Erik Wolpaw

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „{{PracownikValve infobox |grafika=Erik-Wolpaw-02.jpg |imieinazwisko=Erik Wolpaw |data=1967 |pochodzenie= |stanowisko=scenarzysta |gry=Half-Life 2: Episode One, ...”)
 
m (ikony, grafika)
 
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>valve</ikony>
 
{{PracownikValve infobox  
 
{{PracownikValve infobox  
|grafika=Erik-Wolpaw-02.jpg  
+
|grafika=Erik-Wolpaw-03.jpg  
 
|imieinazwisko=Erik Wolpaw  
 
|imieinazwisko=Erik Wolpaw  
 
|data=1967
 
|data=1967
Linia 6: Linia 7:
 
|stanowisko=scenarzysta
 
|stanowisko=scenarzysta
 
|gry=[[Half-Life 2: Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two]], [[Portal]], [[Portal 2]]}}  
 
|gry=[[Half-Life 2: Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two]], [[Portal]], [[Portal 2]]}}  
 +
 
'''Erik Wolpaw''' to jeden ze scenarzystów w [[Valve Software]]. Wraz z [[Marc Laidlaw|Marc'iem Laidlawem]] i [[Chet Faliszek|Chetem Faliszekiem]] napisał scenariusz do [[Half-Life 2: Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two]] i [[Portal]], a we współpracy z Faliszekiem i [[Jay Pinkerton|Jay'em Pinkertonem]] do [[Portal 2]]. Zaczął pracować dla firmy w 2004 roku, kiedy to przybył razem ze swoim najlepszym przyjacielem Chetem Faliszek na zaproszenie [[Gabe Newell|Gabe'a Newella]]. Wcześniej pracował między innymi w ''Double Fine Productions'', gdzie współtworzył grę ''Psychonauts'', za którą w 2006 roku zgarnął nagrodę ''Game Developers Choice Award'' w kategorii najlepszy scenariusz.  
 
'''Erik Wolpaw''' to jeden ze scenarzystów w [[Valve Software]]. Wraz z [[Marc Laidlaw|Marc'iem Laidlawem]] i [[Chet Faliszek|Chetem Faliszekiem]] napisał scenariusz do [[Half-Life 2: Episode One]], [[Half-Life 2: Episode Two]] i [[Portal]], a we współpracy z Faliszekiem i [[Jay Pinkerton|Jay'em Pinkertonem]] do [[Portal 2]]. Zaczął pracować dla firmy w 2004 roku, kiedy to przybył razem ze swoim najlepszym przyjacielem Chetem Faliszek na zaproszenie [[Gabe Newell|Gabe'a Newella]]. Wcześniej pracował między innymi w ''Double Fine Productions'', gdzie współtworzył grę ''Psychonauts'', za którą w 2006 roku zgarnął nagrodę ''Game Developers Choice Award'' w kategorii najlepszy scenariusz.  
 
Razem z Chetem Faliszekiem przez lata prowadził satyryczną stronę ''Old Man Murray'', na której recenzowali gry i komentowali wydarzenia z branży. Recenzje były oparte między innymi na systemie ''Crate Review System''. Oceniano gry wg czasu jaki upłynął od początku gry do zobaczenia pierwszej skrzyni bądź beczki. Im krótszy czas tym ocena była niższa.<ref>{{Cytuj |autor= |url=http://www.oldmanmurray.com/features/39.html |tytul=Crate Review System |serwis=Old Man Murray |dostep=27-04-2011}}</ref>.
 
Razem z Chetem Faliszekiem przez lata prowadził satyryczną stronę ''Old Man Murray'', na której recenzowali gry i komentowali wydarzenia z branży. Recenzje były oparte między innymi na systemie ''Crate Review System''. Oceniano gry wg czasu jaki upłynął od początku gry do zobaczenia pierwszej skrzyni bądź beczki. Im krótszy czas tym ocena była niższa.<ref>{{Cytuj |autor= |url=http://www.oldmanmurray.com/features/39.html |tytul=Crate Review System |serwis=Old Man Murray |dostep=27-04-2011}}</ref>.
Linia 12: Linia 14:
 
*Erik Wolpaw i Chet Faliszek poznali się na uniwersytecie w Cleveland.
 
*Erik Wolpaw i Chet Faliszek poznali się na uniwersytecie w Cleveland.
 
*Erik i Chet przed rozpoczęciem pracy w Valve uzgodnili między sobą, w tajemnicy przed innymi, że jeśli nie spodoba im się nowa praca, opuszczą firmę po 30 dniach.
 
*Erik i Chet przed rozpoczęciem pracy w Valve uzgodnili między sobą, w tajemnicy przed innymi, że jeśli nie spodoba im się nowa praca, opuszczą firmę po 30 dniach.
 +
 +
==Galeria==
 +
<gallery>
 +
Plik:Erik-Wolpaw-02.jpg
 +
</gallery>
  
 
==Linki zewnętrzne==
 
==Linki zewnętrzne==

Aktualna wersja na dzień 12:50, 30 kwi 2011

Erik Wolpaw
Erik-Wolpaw-03.jpg
Imię i nazwisko Erik Wolpaw
Data urodzenia 1967
Stanowisko scenarzysta
Praca przy grach Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Portal, Portal 2

Erik Wolpaw to jeden ze scenarzystów w Valve Software. Wraz z Marc'iem Laidlawem i Chetem Faliszekiem napisał scenariusz do Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two i Portal, a we współpracy z Faliszekiem i Jay'em Pinkertonem do Portal 2. Zaczął pracować dla firmy w 2004 roku, kiedy to przybył razem ze swoim najlepszym przyjacielem Chetem Faliszek na zaproszenie Gabe'a Newella. Wcześniej pracował między innymi w Double Fine Productions, gdzie współtworzył grę Psychonauts, za którą w 2006 roku zgarnął nagrodę Game Developers Choice Award w kategorii najlepszy scenariusz. Razem z Chetem Faliszekiem przez lata prowadził satyryczną stronę Old Man Murray, na której recenzowali gry i komentowali wydarzenia z branży. Recenzje były oparte między innymi na systemie Crate Review System. Oceniano gry wg czasu jaki upłynął od początku gry do zobaczenia pierwszej skrzyni bądź beczki. Im krótszy czas tym ocena była niższa.[1].

Spis treści

[edytuj] Ciekawostki

  • Erik Wolpaw i Chet Faliszek poznali się na uniwersytecie w Cleveland.
  • Erik i Chet przed rozpoczęciem pracy w Valve uzgodnili między sobą, w tajemnicy przed innymi, że jeśli nie spodoba im się nowa praca, opuszczą firmę po 30 dniach.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Linki zewnętrzne

[edytuj] Przypisy

  1. Crate Review System. Old Man Murray [dostęp 27-04-2011].