Rdzeń Cytadeli

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Ustabilizowany rdzeń

Rdzeń głównego reaktora Cytadeli to jedna z lokacji, odwiedzanych przez gracza w Episode One.

Rdzeń stanowi główne źródło zasilania Cytadeli, zlokalizowany jest w dolnych partiach konstrukcji. Jego centralny i zarazem najbardziej niesamowity element to ogromna kula czystej energii, utrzymywana w swojej formie przy pomocy silnych pól magnetycznych. Energia z niej pozyskiwana, skupiana jest w ogromnym pionowym strumieniu, przecinającym niemal całą Cytadelę. Pomieszczenie rdznia zalewają fale silnego promieniowania, dlatego też, wstęp mają tam wyłącznie nieliczni, mimo to można tam uświadczyć obecności stalkerów, co sugeruje o posiadaniu przez nie pewnej forymy odporności radiacyjnej. Cały reaktor sterowany jest z jednego pomieszczenia kontrolnego.

Ciekawostki

  • Cytadela posiadała przynajmniej dwa źródła zasilania- przedstawiony rdzeń, oraz reaktor ciemnej energii, zlokalizowany na szczycie konstrukcji, zasilający międzywymiarowy teleport Kombinatu. Nie wiadomo, czy drugi reaktor zasilał wyłącznie sam portal, czy też resztę urządzeń, lecz po jego eksplozji, główny rdzeń wydawał się być nadwrężony, a w Cytadeli nie znajdowało się wystarczająco dużo energii, by skontaktować się ze światem Kombinatu.
  • W skutek eksplozji drugiego reaktora, wojska Kombinatu starały się przeciążyć rdzeń, doprowadzając do jego eksplozji, energetyczna kula rozdęła się wtedy kilkakrotnie, stając się jednocześnie niesamowicie gorącą i nieprzeźrozystą.
  • Przeciążona kula gwałtownie, lecz bardzo płynnie zmienia swój rozmiar i kształt. Jej powierzchnia zdaje się być wodnista, zmienna i delikatna. Otacza ją falujące rozgrzane powietrze. Wszystko to powoduje, że patrzenie na kulę jest w pewien sposób hipnotyczne a rdzeń jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej niesamowitych miejsc w całej sadze Half-Life.
  • Po kontakcie czegokolwiek z energią kuli, rzecz ta zostaje natychmiast zdematerializowana. Dodatkowym efektem jest gwałtowne, kilkusekundowe zwiększenie się rozmiarów kuli.
  • W pierwotnych koncepcjach twórców gry, rdzeń cytadeli miał pojawić się już w Half-Life 2, świadczą o tym mapa proto_core002.vmf, znajdująca się w tzw. WC mappack'u.

Galeria