Half-Life 2 Beta
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „{{stub}} '''Half-Life 2 Beta''' (znana też jako '''Half-Life 2 Alpha''', '''wyciek''', lub po prostu '''Beta''') to ogólne określenie Half-Life'a 2 ...”)
następna edycja →
Wersja z 10:19, 27 sie 2009
Half-Life 2 Beta (znana też jako Half-Life 2 Alpha, wyciek, lub po prostu Beta) to ogólne określenie Half-Life'a 2 na różnych etapach rozwoju, od rozpoczęcia produkcji w 1999 do jej zakończenia w 2004. Część materiałów wyciekła do internetu w skutek ataku hakerskiego, co dało to początek jednej z największych afer w historii branży IT.
Wyciek
Pokaz Half-Life'a 2 na targach E3 w 2003 roku wywołał mnóstwo szumu i pozostawił po sobie bardzo pozytywne wrażenie - otrzymał wiele nagród za najlepsze show. Data premiery została zapowiedziana na wrzesień 2003, jednak została przesunięta. Ktoś włamał się do sieci wewnętrznej Valve'u, poprzez anonimowe połączenie (null session) do Tangis hostującej sieć. Następnie spowodował wyciek kodu źródłowego gry do internetu, na początku września 2003[1][2]. 2 października dyrektor generalny Valve'u, Gabe Newell opublikował na halflife2.net wyjaśnienie w sprawie tego wydarzenia i poprosił użytkowników o pomoc w znalezieniu sprawcy, jeśli to możliwe[3]
W czerwcu 2004 Valve ogłosiło, że FBI schwytało kilka osób podejrzanych podejrzanych o wyciek[4]. Winnym okazał się niemiecki haker Axel Gembe znany jako "Ago", urodzony w 1982 roku[5].
Przypisy
- ↑ Playable Version of Half-Life 2 Stolen, CNN Money
- ↑ Half Life 2 Source-Code Leak Delays Debut, TechNewsWorld
- ↑ Gabe Newell: I need the assistance of the community, Halflife2.net
- ↑ 'Phatbot' man linked with Half-Life 2 leak, play.tm
- ↑ Andy Carvell: Valve and FBI faked interview to lure hacker to US, geek.com