Minerva: Metastasis
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (Minerva metastasis przeniesiono do Minerva: Metastasis) |
(linki wewnętrzne i zewnętrzne, drobne poprawki, infobox, interwiki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do | + | {{Mod infobox |
+ | |grafika= | ||
+ | |twórcy=[[Adam Foster]] | ||
+ | |data wydania= | ||
+ | Metastasis 1: 2 września 2005<br /> | ||
+ | Metastasis 2: 12 marca, 2006<br /> | ||
+ | Metastasis 3 i 4: 1 października 2007 | ||
+ | |gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode Two]] | ||
+ | |tryb gry=singleplayer | ||
+ | |obecna wersja= | ||
+ | |rozmiar= | ||
+ | |download=[http://www.moddb.com/mods/minerva/downloads POBIERZ] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do gry [[Half-Life 2: Episode One]] tworzona przez [[Adam Foster|Adama Fostera]] w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji. | ||
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
− | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera | + | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera [[Kombinat]]u (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie [[wpl:Minerwa|Minervą]], zaś bohatera "jej marną namiastką [[wpl:Prometeusz (mitologia)|Prometeusza]]". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii. |
− | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy ( | + | |
− | Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez | + | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie [[headcrab]]ów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne [[Zombie]] oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity. |
+ | |||
+ | Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu [[gunship]]a pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski. | ||
==Wideosolucja== | ==Wideosolucja== | ||
− | + | <videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash> | |
+ | |||
==Galera== | ==Galera== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:MINERVVA2.jpg| Prometeusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. | Grafika:MINERVVA2.jpg| Prometeusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
==Linki== | ==Linki== | ||
− | * http://www.moddb.com/mods/minerva | + | * [http://www.moddb.com/mods/minerva MINERVA na ModDB] |
− | * http://www.hylobatidae.org/minerva/ | + | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/ Oficjalna strona modyfikacji] |
− | * http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA | + | * [http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA MINERVA w Valve Developer Community] |
− | * http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php | + | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php Blog Adama Fostera] |
+ | |||
+ | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:MINERVA]] |
Wersja z 15:35, 10 lip 2011
Minerva: Metastasis | |
Twórcy | Adam Foster |
Data wydania | Metastasis 1: 2 września 2005 Metastasis 2: 12 marca, 2006 |
Gra podstawowa | Half-Life 2: Episode Two |
Tryb gry | singleplayer |
Download | POBIERZ |
Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.
Spis treści |
Fabuła
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Prometeusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii.
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.