Portal 2: Lab Rat
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 14: | Linia 14: | ||
Na zasadzie retrospekcji przedstawione są wydarzenia, które działy się przed incydentem z GLaDOS. | Na zasadzie retrospekcji przedstawione są wydarzenia, które działy się przed incydentem z GLaDOS. | ||
− | Ratman został przedstawiony jako człowiek chory psychicznie, który nie potrafi oddzielić świata realnego od fikcji. W podróżach po [[Aperture Laboratories]] towarzyszy mu wyimaginowana [[Kostka Towarzysząca]], z którą rozmawia i która pełni rolę jego alter ego. | + | Ratman został przedstawiony jako człowiek chory psychicznie, który nie potrafi oddzielić świata realnego od fikcji. W podróżach po [[Aperture Laboratories]] towarzyszy mu wyimaginowana [[Kostka towarzysząca|Kostka Towarzysząca]], z którą rozmawia i która pełni rolę jego alter ego. |
==Fabuła== | ==Fabuła== |
Wersja z 13:39, 25 mar 2012
Portal 2: Lab Rat | |
Gra | Portal Portal 2 |
Autor | Valve Corporation |
Portal 2: Lab Rat (ang. Szczur laboratoryjny) to komiks osadzony w uniwersum Half-Life, który jest łącznikiem pomiędzy historią opowiedzianą w obu częściach gry Portal. Wydawany w częściach. Pierwsza część miała swoją premierę 8 kwietnia 2011 w serwisie IGN.com.
Komiks przedstawia wydarzenia, które dzieją się w trakcie i po pierwszej częsci Portal. Narratorem i głównym bohaterem historii jest Ratman. Obserwuje on Chell od momentu jej przebudzenia w komorze testowej nr 00, aż do pokonania GLaDOS.
Na zasadzie retrospekcji przedstawione są wydarzenia, które działy się przed incydentem z GLaDOS.
Ratman został przedstawiony jako człowiek chory psychicznie, który nie potrafi oddzielić świata realnego od fikcji. W podróżach po Aperture Laboratories towarzyszy mu wyimaginowana Kostka Towarzysząca, z którą rozmawia i która pełni rolę jego alter ego.
Spis treści |
Fabuła
Część 1
Komiks rozpoczyna się gdy Ratman odkrywa, że Chell wybudziła się i wyszła z komory relaksacyjnej. Według niego oznacza to nadejście wielkiej chwili. Aby się do niej przygotować postanawia zażyć ostatnie pigułki swojego leku, który zostawił na "czarną godzinę". Lek ten zapewne pozwala uwolnić umysł od psychicznych złudzeń, którym cały czas ulega Ratman. Postanawia także uwiecznić wizerunek Chell swoim naściennym malowidłem. Gdy kończy rysunek i przegląda akta Chell, zaskakuje go odgłos wybuchu i wielki wstrząs miotający całym kompleksem Aperture. Okzauje się, że Chell właśnie pokonała GLaDOS. Ratman korzysta z okazji i wydostaje się na wolność. Jednak sumienie nie pozwala mu zostawić nieprzytomnej Chell na łasce losu. Postanawia wrócić, jednak ubiega go Imprezowy robot eskortujący, mimo to Ratman nie rezygnuje ze swojego postanowienia.
Treść
Tłumaczenie
Część 1
Zobacz komiks w formie do czytania »
Część 2
Zobacz komiks w formie do czytania »
Oryginał
Część 1
Część 2
Ciekawostki
- Na stronie 8, w aktach Chell, znajduje się zakodowana wiadomość: "The cake is a lie".
- Na stronie 13, w laboratorium Aperture można zobaczyć: Gravity Guna, panel ładowarki i panel pierwszej pomocy stosowane powszechnie w kompleksie Black Mesa oraz panel pierwszej pomocy Kombinatu.
- Imprezowy robot eskortujący wygląda jak rdzeń osobowości z dołączonymi mechanicznymi rękoma. Jest koloru fioletowego tak jak rdzeń moralności.