Uzbrojenie Kombinatu

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Stub-korekta|Artykułowi trzeba nadać charakter encyklopedyczny}}
+
{{Korekta|
 +
*Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla granatu z SMG
 +
*Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla Manhack}}
  
 
Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze [[Kombinat]]u:
 
Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze [[Kombinat]]u:
  
*'''[[Karabin pulsacyjny|Karabin pulsacyjny AR2]]''' (ang. ''Pulse Rifle'') - karabin o futurystycznym wyglądzie, wyraźnie widac, że to . Strzela energetycznymi, bardzo niebezpiecznymi pociskami, w magazynku mieści się ich 30, a maksymalnie można ich przy sobie mieć 120 (30 w magazynku i 90 w zapasie). Alternatywnym trybem strzału jest wystrzelenie śmiercionośnej kuli energetycznej która gdy tylko dotknie przeciwnika zabija go i dezintergruje. Karabin AR2 jest używany przez Żołnierzy Kombinatu, Elitarnych Żołnierzy Kombinatu i rzadko Rebeliantów.
+
*'''[[Karabin pulsacyjny|Karabin pulsacyjny AR2]]''' (ang. ''Pulse Rifle'', ''Overwatch Standard Issue Pulse Rifle'') - Karabin szturmowy będący na wyposażeniu [[Overwatch Soldier]]s oraz [[Overwatch Elite]], rzadziej rebeliantów. W magazynku znajduje się 30 pocisków oraz 3 [[kula energii|kule energii]]. W zapasie można posiadać jeszcze 60 sztuk amunicji. Jeden pocisk zadaje 8 pkt. obrażeń, a kula energii powoduje natychmiastową śmierć i dezintegrację trafionego przeciwnika.
  
*'''[[Pistolet maszynowy]] ''' (ang. ''SMG'')- zwykły pistolet maszynowy wyglądem łudząco podobny do broni [http://pl.wikipedia.org/wiki/MP7 Heckler & Koch MP7]. W magazynku mieści 45 pocisków i 3 granaty, maksymalnie możemy mieć przy sobie 270 pocisków (45 w magazynku i 225 w zapasie). Pistolet będzie towarzyszył nam przez cała grę, niejednokrotnie uratuje nam skórę. Najlepiej nadaję się do eliminowania mniejszych grup przeciwników (np. zombie lub headcraby). Ale jeśli mamy granaty do granatnika to sytuacja zmienia się diametralnie. Wtedy możemy bez problemy niszczyć nawet większe grupy wrogów takie jak np. oddział Żołnierzy Kombinatu czy większe skupisko zombich. Broń jest używana przez Ochronę Cywilną, Żołnierzy Kombinatu i Rebeliantów.
+
*'''[[Pistolet maszynowy (HL2)|Pistolet maszynowy]] ''' (ang. ''SMG'')- Zwykły pistolet maszynowy wzorowany na [http://pl.wikipedia.org/wiki/MP7 Heckler & Koch MP7]. SMG jest używane przez [[Civil Protection]], [[Overwatch Soldier]]s i Rebeliantów. W magazynku mieści się 45 nabojów i 3 granaty. W zapasie można posiadać jeszcze 225 nabojów. Jeden pocisk zadaje 3 pkt. obrażeń.
  
*'''[[Pistolet 9mm]]''' (ang. ''9mm Pistol'')- najzwyczajniejszy w świecie pistolet kalibru 9mm, wyglądem przypominający pistolet [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_HK_USP#USP_Match Hecker & Koch USP Match]. W magazynku mieści 18 pocisków, maksymalnie może mieć 168 "pestek" (18 w magazynku i 150 zapasowych). Pistolet jest pierwszą bronią palną którą posługuje się Gordon w ''[[Half-Life 2|HL 2]]''. Przydaje się tylko w skrajnych sytuacjach kiedy to skończy się amunicja do innych, mocniejszych giwer. Broń można zdobyć jedynie na funkcjonariuszach [[Civil Protection|Ochrony Cywilnej]].
+
*'''[[Pistolet 9mm]]''' (ang. ''9mm Pistol'')- Pistolet kalibru 9mm wzorowany na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_HK_USP#USP_Match Hecker & Koch USP Match]. Broń używana jedynie przez [[Civil Protection]]. W magazynku mieści się 18 nabojów. W zapasie można posiadać jeszcze 150 nabojów. Jeden pocisk zadaje 5 pkt. obrażeń. We wcześniejszej wersji gry pistolet miał być używany również przez [[Combine Assassin]].
  
*'''[[Strzelba SPAS 12 (HL2)|Strzelba]]''' (ang. ''Shotgun'')-   Broń wyglądem wzorowana na strzelbie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelba_Franchi_SPAS_12 Franchi SPAS-12]. W magazynku mieści 6 sztuk amunicji śrutowej, a w zapasie może mieć maksymalnie 30. Pod przyciskiem alternatywnego strzału kryje się wystrzelenie dwóch śrutów na raz, a co za tym idzie podwojenie obrażeń, ale i tak zwykle wystarczy jeden, celny strzał w głowę z bliskiej odległości by posłać adwersarza na tamten świat. Używają ich [[Overwatch Soldier|Żołnierze Kombinatu]], oraz w Epizodzie Drugim specjalna ich odmiana, z innym wyglądem i większą ilością punktów życia.
+
*'''[[Strzelba (HL2)|Strzelba]]''' (ang. ''Shotgun'')- Strzelba wzorowana na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelba_Franchi_SPAS_12 Franchi SPAS-12]. Broń używana przez [[Overwatch Soldier]]s oraz w [[Episode Two]] przez [[Overwatch Shotgunner|specjalną odmianę żołnierzy]] , która wyróżnia się nieco inną kolorystyką umundurowania oraz większą ilością HP, specializują się oni w szybkich szturmach, mają na ramieniu znak Overwatch Elite, co świadczy że mogą być na nich kandydatami. W magazynku strzelby mieści się 6 sztuk amunicji śrutowej. W zapasie można posiadać jeszcze 30 nabojów. Pojedynczy strzał zadaje maksymalnie 56 pkt. obrażeń, a podwójny 84 pkt. obrażeń.  
  
*'''[[Granat MK3A2]]''' (ang. ''Hand grenade'') - granat ręczny który pika przed wybuchem. Ma dużą siłę wybuchu dzięki czemu można nim zlikwidować pokaźną grupę przeciwników. Granatów używają Zombine i Żołnierze Kombinatu.
+
*'''[[Granat odłamkowy (HL2)|Granat odłamkowy]]''' (ang. ''Hand grenade'') - Granat ręczny. Granat przed eksplozją pika i miga czerwoną lampką. Broń jest używana przez [[Overwatch Soldier]]s oraz [[Zombine]]'ów (Granat Zombine zadaje większe obrażenia). Można posiadać maksymalnie 5 sztuk. Wybuch zadaje maksymalnie 125 pkt. obrażeń. Przydatny w razie potrzeby odparcia ataku licznej grupy przeciwników.
  
*'''[[Manhack]]''' - małe, latające urządzenie. Porusza się tylko w grupach, może być wypuszczona przez niektórych przedstawicieli Sił Zbrojnych Kombinatu. Potrafi być irytujący głównie z powodu liczebności w niektórych miejscach i małych rozmiarów przez co dość trudno je trafić.
+
*'''[[Manhack]]''' - Elektroniczne, latające urządzenie Kombinatu, spełniające funkcje zwiadowcy oraz broni. Manhacki zawsze latają w grupie zazwyczaj liczącej 4 sztuki. Głównie służą do oczyszczania niewielkich i ciasnych przestrzeni. Używane są także do zwiadu na obszarach zbyt niebezpiecznych dla [[Skaner]]ów. Manhacki zdolne są do przebijania się przez mniej trwałe przeszkody np. deski.
 +
 
 +
* '''[[Overwatch Sniper|Karabin Snajperski Kombinatu]]''' (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'') - Stacjonarny karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Karabin ma własne, ograniczone źródło zasilania. Wystrzeliwuje pociski podobne do tych, którymi strzela AR2. Obrażenia różnią się w zależności od celu: rebelianci, zombie i headcraby giną po jednym strzale, natomiast gracz otrzymuje około 40 punktów obrażeń. Pociski mają dużą prędkość i siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy.  
  
* '''[[Overwatch Sniper|Karabin snajperski Kombinatu]]''' (ang. ''Overwatch Sniper Rifle'') - karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Walka z nim (a raczej z jego operatorem) polega na wrzuceniu do okna pomieszczenia, w którym się znajduje, [[Granat MK3A2|granat]]u, gdyż zawsze jest on poza zasięgiem zwykłej broni.
 
* '''[[Kula energii]]''', przechowywane w specjalnych pojemnikach, które dostosowane są do aplikacji w karabinku AR2 są szczytem technologii w zakresie amunicji dostępnej piechocie, ale ich przydział przypada tylko na najbardziej doświadczonych żołnierzy z [[Overwatch Elite]].
 
 
==Zobacz też:==
 
==Zobacz też:==
 
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
 
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]

Aktualna wersja na dzień 15:32, 25 wrz 2017

Do korektya

Ten artykuł wymaga drobnej korekty. Jeśli masz czas pomóż nam i zajmij się tym.

  • Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla granatu z SMG
  • Dodać informację o zadawanych obrażeniach dla Manhack

Poniżej znajduje się lista broni, w które wyposażeni są żołnierze Kombinatu:

  • Karabin pulsacyjny AR2 (ang. Pulse Rifle, Overwatch Standard Issue Pulse Rifle) - Karabin szturmowy będący na wyposażeniu Overwatch Soldiers oraz Overwatch Elite, rzadziej rebeliantów. W magazynku znajduje się 30 pocisków oraz 3 kule energii. W zapasie można posiadać jeszcze 60 sztuk amunicji. Jeden pocisk zadaje 8 pkt. obrażeń, a kula energii powoduje natychmiastową śmierć i dezintegrację trafionego przeciwnika.
  • Pistolet 9mm (ang. 9mm Pistol)- Pistolet kalibru 9mm wzorowany na Hecker & Koch USP Match. Broń używana jedynie przez Civil Protection. W magazynku mieści się 18 nabojów. W zapasie można posiadać jeszcze 150 nabojów. Jeden pocisk zadaje 5 pkt. obrażeń. We wcześniejszej wersji gry pistolet miał być używany również przez Combine Assassin.
  • Strzelba (ang. Shotgun)- Strzelba wzorowana na Franchi SPAS-12. Broń używana przez Overwatch Soldiers oraz w Episode Two przez specjalną odmianę żołnierzy , która wyróżnia się nieco inną kolorystyką umundurowania oraz większą ilością HP, specializują się oni w szybkich szturmach, mają na ramieniu znak Overwatch Elite, co świadczy że mogą być na nich kandydatami. W magazynku strzelby mieści się 6 sztuk amunicji śrutowej. W zapasie można posiadać jeszcze 30 nabojów. Pojedynczy strzał zadaje maksymalnie 56 pkt. obrażeń, a podwójny 84 pkt. obrażeń.
  • Granat odłamkowy (ang. Hand grenade) - Granat ręczny. Granat przed eksplozją pika i miga czerwoną lampką. Broń jest używana przez Overwatch Soldiers oraz Zombine'ów (Granat Zombine zadaje większe obrażenia). Można posiadać maksymalnie 5 sztuk. Wybuch zadaje maksymalnie 125 pkt. obrażeń. Przydatny w razie potrzeby odparcia ataku licznej grupy przeciwników.
  • Manhack - Elektroniczne, latające urządzenie Kombinatu, spełniające funkcje zwiadowcy oraz broni. Manhacki zawsze latają w grupie zazwyczaj liczącej 4 sztuki. Głównie służą do oczyszczania niewielkich i ciasnych przestrzeni. Używane są także do zwiadu na obszarach zbyt niebezpiecznych dla Skanerów. Manhacki zdolne są do przebijania się przez mniej trwałe przeszkody np. deski.
  • Karabin Snajperski Kombinatu (ang. Overwatch Sniper Rifle) - Stacjonarny karabin snajperski o potężnej sile rażenia. Karabin ma własne, ograniczone źródło zasilania. Wystrzeliwuje pociski podobne do tych, którymi strzela AR2. Obrażenia różnią się w zależności od celu: rebelianci, zombie i headcraby giną po jednym strzale, natomiast gracz otrzymuje około 40 punktów obrażeń. Pociski mają dużą prędkość i siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy.

[edytuj] Zobacz też: