Minerva: Metastasis
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Galera: +grafika) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|tryb gry=singleplayer | |tryb gry=singleplayer | ||
|obecna wersja= | |obecna wersja= | ||
− | |rozmiar= | + | |rozmiar=148.35 mb |
|download=[http://www.moddb.com/mods/minerva/downloads POBIERZ] | |download=[http://www.moddb.com/mods/minerva/downloads POBIERZ] | ||
}} | }} | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
<videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash> | <videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash> | ||
− | == | + | ==Galeria== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art | Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art |
Wersja z 17:29, 12 lip 2011
Minerva: Metastasis | |
Twórcy | Adam Foster |
Data wydania | Metastasis 1: 2 września 2005 Metastasis 2: 12 marca, 2006 |
Gra podstawowa | Half-Life 2: Episode Two |
Tryb gry | singleplayer |
Rozmiar | 148.35 mb |
Download | POBIERZ |
Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.
Spis treści |
Fabuła
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Prometeusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii.
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.