Skaut

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Skaut
Scouttaunt3.png
Typ klasy Ofensywa
Numer 1
Ilość życia 125
Übercharge 175
Prędkość 10.16 m/s (133%)
Postać
Pochodzenie Boston, USA
Praca Rapid Recovery
Motto Too. Much. Coffeine
Dubbing Nathan Vetterlein
Meet the... Meet the Scout

Skaut (ang. Scout) - ofensywna klasa postaci z gry Team Fortress 2 i jej poprzednich części. Skaut jest bardzo szybki, dzięki czemu może unikać pocisków oraz bardzo szybko zabijać przeciwników. Najlepszą taktyką przeciw niemu jest podpalenie go jako Pyro. Grając nim należy pamiętać o podwójnych skokach i innych technikach uników.

Spis treści

Uzbrojenie

Standardowe

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Scattergun.png
Dubeltówka
Scattergun
  • Slot pierwszy
  • Magazynek: 6
  • Noszone: 32
  • obrażenia
    • Podstawowo: 6 na sztukę śrutu
    • Średni dystans: 10-40
    • Daleki dystans: 3-10
    • Mini-Kryt: 8 na sztukę śrutu
    • Krytyczne: 18 na sztukę śrutu
Jest bronią podstawową używaną przez Skauta. Świetnie nadaje się na bliskie odległości ponieważ gdy wszystkie pociski z wystrzału trafiają w cel, odbierają mu 60HP. Równie dobrze sprawdza się a średnich odległościach, ale na dalekich lepiej sięgnąć po pistolet.

W plikach gry można znajdź dźwięk duelshot. Podobno miał być przypisany dubeltówce jak tryb 2 śrutowi i pojedynczy tryb ognia.

Pistolet-TF2.png
Pistolet
Pistol
  • Drugi slot
  • Magazynek: 12
  • Noszone: 36
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 15
    • Średni dystans: 10-15
    • Daleki dystans: 8-9
    • Mini-Kryt: 20
    • Krytyczne: 45
Jest drugą bronią używaną przez Skauta i Inżyniera. Choć nie jest specjalnie celny, to przewyższa pod tym względem dubeltówkę i strzelbę, świetnie nadaje się więc do niszczenia odległych celi oraz bomb klejących i pozostawionych bez opieki działek strażniczych.

Pociski z pistoletu nie zadają pojedynczo zbyt wielu obrażeń, a że pistolet strzela pojedynczo (jeden pocisk na jedno kliknięcie), często jest zaniedbywany przez graczy. Niemniej jednak, gdy strzela się z niego przy pełnej prędkości (przerwa między strzałami wynosi 0,17s, co daje sześć strzałów na sekundę), może się stać potężną bronią. Przeładowywanie trwa 1.25s (Skaut) lub 1.36s (Inżynier)

Bat.png
Kij bejsbolowy
Bat
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 35
    • Mini-Kryt: 47
    • Krytyczne: 105
Jako iż Skaut jest fanem baseballu, jego podstawową bronią bezpośrednią jest aluminiowy Kij bejsbolowy. Zadaje on mniej obrażeń niż dowolna inna broń tego typu, ale uderza znacznie szybciej (około 30%-40%).
  • Początkowo Skaut miał używać łomu zamiast pałki.
  • Skaut atakuje kijem bejsbolowym tak samo jak w grach z serii Half-Life.

Odblokowywane

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Force-A-Nature.png
Siła Natury
Force-A-Nature
  • Slot pierwszy
  • Magazynek: 4 rakiety
  • Noszone: 20
  • Obrażenia
    • normalnie: 5.4 na sztukę śrutu
    • cios krytyczny: 16.2 na sztukę śrutu

Dodatkowa broń Skauta, dostępna jako zamiennik dubeltówki po odblokowaniu 11 osiągnięć z Pakietu zwiadowczego, lub wypadnięciu losowo. Jest to dwulufowa strzelba z bardzo krótkimi lufami zwiększającymi rozrzut.

Zwiększono siłę wystrzału do maksimum, kosztem pojemności magazynka i prędkości przeładowywania. Broń ma ogromny odrzut, więc przeciwnicy trafieni w locie są odrzucani do tyłu na znaczące odległości. Dotyka to również strzelającego, jednak można to praktycznie wykorzystać - kiedy podczas skoku Skaut strzeli w dół, uniesie się jeszcze wyżej. Można więc przedłużyć podwójny skok i dostać się w miejsca niedostępne dla graczy z Dubeltówkami, na przykład na korytarz przed wyjściem z bazy BLU na Gravel Pit.

Pierwotnie nazwa Force-A-Nature została oficjalnie przetłumaczona jako Siła Wyższa.

Bonk.png
Bonk! Atomowy Kop
Bonk! Atomic Punch
  • Drugi slot
  • Czas picia: 1.2sek
  • Czas trwania odporności: 6sek
  • Czas ponownego ładowania: 24sek

Jest zamiennikiem pistoletu Skauta dostępnym po odblokowaniu 22 osiągnięć tej klasy. Jest napojem energetycznym, który zapewnia odporność na obrażenia i większą prędkość przez krótki czas (6s). Dostępny w dwóch smakach: "Rozszczepionej Wiśni" oraz "Plutonowej Jagody".

Sandman.png
Piaskun
Sandman
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 35
    • Mini-Kryt: 40-54
    • Krytyczne: 105
Umożliwia on wyrzucenie piłki, która pozwala na tymczasowe ogłuszenie przeciwników. Zmniejsza maksymalne zdrowie noszącego do 110.

Drop

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Crit.png
Kryt-o-Cola
Crit-a-Cola
  • Trzeci slot
  • Czas picia: 1.2sek
  • Czas trwania odporności: 6sek
  • Czas ponownego ładowania: 24sek
Zamiennik pistoletu Skauta, który pozwala przez 6s strzelać tzw. Mini-Krytami ale każdy przyjęty na siebie strzał zamienia również w Mini-Kryta. Odblokować można go jedynie poprzez Crafting (łącząc Bonk i Kritzkrieg), lub system dropu.


Taunt

Zabójczą kpinę skauta można wykonać po odblokowaniu Piaskuna.

  • Bonk
    • ilość naboi: brak
    • obrażenia: 450 (natychmiastowa śmierć)
    • wymagana broń: Piaskun

Czapki

Wygląd i nazwa czapki Opis
Czapkascouta.png
Hełm pałkarza
Batter's Helmet
Pomalowany na barwę drużyny hełm pałkarski z włókna szklanego posiadający pojedynczą słuchawkę z mikrofonem, taką jak w podstawowej czapce tej klasy. Mimo, iż jego realny pierwowzór jest zakładany dla ochrony przed piłkami baseballowymi, Hełm pałkarza nie wyklucza obezwładnienia piłką z Piaskuna, ani nie zapewnia żadnej dodatkowej ochrony.
RED Bonk helm.png
Hełm Bonk
Bonk Helm
Opisany powyżej Hełm pałkarza z doczepionymi po bokach dwiema puszkami napoju Bonk! Atomowy Kop i "aparaturą" do jego picia - słomką zanurzoną w obu puszkach. Założenie tej czapki w żaden sposób nie wywołuje efektu wypicia Bonka. Można ją zdobyć jedynie poprzez Crafting, łącząc ze sobą Hełm pałkarza i dwie sztuki Bonka.
Backpack Ye olde baker boy.png
Czapka gazeciarza
Ye Olde Baker Boy
Brązowa, tweedowa czapka z daszkiem, której górna część jest zwieńczona guzikiem i wykonana z miękkiej tkaniny, przez co jest lekko przyklapnięta.
RED Troublemaker's tossle cap.png
Czapka rozrabiaki
Troublemaker's Tossle Cap
Nieco luźna czapka zimowa w barwach drużynowych. Jest wzorowana na nakryciach głowy noszonych przez członków gangów i młodych kryminalistów najczęściej w miastach takich jak Nowy Jork, Boston i Los Angeles. Może to być nawiązanie do bostońskiego pochodzenia Skauta i sugeruje, że był kiedyś członkiem gangu. Biorąc pod uwagę osobowość Skauta - jest to możliwe.

Należy do pierwszych przedmiotów powstałych w ramach Kontrybucji - została stworzona przez społeczność i wprowadzona do gry przez Valve.

RED Whoopee cap.png
Pierdziuszka
Whoopee Cap
Przypominająca koronę czapka w drużynowych barwach, ozdobiona przypinkami i przyszywkami różnych firm.
  • "Pierdziuszki" były popularne w Ameryce w latach 30. i 40. XX wieku. Dzieci przerabiały zużyte fedory poprzez wywrócenie ich na lewą stronę, przycięcie po bokach i pomalowanie na żywe kolory.
  • Czapka zawiera następujące loga: Bonk! Atomowy Kop Plutonowa Jagoda, logo Skauta, piwo BLU, Mann Co., logo RED lub BLU, Bonk! Atomowy Kop Rozszczepiona Wiśnia, Badland Brawlers, XXX, miniatura zasobnika wrogiej drużyny.

Ciekawostki

  • W filmie Meet the Scout po raz pierwszy pojawia się Kanapkę
  • W filmie Meet the Spy pojawia się informacja, że matka Scouta sypia z Czerwonym Szpiegiem

Linki zewnętrzne