Szpieg
(Różnice między wersjami)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Nope this is chuck testa! XDP) |
m (+{{TF Wiki}}) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>tf2</ikony> | <ikony>tf2</ikony> | ||
+ | {{TF Wiki|Spy/pl}} | ||
{{Klasa infobox | {{Klasa infobox | ||
|grafika=redspyciggaret.jpg | |grafika=redspyciggaret.jpg |
Aktualna wersja na dzień 18:05, 25 wrz 2015
Artykuły o serii Team Fortress nie są już rozwijane na Encyklopedii Borealis. Zawarte tu dane najprawdopodobniej są nieaktualne.
Aktualne informacje o świecie Team Fortress można znaleźć na Team Fortress Wiki.
Szpieg | |
Typ klasy | Wsparcie |
Numer | 9 |
Ilość życia | 125 |
Übercharge | 185 |
Prędkość | 7.61 m/s (100%) |
Postać | |
Pochodzenie | Francja |
Praca | tajny współpracownik |
Motto | All in a day's work |
Dubbing | Dennis Bateman |
Meet the... | Meet the Spy |
Szpieg (ang. Spy) to klasa wsparcia w Team Fortress 2. Swój debiut miał w grze Team Fortress
Spis treści |
[edytuj] Uzbrojenie
[edytuj] Standardowe
Te bronie dostajemy od razu po rozpoczęciu gry.
- Rewolwer
- ilość naboi: 24
- ilość naboi w magazynku: 6
- obrażenia: 40 (120 crit)
- Elektrosaper
- ilość naboi: ∞
- ilość naboi w magazynku: 1
- obrażenia: nd.
- Nóż
- ilość naboi: ∞
- ilość naboi w magazynku: 1
- obrażenia: 40 (120 crit, 450 cios w plecy)
- Zestaw Przebrań
- ilość naboi: ∞
- działanie: Gracza może przebrać się za członka przeciwnej drużyny jak i swojej. Jest niewykrywalny dla działek, może korzystać z wrogich teleportów, dystrybutorów i leczenia medyków (również Ubercharge). Nie może jednak przenikać przez przeciwników.
- Zegarek Niewidzialności
- ilość: ∞
- działanie: Użycie go sprawia, że gracz staje się na krótki czas niewidzialny. Niewidzialność można przedłużyć podnosząc metal.
[edytuj] Do odblokowania
- Ambasador
- ilość naboi: 24
- ilość naboi w magazynku: 6
- obrażenia: 34 (102 crit)
- Peleryna Nożownika (Cloak & Dagger)
- ilość: ∞
- działanie: Działa tak samo jak zegarek, z tą różnicą, że podnoszenie metalu nie przedłuża niewidzialności. Niewidzialność rozładowuje się podczas ruchu (ładuje się podczas postoju. Po całkowitym wyładowaniu, gracz nie traci niewidzialności, ale staje się mniej przezroczysty (widać jego kontur).
- Dzwon Zmarłego (Dead Ringer)
- ilość: ∞
- działanie: Gdy jest aktywny pozwala zmylić przeciwnika, zostawiając w momencie śmierci gracza, fałszywe zwłoki. Równocześnie daje szpiegowi 6,5 sekundy całkowitej niewidzialności i nieśmiertelności. Ponowne pojawienie się okupione jest jednak głośnym dźwiękiem. Czynność może być powtórzona dopiero po ponownym naładowaniu się urządzenia. Podnoszenie metalu przyspiesza ładowanie.
[edytuj] Drwiny
- Szermierka
- ilość naboi: brak
- obrażenia: 2 ciosy po 30 i kończący cios za 500 (natychmiastowa śmierć)
- wymagana broń: Nóż
[edytuj] Meet the Spy
Osobny artykuł: Meet the Spy
[edytuj] Ciekawostki
- W HUD Szpiega jest pokazany szpieg z bety z rewolwerem.
- Tylko Inżynier i Szpieg korzystają z PDA1 i PDA2.
- W becie: RED i BLU Szpieg miał Szary garnitur tylko z paskiem w lewej ręce z Logiem drużyny.
- Matka BLU Skauta jest w związku ze Szpiegiem z RED. Akta w bazie BLU zawierają zdjęcia ukazujące ich zajęcia. Szpieg zwraca się do niej jako "Ma Petite Chou-fleur" (dosłownie "Mój mały kalafiorku", co jest odpowiednikiem wyrażenia "moje kochanie").
- Kolor garnituru Szpiega został zmieniony przed wydaniem gry. Początkowo Szpieg z RED nosił szary garnitur, podczas, gdy Szpieg z BLU miał garnitur w niebieskawym odcieniu. Obaj mieli na ramionach opaski w kolorze swojej drużyny, przez co przypominali Cywila z Team Fortress Classic. Te garnitury można nadal zobaczyć na ikonie HUD Szpiega.
- Szpiegowi użycza głosu Dennis Bateman, użyczający również głosu Pyro oraz pilotowi helikoptera w grze Left 4 Dead.
- Szpieg jest znany z wypowiadania fraz po włosku, francusku i katalońsk.
- Widziane w trybie pierwszoosobowym (view model) rękawy Szpiega wciąż mają kolory z wersji beta gry; dodatkowo liczba pasków na rękawie nie zgadza się z liczbą pasków modelu trzecioosobowego (world model).