Black Mesa (modyfikacja)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(ikony, iterwiki, galeria) |
(ikona, poprawka szablonu) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>hl1</ikony> | + | <ikony>hl1|mod</ikony> |
{{Mod infobox | {{Mod infobox | ||
|grafika=Black-mesa-logo.png | |grafika=Black-mesa-logo.png | ||
Linia 45: | Linia 45: | ||
{{Wikipedia-en | {{Wikipedia-en | ||
|adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29 | |adres=http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28video_game%29 | ||
− | |nazwa= | + | |nazwa=Black_Mesa_(video_game)}} |
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] |
Wersja z 17:18, 13 maj 2011
Black Mesa (modyfikacja) | |
Twórcy | Black Mesa Team |
Data wydania | nieznana |
Gra podstawowa | dowolna gra na silniku Source |
Tryb gry | singleplayer/multiplayer |
30 listopada 2008 pojawił się trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w 2009 roku.
Jednak 7 grudnia 2009 na oficjalnym forum Black Mesa pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że nalezy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informacja została podana przez użytkownika "cman2k", project leadera projektu.
Rozwój
Podczas wydania Half-Life 2 w 2004 roku Valve wydało ponownie kilka poprzednich tytułów ich produkcji przeportowanych na ich nowy silnik Source, w tym przyjętą przez krytyków grę Half-Life z 1998 roku pod nazwą Half-Life: Source. Graficznie silnik Source jest bardziej zaawansowany niż GoldSrc użyty w oryginale. Nowością w Half-Life: Source był silnik fizyczny Havok (w ograniczonym zakresie) oraz ulepszone oświetlenie i woda. Układ map, modele i tekstury pozostały niezmienione.
Gdy fani Half-Life rozczarowali się wydanym Half-Life: Source (który nie wykorzystywał w pełni możliwości stworzonego na potrzeby Half-Life 2 silnika Source), wtedy narodził się projekt stworzenia modu Black Mesa.
[...] istnienie Black Mesa: Source opiera się na założeniu, że Half-Life: Source nie wykorzystał kredytu zaufania fanów serii, nie dorównując oryginalnej grze... Black Mesa ma na celu zrekonstruowanie pierwowzoru, dając mu nowy kształt i możliwości.
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - LeakFree (rozpoczęty we wrześniu 2004) i Half-Life: Source Overhaul Project (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt Valve czy nie.
Obecnie zespół liczy 40 projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, ale teraz używa jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie. Zespół tworzący moda nie planuje dalszych upgrade'ów silnika. Wymagana będzie jedynie dowolna gra działająca na silniku Source.
Planuje się, że Black Mesa będzie darmowa i możliwa do ściągnięcia z internetu po ukończeniu prac. Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. Trailer z 2008 roku przewidywał wydanie moda w późnym 2009 roku, jednak wiosną tego samego roku data została zmieniona na tą, w którą prace zostaną ukończone. Dokładna data wydania moda jest do dziś nieznana.
Galeria
Żołnierz HECU
Linki
- Oficjalna strona Black Mesa
- Oficjalne fora Black Mesa
- Link do screenów
- Pełna lista autorów
- Recenzja moda i trailer
Ta strona zawiera treści z angielskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Black_Mesa_(video_game). Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.