Minerva: Metastasis
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Fabuła: Następujący następny następnik nastąpił następnie następnemu następownikowi :D) |
(mała zmiana w ciekawostkach) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
* Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć. | * Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć. | ||
* Adam Foster został zatrudniony przez [[Valve Corporation]] | * Adam Foster został zatrudniony przez [[Valve Corporation]] | ||
− | * Planowana | + | * Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski. |
==Galeria== | ==Galeria== |
Wersja z 15:56, 18 lip 2011
Minerva: Metastasis | |
Twórcy | Adam Foster |
Data wydania | Metastasis 1: 2 września 2005 Metastasis 2: 12 marca, 2006 |
Gra podstawowa | Half-Life 2: Episode One |
Tryb gry | singleplayer |
Rozmiar | 148.35 mb |
Download | POBIERZ |
Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.
Spis treści |
Fabuła
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Prometeusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii.
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.
Wideosolucja
Ciekawostki
- Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
- W modyfikacji nie mamy dostępu do Gravity Guna
- Prometeusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu HEV
- Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
- Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
- Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
- Adam Foster został zatrudniony przez Valve Corporation
- Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.