadek (oryg. The Fall) jest szóstym rozdziałem gry Portal 2.

[edytuj] Ogólne streszczenie

Podczas wymiany głównego rdzenia, Wheatley poznał smak władzy, co sprawiło, że stracił panowanie nad sobą. GLaDOS rozpoznaje w nim Rdzeń tłumienia inteligencji i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley wrzuca zamkniętą w ziemniaku GLaDOS do windy ewakuacyjnej w której znajduje się Chell i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście Aperture Science.

Podczas eksploracji starych biur firmy, Chell odkrywa także jej historię. Poprzez odtwarzane z taśmy nagrania poznaje Cave-a Johnsona i jego asystentkę Caroline. Ma okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzi różnego typu trofea i wzmianki w gazetach wystawione w gablotkach znajdujących się w poczekalni. W starym Aperture Science Enrichment Center przemierza Szyby testowe i odkrywa kule testowe.

Kule testowe (oryg. Enrichment Spheres). Są zrobione z azbestu, dzięki któremu, jak wspomina prezes firmy nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdaje sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.

Kiedy wchodzi do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia Aperture Science Innovators wita ją miłym ciepłym głosem Cave Johnson. Informuje czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznaje" także jego asystentkę Caroline.

W tym rozdziale wprowadzone zostają kolejno: żel repulsyjny, woda i żel napędzający. Są one używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyje, Chell przechodzi przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu z puszczanych komunikatów można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.

[edytuj] Znaczenie

Rozdział ten przedstawia historię Aperture Science Enrichment Center i jego założyciela, Cave'a Johnsona. W tym rozdziale GlaDOS zyskuje nowe cechy. Staje się ona bardziej ludzka, i zmienia swoje nastawienie do Chell.

Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.

[edytuj] Ciekawostki

  • W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek Borealis.
Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...