Counter-Strike

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „<ikony>cs</ikony> {{Gra infobox |grafika=CS_cover.jpg |producent=Valve Corporation |wydawca=Valve Software |dystrybucja= |data wydania=8 listopada 2000 |nośnik...”)
 
Linia 24: Linia 24:
 
Rozgrywka opiera się na walce dwóch drużyn - [[Terroryści|Terrorystów]] i [[Antyterroryści|Antyterrorystów]] w serii rund. Runda kończy się zwycięstwem po wykonaniu misji, lub zabiciu całej drużyny przeciwnej. Istnieją dwa podstawowe tryby gry. W pierwszym (Hostage Rescue, ''_cs'') Antyterroryści mają odbić pilowanych przez Terrorystów zakładników, a w drugim (Bomb/Defuse, ''_de'') Terroryści muszą podłożyć i zdetonować bombę w jednym z bombsite'ów, a druga bronić tych miejsc (których jest na mapie kilka).
 
Rozgrywka opiera się na walce dwóch drużyn - [[Terroryści|Terrorystów]] i [[Antyterroryści|Antyterrorystów]] w serii rund. Runda kończy się zwycięstwem po wykonaniu misji, lub zabiciu całej drużyny przeciwnej. Istnieją dwa podstawowe tryby gry. W pierwszym (Hostage Rescue, ''_cs'') Antyterroryści mają odbić pilowanych przez Terrorystów zakładników, a w drugim (Bomb/Defuse, ''_de'') Terroryści muszą podłożyć i zdetonować bombę w jednym z bombsite'ów, a druga bronić tych miejsc (których jest na mapie kilka).
  
Początkowo gra posiadało wyłącznie tryb multiplayer. Możliwość walki z botami dodał dopiero wydany w 2004 roku dodatek [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]]. Poza tym producent zapewniał swojej grze wsparcie przez częste aktualizacje. Powstawały też liczne mody, tryby rozgrywki i mapy tworzone przez fanów.
+
Początkowo gra posiadało wyłącznie tryb multiplayer. Możliwość walki z botami dodał dopiero wydany w 2004 roku dodatek [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]]. Poza tym producent zapewniał swojej grze wsparcie przez częste aktualizacje. Powstawały też liczne mody, tryby rozgrywki i mapy tworzone przez fanów, takie jak naprzykøad GunGame w którym gracz dostaje glocka na start a za zabijanie innych graczy dostaje coraz lepsze bronie aæ dojdzie do noæa, JailBreak w którym gracze dzielá sié na straæników wiéziennych oraz wiezniów. Zadaniem tych pierwszych jest ucieczka, natomiast wiézniów nie dopóßci© do niej. Deathrun gdzie gracze muszá przebiegná© w odpowiednim czasie mapé.
  
 
{{CS}}
 
{{CS}}

Wersja z 14:45, 13 mar 2012

Counter-Strike
CS cover.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Data wydania 8 listopada 2000
Nośniki CD, DVD, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry multiplayer
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe ESRB: M,
OFLC: M,
PEGI: 16+
Designer Minh Le, Jess Cliffe
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life
Nast. gra Team Fortress Classic

Counter-Strike 1.6 (CS) – taktyczny, wieloosobowy first-person shooter, stworzony przez Valve na podstawie moda do gry Half-Life autorstwa Minha "Gooseman" Le i Jessa "Cliffe" Cliffe'a.

Rozgrywka opiera się na walce dwóch drużyn - Terrorystów i Antyterrorystów w serii rund. Runda kończy się zwycięstwem po wykonaniu misji, lub zabiciu całej drużyny przeciwnej. Istnieją dwa podstawowe tryby gry. W pierwszym (Hostage Rescue, _cs) Antyterroryści mają odbić pilowanych przez Terrorystów zakładników, a w drugim (Bomb/Defuse, _de) Terroryści muszą podłożyć i zdetonować bombę w jednym z bombsite'ów, a druga bronić tych miejsc (których jest na mapie kilka).

Początkowo gra posiadało wyłącznie tryb multiplayer. Możliwość walki z botami dodał dopiero wydany w 2004 roku dodatek Condition Zero. Poza tym producent zapewniał swojej grze wsparcie przez częste aktualizacje. Powstawały też liczne mody, tryby rozgrywki i mapy tworzone przez fanów, takie jak naprzykøad GunGame w którym gracz dostaje glocka na start a za zabijanie innych graczy dostaje coraz lepsze bronie aæ dojdzie do noæa, JailBreak w którym gracze dzielá sié na straæników wiéziennych oraz wiezniów. Zadaniem tych pierwszych jest ucieczka, natomiast wiézniów nie dopóßci© do niej. Deathrun gdzie gracze muszá przebiegná© w odpowiednim czasie mapé.