Część, w której...
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (podwójne przecinki ftw) |
m (→Ciekawostki: Tak naprawde to nie był Ratman a wieżyczka-mutant) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 19: | Linia 19: | ||
=== Ciekawostki === | === Ciekawostki === | ||
* Nawet jeżeli gracz nie wystrzeli kuli żelu konwersyjnego. Wheatley w końcu uruchomi maszynę. | * Nawet jeżeli gracz nie wystrzeli kuli żelu konwersyjnego. Wheatley w końcu uruchomi maszynę. | ||
− | * Mimo | + | * Mimo że w pudle na zepsute rdzenie znajduje się ich bardzo dużo, aktywne są tylko [[rdzeń kosmosu]], Rick i rdzeń wiedzy. |
− | * Kiedy jedziemy windą ewakuacyjną możemy zauważyć w tle latającą [[kostka towarzysząca|kostkę towarzyszącą]]. | + | * Kiedy jedziemy windą ewakuacyjną, możemy zauważyć w tle latającą [[kostka towarzysząca|kostkę towarzyszącą]]. |
− | * Można także wtedy zobaczyć [[Ratman]]a<ref>https://www.youtube.com/watch?v=FPPBw6MaOkk</ref>. | + | * Można także wtedy zobaczyć <del>[[Ratman]]a<ref>https://www.youtube.com/watch?v=FPPBw6MaOkk</ref></del>.Tak naprawdę jest to [[wieżyczka-mutant]] |
==== Wideosolucja ==== | ==== Wideosolucja ==== |
Aktualna wersja na dzień 19:15, 5 maj 2017
No cóż. To jest ta część, w której on nas zabija.
(Well. This is a part where he kill us.)
I co ja jeszcze widzę - piękną torebkę! I urządzenie trójportalowe! Wszystko tam, na dole!
(And what's this, a lovely handbag? And the three portal device! It's all down there!)
Część, w której... | |
Gra | portal 2 |
Numer | 9 |
Lokacje | Komora centralnej SI |
Mapy | {{{mapy}}} |
Część, w której cię zabija (ang. The part where he kills you) – ostatni rozdział gry Portal 2
Spis treści |
[edytuj] Szczegółowe streszczenie
Chell wjeżdża z GLaDOS do komory testowej nr. 17. Wheatley wspomina, że zostały tylko 2 komory do „Wielkiej niespodzianki". GLaDOS mówi, że postara się wymyślić plan ucieczki, ale kiedy gracz wchodzi na Powietrzną katapultę zaufania zostaje wystrzelony w złą stronę i przez otwartą ścianę wpada do tuby transportowej i dowiaduje się, że Wheatley znalazł inicjatywę testowania kooperacyjnego, którą wymyśliła GLaDOS, więc Chell nie będzie mu już potrzebna. Wystrzeliwuje ją na platformę, którą otaczają płyty z kolcami, po czym tłumaczy, że zaraz zabije Chell i GLaDOS. Gracz musi wtedy wystrzelić do siebie kulę żelu konwersyjnego, aby się uratować. Whetley uruchamia maszynę i w ostatniej chwili Chell udaje się uciec. Po ucieczce otrzymujemy osiągnięcie. Wheatley zaczyna ją namawiać, żeby skoczyła do próżni i jeżeli gracz go posłucha otrzyma kolejne osiągnięcie.Potem gracz idzie do Komory centralnej SI kiedy tam dociera GLaDOS zauważa zepsute rdzenie i wpada na pomysł by zrzucać je Chell, aby mogła je doczepić Wheatley'emu, by go zepsuć na tyle, żeby trzeba było wymienić rdzeń. Chell podłącza GLaDOS do gniazda elektrycznego i jadą do komory. Plan GLaDOS się powiódł i potrzebna była wymiana rdzenia. Gracz musi nacisnąć guzik znajdujący się za rozwaloną ścianą. Wheatley jednak zaminował guzik, lecz Chell przeżyła. Ostakiem sił czołga się do portal guna. Wheatley wrzeszczy na Chell, że to przez nią wszystko teraz wybuchnie. Nagle zapada się część sufitu odsłaniając księżyc. Gracz musi wystrzelić niebieski portal na księżyc. Po tym pomarańczowy portal na podłodze pod wheatleyem zaczyna zasysać wszystko dookoła w tym Chell, Wheatleya i Rdzeń Kosmosu. Chell łapie się Wheatleya, który każe jej puścić bo jest nadal przypięty i może to wszystko naprawić. GLaDOS mówi jednak, że ona już wszystko naprawiła i Wheatley już nie wróci. Po czym łapie Chell i odpina Whetleya wysyłając go w kosmos. Po wciągnięciu spowrotem Chell traci przytomność. Widać jeszcze jak podośnik ciągnie rdzeń GLaDOS. Po odzyskaniu przytomności przez Chell. GLaDOS mówi, że znalazła Caroline i ją usunęła. Potem wypuszcza Chell z labolatorium za pomocą windy ewakuacyjnej. Chell jedzie w górę aż do drzwi za którymi są wieżyczki zaczynające grać „Cara mia addio". Po utworze Chell dociera do żelaznych drzwi, przez które wychodzi na wolność. Drzwi zamykają się i ponownie otwirają wyrzucając brudną kostkę towarzyszącą. Potem jest widok na ekran komputera Aperture Science i puszczana jest piosenka „Want you gone". Po piosence ekran oddala się w przestrzeni kosmicznej i widać Wheatleya płynącego po kosmosie, który przeprasza Chell za to co zrobił.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Ciekawostki
- Nawet jeżeli gracz nie wystrzeli kuli żelu konwersyjnego. Wheatley w końcu uruchomi maszynę.
- Mimo że w pudle na zepsute rdzenie znajduje się ich bardzo dużo, aktywne są tylko rdzeń kosmosu, Rick i rdzeń wiedzy.
- Kiedy jedziemy windą ewakuacyjną, możemy zauważyć w tle latającą kostkę towarzyszącą.
- Można także wtedy zobaczyć
Ratmana[1].Tak naprawdę jest to wieżyczka-mutant