Szpieg

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Szpieg
Redspyciggaret.jpg
Typ klasy Wsparcie
Numer 9
Ilość życia 125
Übercharge 185
Prędkość 7.61 m/s (100%)
Postać
Pochodzenie Francja
Praca tajny współpracownik
Motto All in a day's work
Dubbing Dennis Bateman
Meet the... Meet the Spy

Szpieg (ang. Spy) to klasa wsparcia w Team Fortress 2. Swój debiut miał w grze Team Fortress

Spis treści

Uzbrojenie

Standardowe

Te bronie dostajemy od razu po rozpoczęciu gry.

  • Rewolwer
    • ilość naboi: 24
    • ilość naboi w magazynku: 6
    • obrażenia: 40 (120 crit)
  • Elektrosaper
    • ilość naboi: ∞
    • ilość naboi w magazynku: 1
    • obrażenia: nd.
  • Nóż
    • ilość naboi: ∞
    • ilość naboi w magazynku: 1
    • obrażenia: 40 (120 crit, 450 cios w plecy)
  • Zestaw Przebrań
    • ilość naboi: ∞
    • działanie: Gracza może przebrać się za członka przeciwnej drużyny jak i swojej. Jest niewykrywalny dla działek, może korzystać z wrogich teleportów, dystrybutorów i leczenia medyków (również Ubercharge). Nie może jednak przenikać przez przeciwników.
  • Zegarek Niewidzialności
    • ilość: ∞
    • działanie: Użycie go sprawia, że gracz staje się na krótki czas niewidzialny. Niewidzialność można przedłużyć podnosząc metal.

Do odblokowania

  • Ambasador
    • ilość naboi: 24
    • ilość naboi w magazynku: 6
    • obrażenia: 34 (102 crit)
  • Peleryna Nożownika (Cloak & Dagger)
    • ilość: ∞
    • działanie: Działa tak samo jak zegarek, z tą różnicą, że podnoszenie metalu nie przedłuża niewidzialności. Niewidzialność rozładowuje się podczas ruchu (ładuje się podczas postoju. Po całkowitym wyładowaniu, gracz nie traci niewidzialności, ale staje się mniej przezroczysty (widać jego kontur).
  • Dzwon Zmarłego (Dead Ringer)
    • ilość: ∞
    • działanie: Gdy jest aktywny pozwala zmylić przeciwnika, zostawiając w momencie śmierci gracza, fałszywe zwłoki. Równocześnie daje szpiegowi 6,5 sekundy całkowitej niewidzialności i nieśmiertelności. Ponowne pojawienie się okupione jest jednak głośnym dźwiękiem. Czynność może być powtórzona dopiero po ponownym naładowaniu się urządzenia. Podnoszenie metalu przyspiesza ładowanie.

Drwiny

  • Szermierka
    • ilość naboi: brak
    • obrażenia: 2 ciosy po 30 i kończący cios za 500 (natychmiastowa śmierć)
    • wymagana broń: Nóż

Meet the Spy

Information icon.pngOsobny artykuł: Meet the Spy

Ciekawostki

  • W HUD Szpiega jest pokazany szpieg z bety z rewolwerem.
  • Tylko Inżynier i Szpieg korzystają z PDA1 i PDA2.
  • W becie: RED i BLU Szpieg miał Szary garnitur tylko z paskiem w lewej ręce z Logiem drużyny.
  • Matka BLU Skauta jest w związku ze Szpiegiem z RED. Akta w bazie BLU zawierają zdjęcia ukazujące ich zajęcia. Szpieg zwraca się do niej jako "Ma Petite Chou-fleur" (dosłownie "Mój mały kalafiorku", co jest odpowiednikiem wyrażenia "moje kochanie").
  • Kolor garnituru Szpiega został zmieniony przed wydaniem gry. Początkowo Szpieg z RED nosił szary garnitur, podczas, gdy Szpieg z BLU miał garnitur w niebieskawym odcieniu. Obaj mieli na ramionach opaski w kolorze swojej drużyny, przez co przypominali Cywila z Team Fortress Classic. Te garnitury można nadal zobaczyć na ikonie HUD Szpiega.
  • Szpiegowi użycza głosu Dennis Bateman, użyczający również głosu Pyro oraz pilotowi helikoptera w grze Left 4 Dead.
  • Szpieg jest znany z wypowiadania fraz po włosku, francusku i katalońsk.
  • Widziane w trybie pierwszoosobowym (view model) rękawy Szpiega wciąż mają kolory z wersji beta gry; dodatkowo liczba pasków na rękawie nie zgadza się z liczbą pasków modelu trzecioosobowego (world model).

Linki