Upadek
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Upadek | |
Gra | Portal 2 |
Numer | 6 |
Lokacje | Enrichment Spheres, Stare biura, Stacje pomp, Poczekalnie |
Upadek (oryg. The Fall) jest szóstym rozdziałem gryPortal 2.
Ogólne streszczenie
Podczas wymiany głównego rdzenia, Wheatley poznał smak władzy co sprawiło, że stracił panowanie nad samym sobą. GlaDOS go rozpoznaje i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley, wrzuca zamkniętego w ziemniaka GlaDOS-a, do windy ewakuacyjnej w której znajduje się Chell i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście Aperture Science.
Podczas eksploracji starych biur firmy, odkrywamy także jej historie. Poznajemy Cave-a Johnson-a i jego asystentkę Caroline. Mamy okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzimy różnego typu trofea, wzmianki w gazetach wszystko w gablotkach znajdujących się w poczekalni. W starym Aperture Science Enrichment Center odkrywamy Kule testowe.
Kule testowe (oryg. Enrichment Spheres). Są zrobione z azbestu, dzięki temu nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdajemy sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.Kiedy wchodzimy do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia Aperture Science Innovators wita nas miłym ciepłym głosem Cave Johnson. Informuje nas czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznajemy" także jego asystentkę Caroline. W tym rozdziale poznajemy kolejno: Żel repulsyjny, Wodę, Żel napędzający, Żel repulsyjny. Są one, używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyjemy przechodzimy przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu w puszczanych wiadomościach można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.
Znaczenie
Rozdział ten przedstawia historię Aperture Science Enrichment Center i jego założyciela Cave-a Johnson-a. W tym okresie gry, ma miejsce "uczłowieczenie" GlaDOS. Staje się ona bardziej ludzka, ukazuje się jej prawdziwy charakter oraz tworzy się "więź" między Chell a nią. Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.
Ciekawostki
- GlaDOS bardzo mocno reaguje na Portret Damy. Najprawdopodobniej odkrywa, że dama na portrecie to Caroline, czyli GlaDOS.
- W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek Borealis