Erik Wolpaw

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Erik Wolpaw
Erik-Wolpaw-03.jpg
Imię i nazwisko Erik Wolpaw
Data urodzenia 1967
Stanowisko scenarzysta
Praca przy grach Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Portal, Portal 2

Erik Wolpaw to jeden ze scenarzystów w Valve Software. Wraz z Marc'iem Laidlawem i Chetem Faliszekiem napisał scenariusz do Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two i Portal, a we współpracy z Faliszekiem i Jay'em Pinkertonem do Portal 2. Zaczął pracować dla firmy w 2004 roku, kiedy to przybył razem ze swoim najlepszym przyjacielem Chetem Faliszek na zaproszenie Gabe'a Newella. Wcześniej pracował między innymi w Double Fine Productions, gdzie współtworzył grę Psychonauts, za którą w 2006 roku zgarnął nagrodę Game Developers Choice Award w kategorii najlepszy scenariusz. Razem z Chetem Faliszekiem przez lata prowadził satyryczną stronę Old Man Murray, na której recenzowali gry i komentowali wydarzenia z branży. Recenzje były oparte między innymi na systemie Crate Review System. Oceniano gry wg czasu jaki upłynął od początku gry do zobaczenia pierwszej skrzyni bądź beczki. Im krótszy czas tym ocena była niższa.[1].

Spis treści

Ciekawostki

  • Erik Wolpaw i Chet Faliszek poznali się na uniwersytecie w Cleveland.
  • Erik i Chet przed rozpoczęciem pracy w Valve uzgodnili między sobą, w tajemnicy przed innymi, że jeśli nie spodoba im się nowa praca, opuszczą firmę po 30 dniach.

Galeria

Linki zewnętrzne

Przypisy

  1. Crate Review System. Old Man Murray [dostęp 27-04-2011].